בחזרה לזירה: הפועל באר שבע שוב רלוונטית בכל החזיתות

אלונה ברקת
אלונה ברקת | לירון מולדובן

שנה אחרי שהושפלה בזאגרב, הסתבכה עם השוערים ולא לקחה חלק במאבק האליפות, היא שוב כאן. הקישור השתנה, שטקוס אמור לתת ביטחון ומעל כולם מנצחת החזרה של ברקת מהמגרש הפוליטי למגרש המשחקים

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

יכול להיות שההחתמה של הליטאי ארנסטאס שטקוס להגן על השער היא הצעד היעיל ביותר שעשתה הפועל באר שבע הקיץ הזה. יש מצב שדוד קלטינס יהיה הבורג המרכזי של הקבוצה. בשלב הזה מתברר שעדן שמיר הוא הדבר הבא בבירת הנגב, אבל אם תשאלו את אוהדי הקבוצה מהו התגבור הרציני ביותר שנעשה לקראת העונה החדשה, הם יגידו לכם מבלי למצמץ: אלונה ברקת.

כן, הבעלים של הקבוצה חוזרת לענייני הפועל ב"ש במלוא המרץ והתשוקה והדבר בא לידי ביטוי כמעט בכל דבר שזז במועדון. וכשהגברת ברקת הייתה דומיננטית בהפועל ב"ש הושגו שלוש אליפויות ברציפות. האוהדים משוכנעים שכאשר הראש שלה היה בבחירות בהן היא התמודדה יחד עם נפתלי בנט ואיילת שקד, הפועל ב"ש נפגעה ממשית. הכישלון של המפלגה להשיג את אחוז החסימה השאירה אותה בחוץ והיא ויתרה על הרעיון ובבחירות הקרובות תישאר מחוץ למשחק הפוליטי.

"עדיין יש לי רצון להיכנס לפוליטיקה, תמיד ארצה להמשיך לעשות דברים מופלאים בזירה הציבורית, אבל זה תמיד יהיה לצד הפועל ב"ש", אמרה במסיבת עיתונאים לקראת העונה החדשה והדאיגה קצת את האוהדים, אבל בינתיים כבר נסגרו הרשימות לבחירות הקרובות והגברת ברקת מחוץ לסיבוב הזה. "החלום שלי הוא עדיין לעזור למדינה, אבל זה לא יהיה על חשבון המועדון. אמשיך להיות הבעלים כאן", חזרה ברקת באשר לעתידה האישי. מאוחר יותר, כשנשאלה לגבי המטרות של הקבוצה לעונה החדשה, הייתה הוגנת כהרגלה והודתה: "לצערי סטינו מהמסלול, אבל אין לי ספק שכשנחזור אליו נחזור גם לקחת תארים. נביא תארים עם תשוקה ונשמה. אנחנו לא פוחדים מהמילה 'אליפות'. אנחנו רוצים להוות מקור גאווה לאוהדים שלנו ולכל מי שמחובר למועדון".

בזירה האירופית השיגה ב"ש תוצאות שהן מתכון להצלחה: תיקו במשחקי החוץ וניצחון במשחקי הבית. כך היה תחילה מול לאצ'י האלבנית, כך זה נמשך מול קאיירט הקזחית ונורשפינג השוודית וכך מקווים הבחורים של ברק בכר לעשות בצמד משחקי הפלייאוף מול פיינורד ההולנדית, שפתחה את הליגה בארצה רע ועדיין לא ניצחה בשלושה מחזורים שנערכו בה. המפגש הראשון מול פיינורד יהיה ביום חמישי (20:00, ספורט1) ברוטרדם ותיקו יתקבל באהבה בבירת הנגב.


התגבור הרציני ביותר: אלונה ברקת (זאב דיקמן)

המאמן ברק בכר מאמין שההצלחה בזירה האירופית תשליך ישירות למאבקי הליגה, בדיוק כמו שאי ההצלחה בעונה שעברה באירופה השפיעה בצורה ממשית על המשחקים בליגת העל. "נכון, הכישלון באירופה נגרר איתנו לליגה. הייתה לנו שנה פחות טובה, ואני מאשים גם את עצמי, אבל עכשיו צריך ללמוד מטעויות ולתקן".

אחת הטעויות שבכר כבר תיקן היא החלפת שוער. את העונה שעברה פתח בין הקורות אריאל הרוש בקול צהלה גדולה, אבל ההמשך היה מביש לשני הצדדים: הרוש נדחק לספסל המחליפים, אוהד לויטה קיבל את האפודה הראשונה, במהלך שבא כהמשך ישיר לפרשייה מסועפת ולא נעימה של הקבוצה עם שוערים. אלא שהעונה במקום הרוש הגיע שטקוס מהפועל חיפה דרך בית"ר ירושלים.

נכון, הוא כבר בן 34, אבל בבאר שבע זוכרים שגם דודו גורש הגיע לבירת הנגב בגיל מתבגר ובכל זאת היה שותף לשלוש אליפויות. הגיל לא מפחיד את בכר. ב"ש ממשיכה לממן חלק משכרו של הרוש בספרטה רוטרדם, שגם שם מצא את עצמו על הספסל. אגב, העקיצה ששלחו הבאר-שבעים לעבר הרוש בעת המעבר לליגה ההולנדית ("שש קבוצות בשבע שנים") מחייבת עקיצה חוזרת, שהרי גם שטקוס שיחק בשש קבוצות בשבע השנים האחרונות. אצל שטקוס זה אפילו קיצוני יותר, כי מדובר גם בשש מדינות: הולנד (דן האג), טורקיה (סיבסספור), יוון (קרקרה), קפריסין (נאה סאלאמיס), בלארוס (גומל), בולגריה (בטוב פלובדיב) וכמובן הפועל חיפה בשתי עונות שכוללות זכייה בגביע המדינה.

שחקן נוסף שמגיע מהפועל חיפה הוא המגן שון גולדברג. הוא מצטרך לאדום חיפאי אחר שכבר נמצא במועדון, חנן ממן, אחרי שעדן בן בסט עשה את הדרך ההפוכה. שחקן נוסף ממנו נפרדה הפועל ב"ש הוא חאתם אל חמיד שלובש את המדים של אלופת סקוטלנד, סלטיק.


גילו לא מפחיד את ברק בכר. ארנסטס שטקוס (לירון מולדובן)

המהפכה הגדולה נעשתה בחוליית הקישור. למעשה מדובר בחוליית קישור חדשה לחלוטין, שבה מרואן קבהא הוא השריד האחרון מהעונה שעברה. מאור מליקסון פצוע וחנן ממן הוא שחקן רוטציה. בכר בונה על קבהא כשחקן האחורי ביותר בחוליית הקישור, על עדן שמיר שהגיע מהפועל ק"ש, על רמזי ספורי ועל הרכש היקר ביותר של הקבוצה העונה, דוד קלטינס מבית"ר ירושלים.

כל עוד המערך יכלול חלוץ בודד והקישור יעובה בשחקן נוסף, אז הצעיר ג'ימי מרין, שהגיע מקוסטה ריקה, הוא העדיפות הראשונה של בכר. בב"ש מעריכים שמרין הוא רכש לטווח ארוך וגילו הצעיר יאפשר בהמשך לבנות את הקבוצה סביבו. גל לוי ונאור סבאג הגיעו על תקן שחקני רוטציה, ובינתיים הם משכנעים שאכן ראויים ללבוש את החולצה היוקרתית. לוי הגיע מהפועל פ"ת וכבר הספיק לכבוש את השער הראשון העונה של ב"ש בליגה האירופית, באלבניה לרשת לאצ'י, וסבאג הגיע מנס ציונה אחרי שהיה שותף לעלייה ההיסטורית לליגת העל והצהיר: "באר שבע היא עבורי צעד בדרך להגשת החלום".

אל החוד הגיע הספרדי חוסה אנחל קאריו בן ה-25, שעשה את כל הקריירה שלו בליגה השנייה בספרד: קורודובה, קדיז, קבוצת המילואים של סביליה וריאל מורסיה.

מלבד הרוש, אל חמיד ובן בסט נפרדה הקבוצה גם מהמגינים – דור אלו שעבר לבני יהודה ובן תורג'מן שעבר למכבי נתניה – ועוד קודם לכן מההונגרי מיחאי קורהוט שמשחק ביוון אצל אריס סלוניקי. הקשר קווין טאפוקו עבר להפועל חיפה, חן עזרא מחפש עתיד באי השכן קפריסין, אריק סאבו בטורקיה, הניגרי ג'ון אוגו עזב, כמו גם מיכאל אוחנה, שבינתיים הספיק לקרוע את הרצועה בבית"ר ירושלים וסיים את העונה עוד לפני שהתחיל אותה.

באר שבע תפתח את הליגה ביום ראשון (21:00) בטדי מול בית"ר ירושלים, חוזרת הביתה לאירוח הפועל חדרה, נוסעת לאשדוד ואז מקיימת שני משחקי בית רצופים נגד הפועל חיפה והפועל רעננה. לא הגרלה שצריך להתלונן עליה. המפגש מול מכבי ת"א, במחזור השמיני בבלומפילד, עשוי להיות זה שיצית את מאבק האליפות החוזר בין השתיים.


יחזרו למאבק האליפות? (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי