עולים כיתה: הצעירים מהלאומית שעשויים לפרוח בליגת העל

עידו שחר | מאור אלקסלסי

משבר הקורונה גרם לצמצום הפערים בין הקבוצות ובעקבות כך מספר שחקנים שלא שמעתם עליהם עד היום, עשויים לקבל הזדמנות ממשית. לקראת פתיחת עונת 2020/21, רום טל-דן מאמין: הפריצה תגיע דווקא מליגת המשנה

(גודל טקסט)

ליגת העל תצא לדרך הערב (שבת) ובעקבות מגפת הקורונה, כמעט אף קבוצה לא ביצעה רכש משמעותי הקיץ ולא שינתה את הסגל מקצה לקצה. למרות זאת, המשבר הכלכלי שפוקד על הכדורגל הישראלי יכול לבשר גם טובות לקראת העתיד כמו מתן הזדמנויות לשחקנים צעירים על חשבונם של זרים שמגיעים עם ציפיות רבות ועוזבים בהרף עין.

הדבר לא רק תקף לגבי שחקנים שהוקפצו בזה הרגע ממחלקת הנוער לקבוצה הבוגרת, אלא גם לאלו ששיחקו אשתקד בליגה הלאומית ועשויים לעשות העונה את הפריצה בבמה המרכזית של הכדורגל הישראלי. לפניכם מספר דוגמאות של שחקנים שגם אם לא שמעתם עליהם עד כה, ייתכן שבקרוב מאוד הם יהפכו לשחקנים מרכזיים בליגה שכל אחד כבר יכיר.

עידו שחר (קשר, 19). קבוצה: הפועל חיפה

קבוצה בעונת 2019/20: בית"ר תל אביב בת-ים (השאלה)

סטטיסטיקה בעונת 2019/20 – 32 הופעות (2,788 דקות), 6 שערים ו-4 בישולים

כבר ביום חמישי הודיעה הפועל חיפה על שאילתו של שחר ממכבי תל אביב ועוד לפני מחזור הפתיחה ניתן לומר שהקבוצה של חיים סילבס עשתה עסקה מצוינת. למרות שמדובר בשחקן רק בן 19, קשר נבחרת הנוער הוכיח בעונת ההשאלה לבית"ר תל אביב בת-ים כי הוא כבר בשל לשחק בליגת העל, גם ברמת הביצוע וגם בקבלת ההחלטות.

בשנים האחרונות גדלו אינספור קשרים מוכשרים במחלקת הנוער של מכבי תל אביב (אחד מהם אפילו זכה בתואר שחקן העונה), אך שחר שונה מהם. הוא לא כל כך פיזי, אבל הוא מפצה על כך דרך יכולת בעיטה חדה מרחוק, משחק לעומק ויכולת להניע את הכדור החל מקו הבלמים. בגמר גביע הטוטו הראה מעט ממה שהוא יודע לעשות ואם הכל ילך כשורה – בסיום עונת 2020/21 לא רק בארץ ידברו על הג'ינג'י המוכשר מקריית שלום.

עידו שחר | מאור אלקסלסי

ארד בר (קשר, 20). קבוצה: מכבי פתח תקווה

קבוצה בעונת 2019/20: מכבי פתח תקווה

סטטיסטיקה בעונת 2019/20 – 30 הופעות (2,343 דקות), 3 שערים ובישול 1

בר, המשחק בעמדה דומה לשל שחר, מגיע לליגת העל במעמד מעט שונה – של שחקן מוביל בקבוצתו. במהלך עונת הירידה של מכבי פתח תקווה ללאומית, בר היה עסוק בלקחת אליפות היסטורית עם קבוצת הנוער של המלאבסים ואשתקד בלאומית הוקפץ לקבוצה הראשונה יחד עם ליאל עבדה, דור חברון ואור בלוריאן, שסייעו לגיא לוזון לסיים במקום הראשון בליגת המשנה ולעלות לגמר גביע המדינה.

יכול להיות שבר לא יגיע הכי רחוק מבין השחקנים המוכשרים שגדלים אצל הלוזונים, אבל נכון לעונה זו הוא נראה המוכן מכולם לקפיצת המדרגה. בעונה שעברה הוביל את הקבוצה בתיקולים, ובמקביל מוקם רביעי בדריבלים כאשר לא מעט מהם התבצעו בסמוך לרחבת היריבה. לא גדל זמן מה בכדורגל הישראלי קשר שמשחק כמו בר והתקווה היחידה היא שסגנון המשחק לא יהפוך למבוקר יותר בהתאם לציפיות בליגת העל.

ארד בר | אודי ציטיאט

עוזיאל פרדו (חלוץ, 21). קבוצה: בית"ר ירושלים

קבוצה בעונת 2019/20: הפועל אשקלון (השאלה)

סטטיסטיקה בעונת 2019/20 – 33 הופעות (2,446 דקות), 9 שערים ו-3 בישולים

בהופעתו השנייה בהפועל אשקלון, עלה עוזיאל פרדו מהספסל נגד בית"ר תל אביב בת-ים בדקה ה-54 ותוך שש דקות כבש את שער הבוגרים הראשון שלו. עוד לפני שריקת הסיום הספיק להשלים צמד ומאז הפך לשחקן מוביל בקבוצה של מוטי איווניר. בסך הכל שעריו ובישוליו של שחקן ההתקפה המוכשר העניקו לאשקלון 8 נקודות ולולא מינוס 9 הנקודות בתחילת העונה, הקבוצה הדרומית הייתה נשארת בליגה.

אך דאגות אלו יותר לא מטרידות את פרדו, שחזר לבית"ר ירושלים והאריך את חוזהו בשלוש שנים נוספות. כעת, מאמנו החדש, מי שלא ימונה במקום רוני לוי, יהנה משחקן מגוון שיכול לשחק במרכז ההתקפה ובכל אחד משני האגפים, אוהב לנוע לעומק ולמצוא שחקן פנוי דרך מסירה חכמה. ככל הנראה פרדו יקבל תחילה הזדמנויות מועטות מהספסל, אבל אתם מכירים את הלך הרוח כאן – גול או שניים וחולצת ההרכב כבר שלו.

עוזיאל פרדו, אלי אוחנה, דודו דהאן | בית"ר ירושלים, רשמי

ירין שרעבי (שחקן כנף, 21). קבוצה: מכבי נתניה

קבוצה בעונת 2019/20: הפועל עכו (השאלה)

סטטיסטיקה בעונת 2019/20 – 34 הופעות (2,406 דקות), 3 שערים ו-3 בישולים

לפני שתשפטו את שרעבי על המספרים היחסית דלים שלו, חשוב שתדעו מעט על הפועל עכו של שנה שעברה. הקבוצה של אלי כהן (לא השריף) הייתה היחידה מבין 16 הקבוצות בלאומית שחיפשה קודם כל לא לספוג לפני שחשבה להבקיע, שיחקה כדורגל נסוג שלא היה מבייש את ז'וזה מוריניו מול ברצלונה בקאמפ נואו ורשמה לא פחות משמונה תוצאות 0:0. למותר לציין שעכו כבשה הכי מעט בליגה (30 ב-37 משחקים) ומלך השערים שלה, והיב חביבאללה, הבקיע 5 בלבד.

עכשיו אפשר לדבר על היכולת הבולטת של שרעבי – הדריבל. אולי גם זה עדיין לא מרשים אתכם, כי ליגת העל מפוצצת בשחקנים שקודם כל חושבים כדרור לפני מסירה או בעיטה, אך אצל שרעבי מדובר ברמה אחת מעל. לעומת רוב השחקנים בארץ, שרעבי יכול לעבור שחקן על המקום ולא זקוק לשטח (מזכיר בפרמטר הזה את מנור סלומון), אך זה לא אומר שהוא לא יודע לנוע לשטח. אחרי עונה בעכו ההגנתית, שרעבי התמחה בהובלת מתפרצות וריצה לאזורים מסוכנים. לצערו כל זה תורגם ל-6 שערים ובישולים משותפים. אולי תחת ריימונד אטוולד לצד היכולת יגיעו גם המספרים.

יהאב אל עביד (חלוץ, 20). קבוצה: מכבי חיפה

קבוצה בעונת 2019/20: בית"ר תל אביב-בת ים

סטטיסטיקה בעונת 2019/20 – 37 הופעות (3,101 דקות), 11 שערים ו-2 בישולים

דווקא מבין כל השחקנים המוכשרים ששייכים למכבי תל אביב, בבית"ר תל אביב-בת ים בלט מעל כולם בעונה החולפת תוצר מקומי של הקבוצה מהלאומית, שנרכש הקיץ על ידי מכבי חיפה תמורת 250 אלף יורו. למרות גילו הצעיר כבר מספר שנים נמצא החלוץ ברדאר של לא מעט קבוצות בכדורגל הישראלי לאחר שהפך ליליד המיליניום הראשון שכבש באחת משתי הליגות המקצועיות בארץ בינואר 2018, אך ה-11 השערים בשנה שעברה והגול הבלתי נשכח מהחצי נגד בני לוד האיצו את התהליך וגרמו תוך זמן קצר למעבר ישיר לקבוצה של ברק בכר.

יש לציין שכיבוש שערים הוא לא המומחיות היחידה שלו. אל עביד ניחן גם ביכולת דריבל טובה והיה היחיד בלאומית שכדרר יותר פעמים משרעבי (6.7 פעמים למשחק) וכמו כן, אוהב גם לנוע לצדדים – דבר שעשוי לעזור לשינוי מערך בלי צורך בחילוף. עם זאת, ייתכן שמעבר לחיפה עלול להתברר כקפיצה גדולה מדי עבורו, במיוחד בגלל הלחץ במועדון הירוק שמאס בתהליכים ומכוון כבר העונה לאליפות ראשונה אחרי עשור. לכן, הדבר הנכון עבור אל עביד יהיה לצאת להשאלה וכמו כמעט כל שחקן שהיה אשתקד בבית"ר תל אביב-בת ים – קבוצות ליגת העל יקבלו אותו בזרועות פתוחות.

איהב אל עביד | מכבי חיפה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי