ביכולת מדאיגה: מכבי חיפה הפסידה 1:0 לבני סכנין

ברק בכר רשם הפסד ראשון כמאמן הירוקים, שלא הצליחו לייצר מצבים ונראו אפורים וכבויים. אוסאמה חלאיילה (26) בנגיחה נהדרת אחרי טעות במרכז ההגנה, העולה החדשה עם ניצחון שני והמאזן הטוב במפעל

(גודל טקסט)

מכבי חיפה צריכה להיות מודאגת. הקבוצה של ברק בכר הפסידה הערב (רביעי) 1:0 לבני סכנין באצטדיון דוחא במסגרת המחזור השני של שלב הבתים של גביע הטוטו, אך הדבר היותר גרוע מההפסד – הקבוצה נראתה אפורה, כבויה, לא הצליחה לייצר הנעת כדור מהירה ולא הצליחה לייצר מצבים. נראה שלמאמן החדש של הקבוצה מהכרמל יש עוד הרבה עבודה, שכן גם בניצחון 0:1 על הפועל קריית שמונה ביום ראשון האחרון הקבוצה לא הבריקה, והוא רשם את הפסדו הראשון במועדון כבר במשחקו השני.

בכר ביצע שישה שינויים בהרכב ביחס לזה שניצח את ק"ש ורצה לרשום ניצחון שני ברציפות שיקרב אותו לגמר גביע הטוטו. כידוע, הקבוצה שתסיים עם המאזן הטוב ביותר בשלושת הבתים של גביע הטוטו תעפיל לגמר מול הקבוצה שתזכה בתואר אלוף האלופים. עם זאת, מי שכרגע התקרבה אל הגמר היא דווקא סכנין. זה היה ניצחונה השני של העולה החדשה אחרי ה-0:2 על הפועל חיפה והיא כרגע עם שש נקודות – הכי הרבה במפעל, כשנותר עוד משחק אחד לסיום שלב הבתים.

אלדד שביט שוב עלה עם הרכב צעיר במיוחד וללא שחקני הרכש מכיוון שהמועדון עדיין לא עבר בבקרה התקציבית, אך זה ממש לא עניין את חניכיו, שעלו בשביל לעבוד קשה ועם המון מוטיבציה, והמאמן יכול לשאוב המון אופטימיות לקראת ההמשך. אגב, מאמן הנבחרת וילי רוטנשטיינר הגיע לאצטדיון וצפה בהתמודדות.

ברק בכר | מאור אלקסלסי

פתיחת המשחק הייתה מנומנמת למדי, ואחרי כ-15 דקות מכבי חיפה החלה להשתלט על המשחק. עם זאת, שתי הקבוצות לא ייצרו מצבי הבקעה ממשיים. ואז, בדקה ה-26, בני סכנין עלתה ל-0:1. העולה החדשה ניצלה סגירה גרועה ורפיון במרכז ההגנה של הירוקים, כשאיהאב שאמי בהגבהה נהדרת מהאגף השמאלי מצא את ראשו של אוסאמה חלאיילה (איש המשחק), שבנגיחה נפלאה לרשת העניק יתרון למארחת אחרי סגירה רעה של עיאד חבשי ורמי גרשון.

הקבוצה של אלדד שביט הייתה עם הרבה ביטחון אחרי שער היתרון והצליחה למנוע מחניכיו של ברק בכר לרשום איומים משמעותיים, למעט אחד של יובל אשכנזי, שקיבל כדור עומק פנטסטי מירדן שועה, אך החמיץ מול מחמוד קנדיל . עם פתיחת החצי השני דולב חזיזה החליף את סאקו טורה, אך גם זה לא עזר למכבי חיפה, שפשוט לא הצליחה להתקרב לשער של סכנין. לא היה אפשר לציין לטובה אף שחקן בירוק, ואף שחקן לא הצליח להגיע למצב טוב מתוך הרחבה במהלך כל המחצית השנייה. רק יובל אשכנזי עם ניסיון אחד מחוץ לרחבה בדקה ה-73 היה קרוב, אבל לא מעבר לכך, וסכנין אף יכלה לכבוש את השני לקראת הסיום, אך חלאיילה פספס הזמדנות להשלים צמד כשהגיע למצב טוב מתוך הרחבה.

אחרי שני משחקי חוץ, מכבי חיפה תחזור לאצטדיון סמי עופר ביום ראשון ותארח לדרבי לוהט את הפועל חיפה בידיעה שהפסד במשחק כה יוקרתי עבור האוהדים יביא ללחץ לקראת ההמשך. סכנין, מנגד, תשחק אף היא בראשון ותצפין עד לאצטדיון של עירוני קריית שמונה למפגש מול חניכיו של קובי רפואה – כשניצחון יעלה אותה לגמר גביע הטוטו.

אוסאמה חלאילה חוגג | מאור אלקסלסי
וילי רוטנשטיינר | מאור אלקסלסי
אלדד שביט | מאור אלקסלסי

הרכבים

בני סכנין: מחמוד קנדיל, מוחמד עותמאן (מוחמד סייד אחמד, 80), יזן נסאר, חסן חילו, סארי פלאח, איהאב שאמי, עטאא ג'אבר (עודאי שלאעטה, 90+4), איהאב גנאים, דין טוויזר, מוחמד עוואד (נסים אבו יונס, 88), אוסאמה חלאיילה (פדיל זבידאת, 90+4).

מכבי חיפה: ג'וש כהן, רז מאיר, עיאד חבשי, רמי גרשון, יהב גורפינקל (מאור לוי, 79), נטע לביא (מוחמד אבו פאני, 68), יובל אשכנזי, סאקו טורה (דולב חזיזה, 46), צ'רון שרי (יאניק ווילדסחוט, 62), ירדן שועה, ניקיטה רוקאביצה (מוחמד עוואד, 62).

שחקני מכבי חיפה | מאור אלקסלסי
שחקני בני סכנין | מאור אלקסלסי

מהלך המשחק

בדקה ה-13 הגיע האיום הראשון במשחק. למרות דקות פתיחה לא טובות, מכבי חיפה לא הייתה רחוקה מעלייה ליתרון. צ'רון שרי הוציא קרן קצרה לירדן שועה, שהחזיר להולנדי. שרי הגביה את הכדור לרחבה מהאגף השמאלי, רמי גרשון התרומם ונגח לכיוון השער, מחמוד קנדיל זינק וסיפק הצלה יפה לקרן נוספת.

רמי גרשון על הדשא | מאור אלקסלסי

בדקה ה-16 החיפאים סוף סוף פיתחו התקפה יפה. נטע לביא מצא את סאקו טורה, שהעביר לצ'רון שרי. ההולנדי הגיע למצב טוב מ-18 מטרים, הניף את רגל שמאל ובעט כדור עוצמתי, אך פספס במעט את המסגרת.

נטע לביא, עטאא ג'אבר | מאור אלקסלסי

בדקה ה-26, דווקא אחרי שהירוקים החלו להשתלט על המשחק, בני סכנין עלתה ל-0:1. איהאב שאמי הגביה כדור מהאגף השמאלי אל הרחבה, הבלמים עיאד חבשי ורמי גרשון סגרו רע מאוד את אוסאמה חלאיילה, שהתרומם ונגח בצורה נפלאה לרשת של ג'וש כהן.

אוסאמה חלאיילה כובש | מאור אלקסלסי
אוסאמה חלאילה | מאור אלקסלסי
שחקני בני סכנין חוגגים | מאור אלקסלסי
שחקני בני סכנין | מאור אלקסלסי

בדקה ה-35 מכבי חיפה הייתה חייבת להשוות, אך החמיצה הזדמנות גדולה. יובל אשכנזי ביצע תנועה גדולה לעומק, ירדן שועה הכניס לו כדור עומק פשוט פנטסטי והותיר אותו במצב של אחד על אחד מול השוער, אך הקשר לא סיים מספיק טוב מול קנדיל והיתרון של סכנין נותר בעינו.

איהאב גנאים, סאקו טורה | מאור אלקסלסי

מכבי חיפה פשוט לא הצליחה להתקרב לשער של סכנין, גם לא במחצית השנייה. רק בדקה ה-73 הגיע המצב הראשון שלה אחרי המון זמן, כשיובל אשכנזי קיבל כדור 22 מטר מהשער, התקדם ובעט ברגל שמאל כדור מסובב לפינה השמאלית, אך פספס במעט את המסגרת.

ג'וש כהן | מאור אלקסלסי

בדקה ה-75 עטאא ג'אבר הגביה כדור חופשי לרחבת חיפה, ג'וש כהן יצא רע מאוד והשמיט אל חסן חילו, שהמשיך לרשת. עם זאת, האחרון היה בנבדל והשופט ארז פפיר שרק מיד לאופסייד, למזלו של שוער מכבי חיפה שביצע טעות גדולה.

צ'רון שרי | מאור אלקסלסי

בדקה ה-85 סכנין הייתה קרובה לעלות ל-0:2 ולהכריע את המשחק. יובל אשכנזי ביצע טעות בתוך רחבת מכבי חיפה ואפשר לאוסאמה חלאיילה להגיע למצב טוב, אך החלוץ היה עייף, לא סיים בצורה טובה מספיק ופגש רק את הרשת החיצונית.

דולב חזיזה מאוכזב | מאור אלקסלסי
מוחמד עוואד | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי