נאתכו ירה: "מפריע לאנשים שאני לא יהודי, אנחנו טובים רק בלזלזל"

ביברס נאתכו | ההתאחדות לכדורגל

קפטן הנבחרת ל-103FM: "יש הרבה שמדברים עם אינטרסים, אולי כדי שייזכרו אותם גדולים יותר. הטבע היום בישראל הוא לשנוא". עתידו: "אמרתי לסולומון שיש לו מזל שאני וזהבי עדיין כאן". אופי: "מדברים ולא עושים דבר"

(גודל טקסט)

האזינו לראיון המלא

נבחרת ישראל ניצחה אמש (רביעי) 0:1 את סקוטלנד במשחק הסיום של קמפיין ליגת האומות, ובכך הבטיחה את הישארותה בדרג השני. קפטן הנבחרת ביברס נאתכו התראיין היום לתכנית הספורט של 103FM והסביר מדוע הוא לדעתו הוא סופג ביקורות רבות במשך השנים שלו במדים הלאומיים.

"קיבלתי אתמול מחמאות אחרי המשחק וזה היה קצת מוזר. אני לא רגיל לזה. שמח שסיימנו את זה בצורה חיובית. מה מפריע לאנשים לגבי? אם להיות הכי כנה שיש, אני לא יהודי וזה מפריע ללא מעט" אמר נאתכו בפתח דבריו.

"כשאני מגיע לנבחרת, אני שחקן שעושה את השחקנים מסביבי יותר טובים ועושה את הקבוצה טובה יותר. אני לא שחקן שייקח את הכדור, יעבור שלושה או ארבעה שחקנים ויבקיע שער. בישראל פחות אוהבים ומתחברים לזה. מצפים ממני כנראה דברים אחרים וזה לא אני. יודע במה אני טוב ודברים אחרים אני לא אמציא".

ביברס נאתכו
נאתכו. "אני לא יהודי וזה מפריע ללא מעט אנשים" | ברני ארדוב

"בתקשורת יש הרבה אנשים שיש להם אינטרסים והכל ברור. יש כאלו שאוהבים לזלזל ולהוריד כדי שייזכרו אותם או אחרים יותר גדולים. וזה בטבע שלנו לצערי, היום בישראל אוהבים מאוד לשנוא וזה ככה בכל הדברים במדינה היום".

על העובדה שמספר יריבות של ישראל התקדמו בצורה משמעותית בשנים האחרונות אמר נאתכו: "בואו ניקח את צפון מקדוניה כדוגמה. הנבחרת הצעירה שלהם הייתה באליפות אירופה הקודמת ובקמפיין הזה היא סיימה במקום השני ועקפה את ישראל בטבלה".

"אפשר לראות את ההתקדמות שם כל הזמן. אנחנו מזלזלים בכולם, לא רק במקדוניה. אנחנו מזלזלים גם בצ'כיה, באוסטריה, בסלובקיה… כי זה האופי שלנו. אנחנו אוהבים לזלזל, לדבר ולא לעשות כלום. אנשים צריכים לעבוד כדי להצליח ואפשר לראות נבחרות אחרות עושות פרויקטים לכמה שנים קדימה, עובדים בשביל לבנות משהו ומשקיעים כסף ומשאבים וככה גם מתקדמים".

גוראן פאנדב, ביברס נאתכו
"האופי שלנו זה לזלזל ולדבר ולא לעשות כלום" | אודי ציטיאט

לאחר ששרן ייני הודיע על פרישתו מנבחרת ישראל, גם נאתכו התייחס לעתידו ואמר: פרישה: "אני צעיר מייני בשנתיים. עוד נראה לגבי הפרישה שלי. מפליא אותי ששחקני עבר, שהיו בנבחרת ויודעים איך זה, מדברים על הצערת הנבחרת. אי אפשר לשים עכשיו 20 שחקנים בני 21 ולהגיד אנחנו מצעירים את הנבחרת ורצים קדימה. לא ככה. הם צריכים ללמוד משחקנים. הם צריכים לראות איך שחקנים מתנהלים. אני לא אומר עכשיו לשחק עם 15 שחקנים בני 35. צריך להיות שילוב".

"אמרתי למנור סולומון אחרי צ'כיה – 'יהיה לך מזל כל עוד אני וערן זהבי פה, כי אנחנו סופגים את כל האש. ברגע שאנחנו נלך כל האש תהיה עלייך ויהיה לך הרבה יותר קשה'. זה גם שיקול שצריך לקחת. מנור זה שחקן שנבנה והוא יוביל את הנבחרת בעתיד. אין שאלה לגבי זה בכלל. צריך לתת לו שקט ולתת לו להתרכז".

"לא שכל האש תהיה עליו והוא יצטרך לתת את כל הראיונות. יש המון שיקולים בנבחרת ובקבוצה וצריך לבנות את זה נכון. אי אפשר להגיד שאנחנו משחקים רק עם שחקנים בני 16 ומה יהיה יהיה. זה לא עובד ככה. קבוצות גדולות מאיתנו בונות בצורה מסוימת וצריך ללמוד מהן".

ביברס נאתכו, מנור סולומון
נאתכו עם סולומון. "יהיה לך מזל כל עוד אני וערן זהבי פה" | לירון מולדובן

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי