היכונו לדרמה: סולומון ושחטאר במרחק נגיעה משמינית הגמר

מנור סולומון, ראחים סטרלינג
מנור סולומון, ראחים סטרלינג | Nick Potts - EMPICS / Contributor

הישראלי חתום על נקודות רבות, קבוצתו הוכיחה אופי וניצחון על אטאלנטה (19:55) יעניק להם את הכרטיס לשלב הבא. יוכין על הבית המורכב, הקמפיין של האיטלקים והאקס שנחוש להרוס

קבוצות: אטאלנטה
(גודל טקסט)

מנור סולומון לא ישכח לעולם את שער הבכורה שלו בליגת האלופות. הקשר הישראלי נכנס בשלהי ספטמבר לכר הדשא באצטדיון סן סירו המיתולוגי באמצע המחצית השנייה והעניק לשחטאר דונצק ניצחון מפואר על אטאלנטה בזמן פציעות – 1:2 כנגד כל הסיכויים, תוך השלמת קאמבק מפואר. סולומון לא ישכח גם את שער השיוויון המופלא במגרשה של מנצ'סטר סיטי לפני שבועיים. גם אז הוא נכנס כמחליף רק בדקה ה-65, וכבר בדקה ה-69 מצא את הרשת כדי לקבוע 1:1 ולהביא לאלופת אוקראינה תיקו יוקרתי.

"זה מטורף. לא הייתי אמור אפילו לטוס עם הקבוצה למנצ'סטר בגלל פציעה, אבל התוכניות השתנו, וכאשר עליתי לשחק כבר לא הרגשתי כאב, אלא רק אדרנלין", הוא סיפר בדיעבד, וזה משקף במידה לא מבוטלת את האופי שמגלה שחטאר בשלב הבתים בליגת האלופות העונה. זו קבוצה שפיגרה בכל משחקיה, אך הפסידה רק פעם אחת – ולכן מתייצבת למחזור האחרון כשהיא במקום השני בטבלה, במרחק נגיעה מהעפלה לשמינית הגמר.

למעשה, הפסידה שחטאר פעם אחת בלבד, 3:0 ביתי למנצ'סטר סיטי האימתנית במחזור הפתיחה. לאחר מכן, בא הרגע הגדול של סולומון מול אטאלנטה, והחבורה של המאמן הפורטוגלי לואיס קסטרו מרגישה שהיא מסוגלת לשרוד בכל מצב. היא נקלעה לפיגור ביתי מול דינמו זארגב, אבל המחליף הברזילאי דודו – ההוא שבישל לישראלי בסן סירו – הציל אותה והשווה ל-2:2. היא הייתה בפיגור שני שערים בקרואטיה כאשר המשחק נכנס לזמן פציעות, ובכל זאת כבשה פעמיים כדי להשוות ל-3:3, כאשר את הפנדל האחרון והגורלי בעט דווקא המחליף הברזילאי בן ה-19 טטה. משום מה, קסטרו מאמין שהמחליפים שלו יעשו את העבודה – וזה בדיוק מה שהם עושים. לכן האוהדים כבר לא הופתעו כאשר סולומון המחליף חגג בהתרגשות במנצ'סטר. כמעט את כל הנקודות של החבורה האוקראינית-ברזילאית הזו, בחיזוק ישראלי, הביאו המחליפים. אופי זה אופי.


סולומון חוגג במנצ'סטר. המחליפים השאירו את שחאטר בתמונת העלייה (Gettyimages)

ואולם, היא פוגשת במחזור הנעילה קבוצה עם אופי נהדר משלה. אטאלנטה, שהייתה כה מאושרת ונרגשת מההעפלה ההיסטורית הראשונה לליגת האלופות, חטפה בספטמבר שתי מכות חזקות במיוחד שאיימו לרסק אותה לרסיסים. בהופעתה הראשונה אי פעם על הבמה הגדולה, היא הייתה הפייבוריטית הברורה בזאגרב, אך הובסה ללא תנאי 4:0. במשחק הביתי הראשון, היא נפלה קורבן לקאמבק של סולומון. הפרשנים ואוהדי הקבוצות היריבות לעגו לנציגה מברגאמו – היא אולי משחקת כדורגל אטרקטיבי, אך עושה בושות בזירה הבינלאומית, ולא כדאי למועדונים כאלה לייצג את ארץ המגף. זה היה הלך הרוח בתקשורת, וזו גם הגישה בה מתקבלת על ידי לא מעטים השאיפה של קליארי להגיע לצ'מפיונס-ליג העונה.

אז הספידו אותה, אבל החבורה של המאמן ג'אן פיירו גאספריני לא ויתרה על החלום, וגם לא על הסגנון. היא חטפה 5:1 במנצ'סטר במחזור השלישי, אך המשיכה לשחק גם שם בדיוק באותה השיטה, ובסופו של דבר באה על שכרה עם נקודה ראשונה במחזור הרביעי, על חשבון אלופת אנגליה – אותה הייתה אמורה גם לנצח במילאנו. במחזור החמישי לפני שבועיים הגיע גם הניצחון הראשון, החלק והמשכנע. 0:2 על זאגרב לא רק היווה נקמה מתוקה במיוחד, אלא גם שמר את הסיכויים להעפיל. לא הכל תלוי באיטלקים, אך הם מרגישים שגורלם בידיהם. אם ינצחו את שחטאר בחארקוב, יש להם צ'אנס אמיתי.

המצב בטבלה מורכב – שחטאר שנייה עם 6 נקודות, לזאגרב השלישית 5 נקודות, ולאטאלנטה 4 נקודות. המשמעות היא כי רק האוקראינים תלויים בעצמם, ויעלו בוודאות במקרה של ניצחון. תיקו יספיק להם אם זאגרב לא תנצח בקרואטיה את סיטי, וזה גם התנאי שיבטיח לאטאלנטה העפלה במקרה של ניצחון. שתי היריבות מחזיקות, אם כך, אצבעות לפפ גווארדיולה, אבל אלופת אנגליה כבר עלתה מהפסגה, והרכבה לא יהיה אופטימלי. שחטאר יודעת זאת היטב בעצמה, כי לפני שנתיים היא הייתה בתפקיד זאגרב. הקבוצה של גווארדיולה התארחה אצלה במחזור הסיום כשהיא בטוחה במקום הראשון, ודונייצק ניצחה כדי להעפיל על חשבון נאפולי. בקיצור, לא כדאי לסמוך על אחרים כאשר כל הקלפים בידיך. ולכן, הקרב המרתק בחארקוב הופך לפיקנטי במיוחד – שתי הקבוצות חייבות לנצח. תיקו עלול להיות לרעת שתיהן.


לא כדאי לסמוך על אחרים כאשר כל הקלפים בידיך (Gettyimages)

זו תהיה דרמה, ושתיהן מתמחות בדרמות. שחטאר שרדה עד כה בזכות מחליפים, בעוד משחקים מאוד של אטאלנטה הוכרעו העונה באיטליה בדקות הסיום, הן לטובתה והן לחובתה. רק במחזור האחרון היא השלימה קאמבק מול ורונה עם 2:3 מורט עצבים בזמן פציעות. גם מול גנואה ופיורנטינה היא לקחה נקודות בתוספת הזמן, אבל נגד לאציו המצב היה הפוך, כאשר יתרון 0:3 במחצית הפך לתיקו 3:3. גאספריני אוהב לשחק פתוח, ולצופים הנייטרלים מובטחת הנאה צרופה. הפעם, כאשר מדובר במשחק המוקדם של הערב (רביעי ב-19:55), יוכלו כולם להתמקד דווקא בו. זה המשחק החשוב של יום רביעי, והקבוצות האטרקטיביות האלה מקבלות את תשומת הלב הראויה.

ואם זה לא מספיק, אז יש גם שחקן לא מוערך לשעבר שמגיע במטרה להרוס לאקסית את העונה. רוסלן מלינובסקי גדל באקדמיה של שחטאר, אך מעולם לא קיבל הזדמנות הולמת, נזרק בהשאלות, ונמכר בסופו של דבר לגנק כי לא היה לו סיכוי בקבוצתו האהובה. בבלגיה הפך הפליימייקר לכוכב אמיתי, השתלב נהדר בנבחרת אוקראינה, זכה באליפות, ובקיץ האחרון נמכר לאטאלנטה תמורת 14 מיליון יורו אחרי ששמו קושר גם לרומא. הפציעה של יוסיפ איליצ'יץ' לקראת הביקור הגורלי בחארקוב משאירה את המושכות בידיו של האוקראיני, ומלינובסקי – שנכנס כמו סולומון רק כמחליף במפגש הקודם בסן סירו – נלהב להוכיח את עצמו כאן ועכשיו. מבחינתו זה עשוי להיות הערב הגדול בקריירה, אבל אולי דווקא הישראלי ישמח אחרי שריקת הסיום.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי