שחקני מפתח: השלישייה שאמורה לסחוף את מכבי תל אביב העונה

אילון אלמוג חוגג | דני מרון

לפני ריגה (החל מ-19:45, ישיר בספורט1), אורי אוזן סימן את השמות שיכולים לסדר למכבי תל אביב חורף חם

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

אנחנו נמצאים בתקופה שלא ידענו כמותה, לא רק בעולם הכדורגל, אלא בכלל. ליגות שהופסקו, ליגות שעצרו לחודשיים וחודשו, מפעלים אירופאיים שמשוחקים בבועה בחודש אוגוסט בשיטת נוק-אאוט והכנות לעונה שהתחילו למעשה בסיום העונה הקודמת. לכן גם העובדה שמוקדמות ליגת האלופות לעונת 2020/21 מתרחשות במקביל לשלבי ההכרעה של ליגת האלופות 2019/20 מתקבלת בטבעיות. אז בזמן שפריז סן ז'רמן ובאיירן מינכן נאבקות על ההגמוניה באירופה, הקבוצות הקטנות במושגים אירופאיים, ביניהן אלופת ישראל מכבי תל אביב, מתחילות את המסע שלהן לעבר הארץ המובטחת – שלב הבתים של ליגת האלופות, כשהשנה, ברוח התקופה, כל המשחקים בדרך לשם יערכו בשיטת נוק-אאוט. המסע ייצא לדרך הערב מול ריגה (רביעי החל מ-19:45, ישיר בספורט1)

העובדה שהמוקדמות יוכרעו במפגש אחד, מצמצמת פערים ומגדילה את האפשרות להפתעות. זה כמובן ישחק לטובת האלופה הישראלית בסיבובים המאוחרים, אבל בסיבובים המוקדמים זה דווקא יכול לעמוד לה לרועץ. מכבי תל אביב של העונה איבדה את הנכס החשוב ביותר שלה, ולדימיר איביץ', אחד המאמנים המשובחים שנחתו בישראל והאיש ששלט ללא מיצרים בליגה, אבל כשל במסגרות האירופאיות. מכיוון שהמאמן החדש, גאורגיוס דוניס, נחת רק השבוע והיכולת שלו להשפיע על הקבוצה בשבוע הקרוב תהיה מזערית, בטח ברמה הטקטית, אתמקד בשלושה שחקני מפתח שיכולים להראות את הכיוון שאליו תלך האלופה העונה.

דור פרץ

שחקן העונה בעונת האליפות הראשונה של איביץ', שבעונה שעברה לא היה משמעותי בגלל פציעה ונפילה מנטלית בפתיחת העונה, חזר בזכות פגרת הקורונה לפלייאוף והראה מדוע נבחר בצדק לאחד משני שחקני העונה הקודמת (לצד דור מיכה). פרץ, אחד השחקנים שמאמן הנבחרת בדימוס, אנדי הרצוג, סימן ככזה שמסוגל להצליח גם מחוץ לישראל, קיבל את סרט הקפטן (כל עוד ייני לא על המגרש, מה שקרה הרבה בעונה האחרונה) אחרי עזיבת דור מיכה ואמור להיות המנהיג של מכבי ת"א העונה. היכולות האתלטיות שלו והתנועות שלו מקו שני אמורות להפוך אותו לקשר מרכזי ברמה הגבוהה ביותר שיש. אם ישפר את מהירות קבלת ההחלטות והדיוק בבעיטות מקו שני, בעונה הבאה נראה אותו משחק מול קבוצות אירופאיות כל שבת ולא רק במוקדמות ליגות אירופאיות שונות.

דור פרץ, דוד קלטינס | דני מרון

אנריק סבוריט

שחקן נוסף שחשיבותו עולה משמעותית העונה הוא המגן השמאלי, אחד הזרים הטובים שנחתו בארץ בשנים האחרונות. סבוריט, שפתח את העונה שעברה עם פציעה, שבגינה הוא הציג יכולת חלשה מאוד מול קלוז' וסודובה, הוא אי של יציבות בליגה בשנתיים האחרונות. שחקן הגנה חכם, מבין את המשחק ברמה גבוהה (כיאה לשחקן שחונך מגיל 16 באחת האקדמיות המשובחות בעולם, אתלטיק בילבאו) ומאפשר למאמן להחליף שיטות תוך כדי משחק בזכות יכולתו לתפקד כבלם ומגן באותה רמה. מבחינת דוניס, שבשנתיים האחרונות בפנאתינייקוס גיוון במערכים והשתמש גם במערכים שונים של שלושה בלמים וגם במערך הבסיסי שלו 4:2:3:1, ייהנה מהוורסטיליות של סבוריט ומהשקט שהוא יעניק לו באגף שמאל. אחרי העזיבה של ז'איר אמאדור ואנדרה ג'ראלדש, החשיבות של סבוריט גדלה שבעתיים, בטח שבאגף הנגדי שני המגנים, בןביטון ומאור קנדיל, מצטיינים יותר במשחק ההתקפה ופחות בהגנה.

אנריק סבוריט
אנריק סבוריט | מאור אלקסלסי

אילון אלמוג

השחקן השלישי – ומבחינתי החשוב ביותר. אלמוג, שזכיתי לאמן אותו לתקופה קצרה בנוער של מכבי ת"א וזכיתי להכיר ילד מקסים עם לב ענק, הוא אחד השחקנים הכי מוכשרים שצמחו בישראל בשנים האחרונות. הוא התחיל את דרכו בקבוצות הילדים של היריבה העירונית, הפועל ת"א ומהרגע שחצה את הכביש לקריית שלום, תמיד שיחק עם השנתון מעליו וחורר רשתות. גם בנבחרות ישראל, יחד עם מנור סולומון (שניהם שנתון 99), נחשבו לשחקני ההתקפה הכי מוכשרים בארץ וקפצו שנתון גם ברמת הנבחרת. אבל בעוד מנור עלה לבוגרים של מכבי פ"ת בשנתו הראשונה בנוער ותוך שנתיים הגיע לנבחרת ויצא לאירופה, אלמוג נתקע עוד שנתיים בנוער של מכבי ת"א, לאחר מכן יצא להשאלות בביתר ת"א והפועל חדרה ורק בעונה שעברה התקבע בסגל של האלופה והראה שמץ מהיכולות שלו.

אילון אלמוג חוגג | דני מרון

לאלמוג, שיכול לתפקד כחלוץ אבל מעדיף לשחק בכנף שמאל, יש יכולות יוצאות דופן – בעיטה אדירה ברגל ימין, צעד ראשון חריג, רגליים מאוד חזקות, טכניקה טובה, יכולת סיום נהדרת ורצון עצום להצליח. הוא צריך מאמן שיתחבר אליו, יאמין בו, ישדרג את קבלת ההחלטות שלו ובמידה וזה יקרה, הוא שווה 15 שערים בעונה. המשחק מול ריגה הוא מבחן חשוב לאילון. יונתן כהן מוצהב, אצילי עזב, חוזז פצוע, עדיין לא הגיע חלוץ זר ומשחק ההתקפה אמור להיבנות סביבו. את ההזדמנות הזו הוא חייב לקחת כדי להגשים את הפוטנציאל העצום שטמון בו ולהתחיל את המסע שלו בדרך לקריירה גדולה, גם מעבר לים.

צפו בשער הנהדר של אלמוג מול באר שבע

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי