שביט: "מכבי מחויבת לזכות בטרבל כל עונה, אבל נבוא לנצח"

מאמן בני סכנין החמיא לאלופה לפני גמר גביע הטוטו: "הקבוצה הכי טובה בארץ, אך נצמצם את הפערים כפי שעשינו נגד מכבי חיפה". וגם: המשמעות של זכייה בתואר, מצב הסגל והקשיים לקראת העונה

קבוצות: בני סכנין
(גודל טקסט)

כשהיא בעיצומה של פתיחת עונת החזרה שלה לקדמת הבמה בכדורגל הישראלי, בני סכנין תעלה מחר (שבת, 20:30) לגמר גביע הטוטו נגד מכבי תל אביב, כאשר במועדון מהמגזר יש זעם גדול כלפי יריבתם. במהלך הימים האחרונים ניסתה האלופה לדחות את המשחק בטענה כי ישנו חשש להגיע לאצטדיון דוחא בשל נגיף הקורונה.

כזכור, שני שחקנים בשורות האדומים כבר נדבקו – הבלם מארון גנטוס והמגן איקוום אוטין. בסכנין כועסים מאוד, ויו"ר המועדון מוחמד אבו יונס הבהיר למכבי ת"א כי מצידו היא יכולה להגיע למשחק עם קבוצת הנוער. שחקן בקבוצה הוסיף: "קצת לא ברור לנו הפחד של מכבי ת"א, אבל נדאג שהם יחששו מאיתנו גם ללא קשר לקורונה".

המאמן אלדד שביט אמר לקראת המשחק: "אנחנו רוצים לנצח. לא תכננו להגיע לגמר, זו האמת, אבל עשינו הישג מדהים במפעל מאוד מכובד. זה לא משנה אם האמנו או לא, אנחנו במרחק נגיעה מזכייה וזה מרגש אותנו רק לחשוב על זה. יש משחק על כל הקופה, או שמביאים את הגביע או שלא, ואני מאוד מקווה שנעשה את העבודה ונשחזר את היכולת הטובה שהצגנו במשחקים האחרונים, כדי להביא את התואר למועדון".

המשמעות של זכייה בגביע הטוטו: "זה יתרום לנו מבחינה כלכלית, כמובן. להגיד שהמפעל תרם לי מבחינה מקצועית, אני לא יכול, כי בכל משחק היו חסרים לי כתשעה שחקני סגל. יש עוד המון עבודה, אני צריך להדביק את הקבוצה ולמצוא הרכב מסוים. כשהשחקנים יחזרו מהבידודים, מהפציעות ויעברו בבקרה, זה גם יקרה. זה מאוד הקשה על תקופה ההכנה שהייתה באמת רכבת הרים אחת מטורפת. עשינו את המקסימום ונחשפנו לשחקנים חדשים וצעירים, שקיבלו במה. אם היו משחקי אימון הייתי יכול לשלב את כולם וזה היה תורם לי יותר, אבל יש מצוי ויש רצוי".

אלדד שביט | מאור אלקסלסי

על היריבה מכבי תל אביב: "מכבי תל אביב זה מועדון שמחויב לזכות בטרבל כל שנה, אז מחר כביכול יש לו הזדמנות לסמן וי על תואר אחד. זה מועדון שחוץ מתואר, הוא לא מקבל שום דבר ולא מכיר אופציה אחרת. זו הקבוצה הטובה בישראל, אבל אני אדאג שהשחקנים שלי יגיעו ומכבי תיתקל ביריב קשה ונחוש, שיעשה לה חיים קשים. כשמדובר במשחק אחד, הכל אפשרי והוכחנו את זה כבר ונוכיח גם מחר. למשחק אחד יש חוקים משלו. אין נוסחה מדויקת שאני יכול להגיד בשביל להביא ניצחון. בשורה התחתונה, אני מאמין שהפערים יצטמצמו במהרה כמו שהיה נגד מכבי חיפה ויריבות אחרות. נבוא לשחק על תוצאה בשביל לנצח".

מצב הסגל לפני המשחק: "שני הזרים החדשים יעמדו לרשותי. לגבי אוסאמה, אנחנו בודקים מה אפשר לעשות בנוגע לפציעה שלו מהמשחק נגד ק"ש, יכול להיות שהוא יהיה בסגל. יש שחקנים שלא עברו בבקרה ואחרים שחסרים בגלל בידוד או פציעה. אנחנו אמנם בסגל חסר, אבל זה משחק אחד וצריך לעשות את המקסימום, כי הכל אפשרי וזו הגישה איתה נבוא. אם נצליח להביא תואר למועדון, זה יהיה דבר בלתי רגיל שיחמם הרבה לבבות. אנחנו רוצים לשלוח זריקה של גאווה לקהל שיושב בבית. הלוואי שנצליח, גם עבורם".

בעניין אחר, אמש פורסם כי החלוץ אוסאמה חלאיילה קרוב מאוד לחתימה במכבי חיפה, שעקבה אחריו במשך מספר חודשים. בשורות העולה החדשה מעוניינים בעסקה בשל בעיות התקציב הקיימות, כאשר הקבוצה טרם עברה בבקרה. במהלך הימים הקרובים יימשכו השיחות בין המועדונים, ובסכנין מעוניינים להחזיר את השחקן בהשאלה במהלך העונה הקרובה, אם הוא יימכר לירוקים.

אוסאמה חלאיילה כובש | מאור אלקסלסי

בכל מקרה, חלאיילה לא אמור לקחת חלק במשחק הגמר בשל פציעה. מבחינה מקצועית, שביט יקבל בחזרה את הבלם סארי פלאח והחלוץ אמרי וולשמן, כשבנוסף צמד הזרים – לאודרסן ואוסוולדו הנריקס יירשמו כנבחנים. הזוכה תקבל מענק של 760 אלף שקלים, סכום משמעותי עבור סכנין בעקבות בעיות התקציב. שחקנים נוספים שייעדרו גנטוס ואוטין שבבידוד, ברשצקי שלא עבר בבקרה ובשיר בהג'ת שהושעה לשבעה ימים. אגב, איהאב גנאים, שחקן הבית של המועדון שצפוי לפתוח בהרכב, חתם היום לשנתיים נוספות עם אופציה לעונה שלישית.

הרכב משוער: מחמוד קנדיל, עלי עותמאן, סארי פלאח, חסן חילו, אוסוולדו הנריקס, אייהב שאמי, אייהב גנאיים, עטאא ג'אבר, דניאל טוויזר, אמרי וולשמן, מוחמד עוואד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי