גבאי: "אני עוד אחזור לליגת העל". ראלי: "זו ירידה לצורך עלייה"

דובב גבאי
דובב גבאי | מאור אלקסלסי

החלוץ והמגן הצטרפו להפועל אום אל פאחם מהליגה לאומית וינסו להעלות אותה: "לא מדובר בהחלטות מקצועיות טהורות, אבל אנחנו לא מרגישים רע עם זה". ראיון משותף שנוגע בתופעה החדשה בכדורגל הישראלי

(גודל טקסט)

תופעה: נאור סבג מנס ציונה וגל לוי מהפועל פתח תקווה חתמו בהפועל באר שבע. מנגד, עוז ראלי ודובב גבאי עשו את הדרך ההפוכה ונפרדו מליגת העל לטובת הפועל אום אל פאחם מהליגה הלאומית.

ואלו הן באמת רק דוגמאות מעובר ושב שמתנהל בווליום שלא אפיין בעבר את הליגה הבכירה. הציצו למשל במה שקורה עם שחקני התגבור בבירת הנגב. נכון, היו אינספור מקרים של כישרונות צעירים שהצטיינו במשחקי הליגה השנייה ולעתים גם הליגה השלישית ושודרגו לחוזים בליגה הראשונה, אבל קשה להגיד על נאור סבג וגל לוי "צעירים".

הקריירה שלהם עד כה טבלה במימי הליגה הלאומית במקרה הטוב, וליגה א' במקרה הפחות טוב. סבג כבר בן 26 והספיק לשחק בהפועל בקעת הירדן, נס ציונה והפועל קטמון כשהיו בליגה א', וגם הכח, הפועל ר"ג ונס ציונה בליגה הלאומית. לוי בן 25 ומלבד הפועל פ"ת בליגה הלאומית שיחק גם בראשון לציון מאותה ליגה ומעט מאוד במכבי פ"ת כשהייתה בליגת העל.

מנגד מגיע דובב גבאי לליגה הלאומית עם כרטיס ביקור של 294 משחקים בליגת העל, בהם כבש 58 שערים במדי מכבי פ"ת, מכבי הרצליה, הפועל ב"ש, בית"ר ירושלים, בני יהודה, הפועל אשקלון והפועל חדרה. לראלי יש מטען של 288 משחקים בליגת העל עם בני יהודה בעיקר, אבל גם במכבי ת"א, בית"ר ירושלים, הפועל ק"ש והפועל אשקלון.


חלק מהתופעה. עוז ראלי (מאור אלקסלסי)

"כשעליתי לבוגרים בבני יהודה התופעה הזו לא הייתה קיימת", מספר עוז ראלי בראיון לספורט1. "לאחרונה זה נהיה טרנד. לוקחים שחקנים פחות מוכרים, נותנים להם משכורות נמוכות, מבטיחים להם במה של ליגת העל והם כמובן מסכימים כי רואים בזה הזדמנות לעשות צעד קדימה".

דובב גבאי, שבניגוד לעוז ראלי לא שיחק מעולם בליגה הלאומית, אומר: "זוהי כבר העונה השנייה שבה שחקנים יורדים מליגת העל לליגה הלאומית וההפך. האמת? זה די מוזר, ויכול להיות שזה יצליח. ימים יגידו. אני חושב שהכל עניין כלכלי. הסכומים הנמוכים שמקבלים אותם שחקנים מהליגות הנמוכות משתלמים גם לקבוצות וגם לשחקנים. הקבוצות חוסכות והשחקנים מרוויחים את הבמה המרכזית ומקווים להשתדרג. אני שוב אומר, יכול להיות שזה ישתלם לשני הצדדים, אבל בינתיים זה פוגע בנו הוותיקים בצורה קשה. שחקן כמו שלומי אזולאי בלי קבוצה, נשמע לך הגיוני? אחד כמו ערן לוי עוד לא חתם באף קבוצה! ואיך זה שלירוי צעירי בלי קבוצה? מדובר בשחקנים מוכחים בליגת העל. לי זה ברור שלא מדובר כאן בהחלטות מקצועיות טהורות, אלא בהחלטות כלכליות".

עוז ראלי ודובב גבאי העדיפו את הפועל אום אל פאחם, עולה חדשה לליגה הלאומית, על פני ציפייה להצעה מליגת העל. עד כה היא לא הגיעה, ספק אם הייתה מגיעה, והם החליטו שלא לקחת סיכונים. שלשום סיכמו את תנאיהם, הספיקו ליטול חלק באימון אחד ואתמול כבר שיחקו בטובא זנגריה משחק ידידות שנמשך 70 דקות נגד הפועל ק"ש בו לא נכבשו שערים.


גבאי במדי אום אל פאחם. "אחד כמו ערן לוי עדיין בלי קבוצה!" (מאור אלקסלסי)

"הבעלים של אום אל פאחם צלצל אליי והרעיון שלו נשמע לי מעניין. חשבתי לעצמי, ואני מודה שלא היו לי הצעות מליגת העל, אז חתמתי לעונה אחת וכמו בכל ההחלטות שעשיתי עד היום, אני שלם לחלוטין עם הבחירה שלי", אומר ראלי, שבעברו חתם לשנתיים באומוניה ניקוסיה הקפריסאית, אבל אחרי חודשיים ועוד לפני שהספיק לעורך בכורה בקבוצה מהאי שכן החליט לחזור הביתה לבני יהודה.

גבאי: "אני מודה שהיו לי לא מעט לבטים. כל מעבר הוא עניין לא פשוט, בוודאי מעבר כזה לקבוצה שרק עלתה לליגה הלאומית. הייתה לי שיחה עם המאמן שמעון הדרי, שמעתי את הנהלת הקבוצה, והבנתי שמדובר כאן בפרויקט שהתאים לי מאוד מבחינה מקצועית. שיהיה ברור: לא ירדתי לליגה הלאומית כי סיימתי את הפרק שלי בליגת העל ומעכשיו אתגלגל עד גיל 36-35 בליגה הזו בכל מיני קבוצות. ירדתי במטרה לעשות כאן דברים מדהימים ולחזור. אני בטוח שנעשה עונה טובה".

עיר שכולה אדרנלין
כבר הרבה שנים שבאום אל פאחם בוחרים שחקנים לפי היכולות ולא לפי הלאום. קבוצה של דו-קיום. לא סתם קוראים לאצטדיון שיש להם בעיר "אצטדיון השלום". בשנה שעברה שיחקו בה והיו שותפים לעלייה ההיסטורית תימור אביטן, איילון אלימלך, משה בן לולו, חיים זיסקינד, שרון לוי, נדב מוניס, ריף מסיקה, מושיקו מישאלוף, דרור ניר, אברהם צ'קול, יגל קוזחי, רן רול, מור שקד ואבירן תורג'מן.

לצרכים החדשים של הליגה הלאומית בחר המאמן שמעון הדרי להשאיר בקבוצה את בן לולו, זיסקינד, שרון לוי, מוניס ומסיקה והוסיף אליהם מלבד ראלי וגבאי גם את בן צעירי שמגיע אמנם מהפועל אשקלון בליגה הלאומית אבל בעט בליגת העל עבור מכבי נתניה וקבוצת האם שלו בני יהודה.


"אי אפשר לא להיות רעב בהפועל אום אל פאחם". שמעון הדרי (מאור אלקסלסי)

בן מלכה, שהתחיל את העונה שעברה בהפועל איכסל, סיים אותה בהפועל אשקלון, אחרי שצבר ניסיון בליגה הלאומית עם מכבי הרצליה, הפועל פ"ת, מכבי נתניה, הפועל רעננה, הפועל כפ"ס וטעם בקטנה את ליגת העל עם בית"ר ירושלים ורמת השרון. מדובר בשחקנים לא צעירים עם קילומטרז' גבוה, כאשר גם ממ.ס. חיפה רובי שפירא מגיעים שני צעירים מבטיחים: המגן הימני סהר דבח, שגדל במכבי חיפה, והשוער תומר ליטבינוב, בוגר מחלקת הנוער של מכבי נתניה שיהווה גיבוי לזיסקינד.

ניסינו לברר עם הדרי אתמול אם השובע של דובב גבאי, עוז ראלי, בן צעירי ובן מלכה לא מדאיגים אותו. "אי אפשר לא להיות רעב בהפועל אום אל פאחם", אמר הדרי, חייך והסביר: "קודם כל בגלל המסעדות כאן. אבל אם להיות רציניים יותר, אז מדובר בעיר שכל כולה אדרנלין אחד גדול. כל העיר פה זה כדורגל. אם באו 8,000 אוהדים למשחקים בליגה א', אז בליגה הלאומית יבואו 10,000. אין אחד שיישאר אדיש למראה הזה. אני חושב שעוז ודובב קצת הנמיכו בתקופה האחרונה והם באים לכאן כדי להרים את עצמם. אני מעריך שהם יתפוצצו בליגה הזו".

הדרי, שלקח על עצמו סיכון מקצועי כשהסכים להדריך את קבוצת עיר מגוריו ק"ש במשחק האחרון של העונה שעברה, אחרי שהעלה את אום אל פאחם לליגה הלאומית, מאמין גדול בשחקנים שהביא. "צריך להבין שמבחינת אום אל פאחם לשחק בליגה הלאומית זו היסטוריה. 50 שנה הם מחכים לרגע הזה. לפחות בתחילת העונה אין לנו מגרש ביתי, אז כנראה שנשחק בעילוט, וכדי להכיל את החיסרון הזה אנחנו זקוקים לשחקנים עם ניסיון כמו של דובב ועוז. המטרה שלנו תהיה לנסות להשתלב בפלייאוף העליון, אבל עוד מוקדם. מצפה לנו מחנה אימון בצפון הארץ, נשתמש במתקנים של ק"ש ונלון בבית הילל".

גבאי: "אנחנו בתחילת הדרך והקבוצה שינתה פניה. אנחנו בונים משהו וכולם חיוביים. אנחנו מכירים מצוין האחד את השני וזה בוודאי יעזור".ראלי: "גם דובב, גם בן צעירי, גם נדב מוניס וגם אני שיחקנו בבני יהודה וזה בהחלט מחבר. קח בחשבון שאנחנו נוסעים יחד מאזור המרכז לאימונים בצפון ואיתנו נוסעים גם משה בן לולו וריף מסיקה. זה מלכד. יש לנו תנאים שאין בקבוצות מליגת העל. האצטדיון עומד לעבור שיפוץ רציני וכולם מחכים לחזור לשחק בו. אני לא אחד שאגיד 'אוי חבל שאני לא שם או שם'. אני מרוצה איפה שאני נמצא ולא מרגיש רע עם זה שאחרי 12 שנים בליגת העל, עם קריירה לא רעה בכלל, אני יורד לליגה הלאומית. אני יודע בדיוק מה אני יכול להפיק מהעונה הזו ורואה את אום אל פאחם כירידה לצורך עלייה".


רואה את אום אל פאחם כירידה לצורך עלייה. עוז ראלי (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי