מכל דבר לומדים: ההפסד לב"ש הוא שיעור לקראת שטרסבורג

ראשיר פרקינס ושחקני באר שבע חוגגים
ראשיר פרקינס ושחקני באר שבע חוגגים | דני מרון

הקבוצה החדשה של בכר פחות מבריקה ויותר לוחמת מבשנים עברו, אך העובדה ששרדה ב-9 שחקנים אומרת הרבה על השינוי במועדון. מכבי חיפה, לעומת זאת, לא באה לידי ביטוי וגם לבלבול יש חלק בכך. שרון ניסים מסכם

קבוצות: שטרסבורג
(גודל טקסט)

ארבעה ימים לפני המפגשים באירופה מול קייראט ושטרסבורג, הפועל באר שבע ומכבי חיפה לא חשבו שמשחק גביע הטוטו ביניהן יהפוך להיות כל כך משמעותי. לאו דווקא בשל איכות המשחק, שלא הייתה משהו לכתוב עליו, אלא בעיקר בשל המשמעות המנטאלית של המשחק הזה על שתי הקבוצות.

שני המאמנים, באופן טבעי, שיתפו בעיקר שחקנים שלא אמורים להיות בהרכב הראשון ביום חמישי, כך שזו הייתה הזדמנות טובה לראות עד כמה עמוק הסגל של שתיהן. נראה שהאופציות של בלבול הן טובות יותר כשהוא מסתכל על הספסל, מפני שלב"ש עדיין חסרים שני שחקנים לסגל הרחב.

מה שנזכור מהמשחק הזה, פרט לעלייה של ב"ש לחצי הגמר, היא העובדה שהקבוצה של בכר הצליחה לשרוד יותר מחצי שעה במינוס שני שחקנים, דבר שלא אמור היה לקרות למכבי חיפה, בטח באצטדיון הביתי שלה בו היא נוהגת לנצח את ב"ש כמעט בכל הזדמנות.

בצד האדום, ראינו את ב"ש החדשה וכדאי שכולם יתחילו להתרגל. משלוש שנות האליפות אנחנו זוכרים המון כישרון, ברק, כדורגלנים סופר איכותיים וכדורגל מענג, אלא שב"ש החדשה היא קבוצה אחרת לגמרי – קבוצה הרבה פחות מבריקה, הרבה יותר לוחמת, כזו שעובדת קשה על הדשא כדי להשיג תוצאות.


הרבה פחות מבריקה, הרבה יותר לוחמת. הפועל ב"ש 2019/20 (דני מרון)

רוח הלחימה שב"ש הפגינה אתמול בחצי השעה האחרונה, בתשעה שחקנים, אומרת הרבה על מה שעובר כעת על המועדון. לסיים משחק כזה מבלי לספוג זה הישג שכל מאמן קונה בשתי ידיים בשלב הזה של העונה. ולמרות זאת, גם לבלבול יש חלק גדול, אפילו גדול מאוד, בהפסד של מכבי חיפה.

הפועל ב"ש שיחקה בשני קווים של ארבעה שחקנים וצופפה את המרכז ככל שיכלה, מה שהשאיר את שני צידי המגרש ריקים לחלוטין, אבל בלבול לא ידע להעביר את ההוראות לשחק דרך הכנפיים ולאלץ את ההגנה של ב"ש להיפתח ולרווח מעט את הצפיפות כדי לאפשר לקבוצתו להגיע למצבים. במקום זה ראינו עוד ועוד הגבהות סתמיות למרכז הרחבה, שם היתרון המספרי של חיפה לא יכול היה לבוא לידי ביטוי.

בימים בהם חאתם אלחמיד עוזב את הפועל ב"ש לטובת סלטיק ובמועדון שוקלים את האפשרות לצרף בלם נוסף. קבהא בהופעה הירואית הוכיח אמש שב"ש בהחלט יכולה לסמוך עליו ועל עמית ביטון כמחליפים אפשריים לוויטור ולטאהא במרכז ההגנה. נכון, יש בכך גם סיכונים, אבל יש עוד חודש וחצי לחשוב על כך.

חיפה הציגה את וילדסחוט ההולנדי בהופעה ראשונה בהרכב וכל עוד כוחו היה במותניו, הוא הראה שיש לו יכולות, גם טכניות ובעיקר יכולת פריצה, אבל ניכר שהוא עדיין סובל מעט מעודף משקל, שהוא חסר כושר משחק וחבריו לדשא עוד לא באמת יודעים איך צריך להפעיל אותו כדי לנצל את כישוריו – אבל כישורים בהחלט נראה שיש לו.


בלבול. מנסה להכניס את ווילדסחוט לעניינים (דני מרון)

גם בהרכב הראשון של מכבי חיפה אין את אותו מנהל משחק איכותי שיסייע מול קבוצות מתגוננות, סוג של חולץ פקקים. אותה בעיה יש כמובן גם לברק בכר בב"ש, כי גם הוא חסר את אותו שחקן יצירתי. אתמול זה בלט מאוד בעיקר בחיפה, שהייתה אובדת עצות אל מול הבונקר האדום.

כעת חיפה יוצאת לצרפת והיא תפגוש שם קבוצה מוכשרת, שכבר 13 שנים לא השתתפה במפעלים האירופים והרעב שלה להגיע אל הליגה האירופית גדול לפחות כמו זה של חיפה. בלבול, שיחזור לשיטת שלושת הבלמים, יצטרך לעשות לצרפתים את מה שב"ש עשתה לו – לצופף את המרכז ולנסות להעביר את ההכרעה לסמי עופר, ואם אפשר אז גם עם שער חוץ.

באשר לב"ש, טרנר יהיה מלא בחמישי מול קבוצה בכושר משחק טוב יותר ועם ביטחון עצמי גבוה אחרי ניצחון ענק אמש, 3:5 בקרב אליפות מול המדורגת ראשונה בליגה, ניצחון שצמצם את הפער לנקודה אחת בלבד, אבל ב"ש תגיע למשחק עם רוח קרב שאותה היא בנתה עוד במחנה האימונים וצברה עוד ועוד ביטחון מכל משחק שעבר. הסיכויים של ב"ש לעבור טובים יותר, בעיקר אם תצא לקזחסטן עם מקדמה משמעותית ומבלי לספוג.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי