רוני לוי: "צריכים לכוון לכל התארים". שכטר: "מיכה? מהטובים בישראל"

מאמן ב"ש סימן מטרה גבוהה אחרי ה-1:2 על אשדוד והחמיא לבריירו על שער ענק: "מדהים. מגיע לו". החלוץ על האיחוד עם חברו ממכבי ת"א: "שמח שהביאו אותו. עושה לי טוב בלב". בן שמעון: "הכוכבים שעזבו? יש תחלופה"

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע פתחה את עונת 2021/22 ברגל ימין. שחקניו של רוני לוי ניצחו הערב (חמישי) 1:2 את מ.ס אשדוד באצטדיון הי"א ועלתה לחצי גמר גביע הטוטו, הודות לשער פשוט נדיר של מריאנו בריירו ועוד אחד של יוג'ין אנסה, שמצא את הרשת בבכורה הרשמית, כאשר פיראס אבו עקל הצליח רק לאזן זמנית עבור החבורה מעיר הנמל. באר שבע, שביצעה בקיץ מהפכה גדולה בסגל אחרי עונה פחות מוצלחת, סיפקה ניצוצות של כדורגל איכותי לקראת המפגש עם ארדה קרדז'אלי במסגרת הקונפרנס ליג בשבוע הבא. אשדוד, שבעונה הקודמת שמטה רק שתי נקודות מול הקבוצה מבירת הנגב, תקווה להשתפר לקראת המשחק נגד קרבאח באותו מפעל.

צפו בתגובות מה-1:2 של ב"ש על אשדוד

המאמן המנצח רוני לוי שיתף בתחושותיו: "כיף להתחיל עם ניצחון, אבל גם חשובה הדרך ובסך הכל היה לנו משחק טוב נגד יריבה איכותית. החבר'ה השקיעו וגילו הרבה דברים טובים במשחק. אנחנו יודעים שזו תחילת השנה והשחקנים עדיין לא בשיא כושרם. הרבה שחקנים אצלנו חדשים ולפעמים לוקח קצת זמן להכיר אחד את השני ואת הדרישות של המאמן".

השער של בריירו: "האמת, מדהים. מגיע לו. הוא עשה משחק נהדר, הרבה מאוד חילוצי כדור, עבודה, לב ונשמה. כיף ששחקן שכל כך משקיע ונותן בשביל הקבוצה, כובש גול כזה יפה. וואו".

מריאנו בריירו חוגג | לירון מולדובן

המהפכה בסגל: "בסוף השנה שעברה הבנו שאנחנו צריכים לעשות מספר שינויים. ידענו שאנחנו רוצים להביא מספר שחקנים, מעבר לאיכות שלהם רצינו שחקנים מנוסים, שעברו משהו בכדורגל ויכולים להקרין לשחקנים הצעירים ולקבוצה עצמה. מה שנשאר זה להתחזק בעוד מספר עמדות, אנחנו עובדים 24/7 כדי לעשות את זה. זו רק ההתחלה, יש לנו בעוד שבוע משחק קשה".

המטרות: "באר שבע מועדון גדול מאוד שבשנים האחרונות הטביע חותם מאוד משמעותי, גם בזכייה בתארים וגם ברצון של אנשי מקצועי להגיע לכאן. אנחנו צריכים לכוון לכל התארים".

הסיכויים באירופה: "לא אוהב להתעסק בסיכויים. כל יריבה באירופה עשתה משהו בליגה שלה שהביא אותה לאירופה. זה כבר מעיד עליה משהו. הקבוצות הבולגריות בדרך כלל מאוד קשות, אני עם סטיאווה בוקרשט היה לי משחק קשה מאוד נגד צסק"א סופיה. נצטרך להוציא מעצמנו את המיטב, רוצים לחזור עם תוצאה טובה ולעשות את העבודה בבית".

שחקני הפועל באר שבע חוגגים | לירון מולדובן

איתי שכטר, אחד השמות הגדולים שהצטרפו הקיץ לבאר שבע, הגיע מחויך לעמדת הראיונות: "אני מחייך כשאני מנצח. אין ספק שעשינו היום ניצחון טוב, היו דקות טובות ופחות טובות, אבל במשחקים הראשונים קבוצה חדשה צריכה להיבנות. הניצחון ייתן לנו ביטחון להמשך, ההרגשה נעימה וכיפית".

טיבי ומיכה, חבריו ממכבי ת"א, שוב איתו: "חד משמעית אני אוהב לראות מאחוריי שחקנים ברמה גבוהה. הם שחקנים שיכולים לקחת אותנו קדימה. הדרך ארוכה, נמשיך לעבוד קשה, בשקט, בצניעות. אלונה ואלי בנו פה משהו יפה, הצוות המקצועי עושה את המקסימום ואנחנו רעבים מאוד להצליח".

לאן ב"ש צריכה לשאוף: "בתחילת שנה, בקבוצה חדשה, צריך לראות ממשחק למשחק איך אנחנו נראים. איך הקבוצה אוספת ניצחונות. ואז יהיה יותר קל. לנצח זה ממכר ואני מקווה שמשיך לעשות את זה".

הביצוע של בריירו: "מריאנו עשה גול ענק ואין ספק שהוא היה אולי המצטיין במגרש היום. חילץ מלא כדורים והוא מסוג השחקנים שאני מאוד אוהב".

על דור מיכה: "אין ספק שדור מיכה הוא אחד השחקנים הכי טובים בכדורגל הישראלי בשנים האחרונות. לראות אחד כזה לידי עושה לי טוב בלב. אני מאוד שמח שבאר שבע הצליחו להביא אותו. נצטרך לדבר פחות ולעשות יותר, יהיו גם משחקים פחות נעימים לעין. אנחנו כקבוצה נצטרך להתחבר, אני נהנה מכל רגע ורוצה להמשיך".

מיכה. "אחד הטובים בכדורגל הישראלי" | לירון מולדובן

בצד המפסיד, רן בן שמעון הסתכל על החצי המלא של הכוס: "יחסית למשחק ראשון – מעולה. הנעת כדור טובה, הגנה טובה, דברים שמאמנים אוהבים. אולי החלק הקדמי היה פחות חד, אבל לקבוצה הזו יש הרבה פוטנציאל להתקדמות ואין ספק שאנחנו קבוצה חזקה מאוד. החבר'ה שהיו על המגרש נתנו מאמץ מדהים יחסית למשחק ראשון".

גורדנה, אזולאי ודוד עזבו – לא הגיעה תחלופה: "אאפשר את השאלה הזו בפעם האחרונה העונה. אנחנו קבוצה חדשה. יש פה את אור אינברום, את דייויד ניאנג, את מרטין ראינוב, את נואף בזיע, את יעקב בריהון שנכנס לעניינים. מה שקרה בקיץ הוא היסטוריה רחוקה. מי שעזב – החליפו אותם ויגיעו עוד שני שחקנים אני מאמין. לא נעבוד תחת לחץ, גם הבשורה על חמודי כנעאן הייתה קשה מאוד למועדון מבחינה ספורטיבית".

האם מוכנים לקונפרנס ליג: "אף פעם הקבוצות לא מוכנות למשחקים הראשונים באירופה. ראינו את זה גם על מכבי חיפה. צריך לדעת לשחק באירופה, לשלוט בקצב המשחק. אין ספק שהקצב היום לא מתאים לאמצע העונה. זה לא מתאים לא לב"ש ולא לאשדוד. יש עוד הרבה לאיפה ללכת, מה נקבל במשחקים האלה? זה תלוי בנו. ליריבה יש הרבה מאוד שחקני נבחרת, ראיתי אותם ומדובר בקבוצה טובה מאוד".

רן בן שמעון | לירון מולדובן

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי