חזיזה הושעה מהנבחרת: "מקווה שאוהדי חיפה יוותרו על השורה הזו"

דולב חזיזה | ההתאחדות לכדורגל

אחרי שנתפס קורא למכבי ת"א 'ניאו נאצים', כוכב מכבי חיפה הודח מסגל נבחרת ישראל: "מתנצל ולוקח אחריות, יש דברים שלנו כיהודים אסור לומר. זה עונש לא פשוט בשבילי". רוטנשטיינר: "הסברתי לו את חומרת הדברים"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

דולב חזיזה גרם לסערה כאשר נתפס במהלך חגיגות האליפות של מכבי חיפה כשהוא שר יחד עם האוהדים שיר גנאי כנגד מכבי תל אביב, בו כינה את הצהובים "יא גרמנים, יא ניאו נאצים". היום (שלישי) ההתאחדות הודיעה שתעמיד אותו לדין על כך, ולאחר מכן הגיעה בשורה קשה אפילו יותר – הוא הושעה מנבחרת ישראל. יצוין כי ההחלטה הייתה בתיאום עם השחקן ולא חד צדדית.

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אורן חסון, ומאמן הנבחרת וילי רוטנשטיינר, החליטו להדיח את חזיזה מהסגל לקראת שני משחקי הידידות הקרובים – מול מונטנגרו ופורטוגל. חזיזה מסר לאחר ההשעיה: "אני מתנצל, אלו מלים שלא היו צריכות להיאמר ואני מקווה שאוהדי מכבי חיפה יוותרו על השורה המיותרת הזאת. זה היה בלהט הרגע, לא התכוונתי למילים ואני מקבל אחריות מלאה על מה שקרה. בשבילי לא להיות חלק מנבחרת ישראל בשני המשחקים הקרובים זה עונש לא פשוט, אבל אני מקבל ההחלטה. הכי חשוב לחזור כמה שיותר מהר וטוב לנבחרת".

בהמשך, הקשר הוסיף התנצלות נוספת באמצעות חשבון האינסטגרם שלו וכתב: "אני מתנצל מעומק הלב על מה שקרה באותו לילה. נכון שזו האליפות הראשונה שלי ונכון שאכלנו, שתינו וחגגנו בטירוף עם הקהל, אבל אלו מילים שלא היו צריכות להיאמר וחבל שיצאו מפי. יש דברים שאנחנו כעם היהודי לא יכולים ואסור לנו לומר גם אם זה בלהט הרגע. אני דור שלישי למשפחה שנמלטה מציפורני הנאצים וקשה לי ממש עם העובדה שזה יצא דווקא ממני. אני מקבל בהכנעה את הדין ולוקח אחריות מלאה על מה שקרה. אני מאחל לנבחרת שלנו הצלחה במשחקים הקרובים ואעשה הכל כדי לחזור לשם כמה שיותר מהר. שוב סליחה מעומק הלב ותודה על הכל".

צפו בסרטון בו נתפס חזיזה קורא למכבי ת"א 'ניאו נאצים'

וילי רוטנשטיינר אמר: "הובאו לידיעתי הדברים שדולב אמר ברגעים של שמחה גדולה, כך גם התנצלותו. שוחחתי על כך עם יו"ר ההתאחדות והיה ברור לנו כי הדבר חמור ומחייב אמירה ברורה מצדנו. דולב שחקן מצוין, הוא כבר זמן לא מבוטל חלק משמעותי מנבחרת ישראל ואני משוכנע כי בעתיד, לאחר שנמצא יחד את הדרך לתקן את שאירע, הוא ישוב טוב יותר למדים הלאומיים. דיברתי עם דולב, הסברתי לו את חומרת הדברים ואת ההחלטה והוא קיבל אחריות מלאה".

אורן חסון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל, מסר: "ההשתייכות לחדר ההלבשה של הנבחרת והיותך שחקן נבחרת ישראל מחייבים קוד התנהגות שאסור להתפשר לגביו. דולב חזיזה הספיק כבר להתנצל על הדברים שאמר וראוי היה שכך יעשה. אני מאמין להתנצלותו הכנה, אך יחד עם המאמן הלאומי החלטנו כי לא ניתן להסתפק בכך. אני רוצה להדגיש את מה שחייב להיות ברור לכל שחקן ולכל בעל תפקיד ששואף להימנות על נבחרות הייצוג הלאומיות – עליכם להוות בכל עת ובכל מקום דוגמה ומופת. ברגעי שמחה וברגעי משבר, על המגרש ומחוצה לו. לא נתפשר על פחות מזה. אולי לא נהיה בקרוב אלופי עולם על כר הדשא, אבל חובה עלינו לעשות הכל כדי להיות הטובים ביותר כבני אדם ואנשי ספורט שעיני צעירים נשואות אליהם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי