"אם מרציאנו עשה שגיאה לא צריך להעמיד אותו מול כיתת יורים"

אופיר מרציאנו | Andrew Milligan/PA Images via Getty Images

גיורא אנטמן, שוער העבר ומי ששימש גם כמאמן השוערים של נבחרת ישראל, התייחס לסוגיית 'האיש בין הקורות': "בנבחרת עוברים מדורי גיהנום". וגם: מה דעתו על ההתבטאות של רוטנשטיינר על מרציאנו

(גודל טקסט)

סוגיית השוער בנבחרת ישראל מעסיקה את כל חובבי הכדורגל בארץ בחודש האחרון, מאז הטעויות של אופיר מרציאנו ב-2:1 לצ'כיה וב-2:3 על סלובקיה. שוער של היברניאן צפוי לקבל את הקרדיט בין הקורות גם הערב (ראשון) ב-21:45 מול צ'כיה, ומי שהתייחס לנושא בראיון לתכנית הספורט של 103FM הוא גיורא אנטמן, שוער העבר ומי ששימש כמאמן השוערים של נבחרת ישראל בעידן אלי גוטמן.

האזינו לראיון

איך הוא רואה את יחסי הכוחות מול צ'כיה: "במשחק אחד נתון אפשר לעשות את זה. זה היופי בכדורגל, לפעמים קבוצה פחות טובה יכולה לנצח קבוצה יותר טובה. בכדורסל זה פחות קורה".

על כך שאופיר מרציאנו צפוי לפתוח אחרי הטעויות במשחקים האחרונים: " זה קורה לשוערים. צריך להסתכל על כל התמונה ועל מה מרציאנו מייצר לאורך כל הדרך. אם הוא תפס יום פחות טוב או עשה שגיאה נקודתית – לא צריך להעמיד אותו מול כיתת יורים. באופן אישי אני מאוד לא אוהב את זה ואני לא חושב שזה ראוי".

גיורא אנטמן
גיורא אנטמן | ערן לוף

ההתבטאות של וילי רוטנשטיינר לגבי מרציאנו: "הוא שגה ומיד תפס את עצמו, שינה את דעתו ועובדה שהוא גם מביע בסופו של דבר אמון במרציאנו וייתן לו לפתוח היום".

כמה העליהום שהיה על מרציאנו עלול לפגוע בו: "כשהוא חזר לקבוצה שלו, היברניאן, הוא המשיך להצטיין ולספק הופעות טובות. בקבוצה יש לך משחק כל שבוע ואתה יכול על הזמן לתקן. בנבחרת אתה עובר מדורי גיהנום. שוער במצב כזה צריך להכין את עצמו ל-100% ריכוז ויכולת פר משחק, וגם הסביבה צריכה להכין אותו לזה ולתת לו את ההרגשה לבוא ולייצר משחק אחד נטול טעויות. אלה לא טעויות פטאליות שלא מתאימות, אלא טעויות שהיה אפשר למנוע אותם עם טיפה יותר ריכוז".

"כשאתה משכלל את כל הנתונים כדי לבחור באחד השוערים, זה לא נגמר רק בכושר נקודתי טוב יותר – יש גם עניין של אישיות ומנטליות של שוער", המשיך אנטמן. "לאיתמר ניצן אין ניסיון בנבחרת. אם מדברים על אריאל הרוש, אין לו כושר משחק וזה שונה. אם משכללים את כל התמונה הכללית מרציאנו משחק באופן סדיר ומגלה יכולת טובה מאוד בקבוצה שלו, הוא משדר שהוא מבין מה קרה ויכול לקחת את זה על עצמו. גם אם רוצים לחשוב על אופציות אחרות, יש לזה דרך. לא ישר זורקים מישהו".

כיצד מייצרים תיאום בהגנה כשלא מתאמנים ביחד באופן קבוע: "רוב השחקנים נמצאים על בסיס קבוע בנבחרת והם גם צריכים להבין את הקו המנחה שהמאמן מכתיב. למשל אם מדברים על עמידה נכונה בזמן משחק בזמן הרמה מהאגף לדוגמה – כל אחד יודע איפה הוא צריך לעמוד. הם אמורים להבין את זה ולהיות ממושמעים, זה לא שבכל התכנסות מחדש המאמן עושה את הדברים מהתחלה".

וילי רוטנשטיינר | איתן דותן, ההתאחדות לכדורגל

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי