עקפה אותה בטבלת הבית: 1:3 נהדר למכבי נתניה על מכבי פ"ת

אבו אלשיך (24) כבש ראשון, זלאטנוביץ' (54) חגג שער בכורה בישראל וגאנדלמן (75) הצטרף למבקיעים כדי להבטיח ליהלומים ניצחון ראשון העונה. אליהו צימק (72), המלאבסים ללא גיא לוזון רשמו הפסד שני בשלושה משחקים

(גודל טקסט)

מכבי פתח תקוה לא הצליחה לנצח את מכבי נתניה בארבע הפעמים הקודמות שאירחה אותה, וגם הערב (ראשון) כשלה במשימה והפסידה 3:1 במחזור השלישי של בית ב' בגביע הטוטו לעיני כ-600 צופים. התוצאה הזו משרתת בעיקר את הפועל ירושלים, שנותרה לבדה בראש הבית לפני שהיא מארחת את המלאבסים בטדי ביום רביעי.

מכבי פתח תקווה הגיעה להתמודדות ללא מאמנה, גיא לוזון שלא חש בטוב ונותר בביתו, על אף שנמצא שלילי בבדיקת קורונה, ואותו החליף בן דודו, נאור לוזון. בין אם זה בגלל זה או שלא, מן הפתיחה הייתה זו מכבי נתניה ששלטה במשחק ביד רמה. אחרי מספר החמצות קורצות, יהאב אבו אלשיך, אקס מכבי פ"ת, ניצל טעות קשה של מיקו ממן כדי להבקיע את השער הראשון בדקה ה-24. הסרבי איגור זלאטנוביץ' כבש שער בכורה בישראל בפתיחת המחצית השנייה ועמרי גאנדלמן קבע 1:3 בסיום, כשבין לבין ינון אליהו צימק.

דור ג'אן, ששב לאחרונה לליגת העל מפורטוגל, נכלל בסגל לראשונה, אולם לא עלה מהספסל של מכבי פתח תקווה שכעת במאזנה שני הפסדים וניצחון על הפועל ירושלים. לעומתה, מכבי נתניה שערכה חמישה חילופים לעומת המשחק הקודם, בזכות הניצחון עקפה את יריבתה הערב בזכות הפרש שערים עדיף וזאת כשהיא קיימה שני משחקים בלבד, אחרי שהפסידה להפועל ירושלים.

אלמוג כהן. נפצע והוחלף במחצית השנייה | אודי ציטיאט

הרכבים

מכבי פ"ת: אריק ינקו, תומר לוי (ינון אליהו, 56), אור בלוריאן, מוחמד הינדי (מרכוס דיניז, 55), ירדן כהן, בן רייכרט (ארד בר, 43), ניקו אולסק (איתן אזולאי, 67), אלסאן דומביה, מיקו ממן, ג'יימס אדניי (שלו דניאל, 55), רוי רונן.

מכבי נתניה: דני עמוס, כארם ג'אבר, אלמוג כהן (שיר צדק, 71), רז שלמה, זלאטן שחוביץ', עמרי גאנדלמן, בוריס אנו (גבי קניקובסקי, 46), אביב אברהם (נפתלי בלאי, 82), איהאב אבו אלשיך (מאמון קשוע, 64), יניב מזרחי (יובל שדה, 81), איגור זלאטנוביץ'.

מהלך משחק

מכבי נתניה הגיעה להזדמנות ראשונה בדקה ה-13, אז ג'אבר בעט כדור חלש לידיו של ינקו, אבל ארבע דקות אחר כך היהלומים כבר היו קרובים מאוד למצוא את הרשת, אחרי שאנו הניף את הרגל ומהאוויר שלח את הכדור ממרחק של כ-20 מטר היישר למשקוף. המארחת ניצלה מספיגת אחד משערי העונה בשלב מוקדם.

האורחת השיגה את שער היתרון המוצדק בדקה ה-24, אבל דווקא הודות לטעות קשה של ממן: האחרון גלש בניסיון לחלץ כדור והציב את האקס אבו אלשיך באחד על אחד. הקשר אמר תודה, עקף את ינקו וגלגל לרשת. 0:1 למכבי נתניה. בדקה ה-36 כמעט עלתה נתניה ליתרון כפול, אבל בעיטת יעף של מזרחי חלפה ליד הקורה. בדקה ה-43 נאלצה מכבי פ"ת לבצע חילוף ראשון, כאשר בן רייכרט נפגע ובמקומו עלה ארד בר.

יהאב אבו אלשיך ושחקני מכבי נתניה | אודי ציטיאט
יהאב אבו אלשיך | אודי ציטיאט

אטוולד העלה למחצית השנייה את גבי קניקובסקי ונתניה רק העלה את הקצב. בדקה ה-50 היא הצליחה להכפיל את יתרונה, בזכות הרמה טובה של ג'אבר מימין, זלאטנוביץ' המשיך מהאוויר אל הקורה ופנימה וחגג את שער הבכורה שלו בישראל. 0:2 למכבי נתניה. קניקובסקי בעצמו כמעט כבש בדקה ה-57, אבל נעצר על ידי הקורה.

שער בכורה בישראל. זלאטנוביץ' | אודי ציטיאט

בדקה ה-60 מכבי פ"ת התעוררה קצת, אבל רוי רונן סובב כדור ליד הקורה ושתי דקות אחר כך ירדן כהן נגח לידיו של עמוס. ההתעוררות של המלאבסים נמשכה והם גם באו על שכרם בדקה ה-71, כאשר אלמוג כהן נפצע ונאלץ לפנות את מקומו לשיר צדק, המשחק חודש מיד לאחר מכן בכדור קרן מצד שמאל ואותו רונן הניח על ראשו של אליהו, שצימק ל-2:1.

ינון אליהו | אודי ציטיאט

המילה האחרונה הייתה של מכבי נתניה והיא השיבה למארחת בכדור קרן משלה, אותו הגביה קניקובסקי והנוגח שהרגיע את המערכת היה גאנדלמן שבדקה ה-75 קבע 1:3 משכנע ומוצדק למכבי נתניה.

עמרי גאנדלמן | אודי ציטיאט
חסר אונים. ינקו | אודי ציטיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי