שני זרים משמעותיים בינואר – ובית"ר חולמת פלייאוף עליון

מאור בוזגלו
מאור בוזגלו | דני מרון

זה אולי נשמע רחוק, במיוחד לאחר התיקו המאופס נגד פ"ת, אבל קלינגר מצליח לייצב בירושלים קבוצה חזקה יותר ותזזיתית פחות מזו שפתחה את העונה. אורי אוזן על סיבות לאופטימיות

(גודל טקסט)

רק לפני שלושה חודשים וחצי יצאה בית"ר ירושלים למושבה, לפגוש במשחק הפתיחה של העונה את מכבי פ"ת של אלישע לוי. בית"ר חזרה מהמשחק עם ארבעה כדורים ברשת, מה שנתן רמז למה שצפוי לה בהמשך העונה. מכבי פ"ת, מנגד, קיוותה שההתחלה המצוינת תדחוף את הקבוצה קדימה למאבקי צמרת, תקווה שנגוזה בהמשך הסיבוב.

הפעם בית"ר הגיעה לטדי, אחרי ניצחון מרשים במחזור הקודם באותו אצטדיון שבו פתחה את העונה, וקיוותה להמשיך את התנופה ולטפס סוף סוף מעל לקו האדום. קלינגר החליט שהרכב מנצח לא מחליפים ועלה ב-4:4:1:1, כשעידן ורד מוצב מאחורי סילבסטר, שהיה הזר היחיד בהרכב, סירושטיין ממשיך לשמור על עמדת הקשר האחורי לצידו של איינבינדר, וקלטינס מצוות בעמדת המגן הימני, כשהמאצ'אפ שלו הוא מנור סולומון, השחקן הכי מסוכן של היריבה, שחגג במשחק הראשון באגף על חשבונו של מתן פלג חסר הניסיון.

מכבי פ"ת הגיעה למשחק אחרי סערת יוסי בניון, כשאלישע לוי מבצע שני שינויים בהרכב. סיבוק חזר למרכז ההגנה במקום מרסיאל ורוטמן פתח בכנף במקום לידור כהן, שלא היה כשיר במאת האחוזים. בלט לעין ההבדל במצבת הזרים בין שתי הקבוצות: פ"ת פתחה עם חמישה זרים בהרכב ואחד על הספסל, כשבבית"ר רק זר אחד בהרכב ואחד על הספסל.

 

שתי הקבוצות פתחו את המשחק בזהירות, כששתיהן משחקות במערכים זהים ואסטרטגיה דומה. לחץ בשליש מרכזי כשהכדור אצל היריבה והנעת כדור שבלונית, נטולת סיכונים ובעיקר היקפית כשהכדור ברגליהן. פ"ת הייתה מסוכנת יותר במחצית הראשונה, אבל כשלה בפעולה האחרונה. אף אחת משבע הבעיטות שלה לא פגעה במסגרת.

קלינגר ניסה לשנות אחרי 30 דקות ועבר למערך 4:1:4:1, שדחף את איינבינדר לעמדה יותר קדמית כדי ללחוץ יותר גבוה ולנסות לאיים יותר על הגנת האורחים, מה שלא קרה במחצית הראשונה. המחצית השנייה נפתחה בצורה דומה, עד שלקלינגר נמאס והוא שוב החליט לשנות. לוי החליף את סילבסטר ותופקד כחלוץ מדומה, כשוורד לצידו. בית"ר התעוררה ולוי התחיל לחלק כדורים לבוזגלו ולוורד, וגם לאיים על השער בעצמו. פ"ת נעלמה מהמגרש, ירדה לאחור ואלמלא שתי החמצות ענקיות של בוזגלו הייתה גם חוזרת הביתה מנוצחת.


משחק טוב שלו. טל בן חיים (צילום: אריאל שלום)

בית"ר יכולה להיות מעודדת מהשיפור במשחק ההגנה שלה. זה היה משחק שני ברצף שהקבוצה לא סופגת, אחרי שספגה ב-12 המחזורים הראשונים. בעיקר יכולים לשאוב עידוד בבית"ר מהמשחק הטוב של טל בן חיים. גם הדקות ההתקפיות הטובות בסיום המשחק, בעיקר של ערן לוי, נותנות תקווה לעתיד טוב יותר לחניכים של קלינגר.

קלינגר מצליח – לאט, אבל בטוח – לייצב את בית"ר ירושלים ולעשות ממנה קבוצה חזקה יותר ותזזיתית פחות מזו שפתחה את העונה. זו כבר התחלה חיובית מבחינתה של הסיבוב השני. הסגל עדיין זקוק לשיפוץ בינואר, גם כדי לברוח מהתחתית הצפופה וגם כדי לבנות בסיס בריא לעונה הבאה. בית"ר מקבלת כיום תרומה אפסית מהזרים שלה וזה התחום העיקרי שהיא חייבת להתחזק בו. אם תצליח להוסיף שני זרים משמעותיים ואיכותיים, היא גם יכולה לחלום על פלייאוף עליון. בעונה שהתחילה בצורה כל כך עקומה, הגעה לשם תהיה הצלחה גדולה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי