איטליה נגד יובנטוס: הסרייה A נפתחת ומרתקת יותר מתמיד

כריסטיאנו רונאלדו, ג'אנלואיג'י בופון | Nicolò Campo/LightRocket via Getty Images

עונת 2020/21 בליגה האיטלקית תצא לדרך הערב בציפייה גדולה. האלופה לקחה הימור בקנה מידה עצום עם פירלו וכולן מריחות דם. אינטר רוצה להשתלט על הכס, מילאן עם הרכש המרשים ביותר ומה עם לאציו, אטאלנטה ורומא?

(גודל טקסט)

כולם זוכרים את תרומתו של כריסטיאנו רונאלדו לזכייה של ריאל מדריד ב"דסימה" המיתולוגית. כעת יכול הכוכב הפורטוגלי להיות שותף ל"דסימה" מסוג אחר לגמרי. ביובנטוס לא משתמשים בביטוי הזה, אך הגברת הזקנה חולמת לזכות בעונה החדשה באליפות איטליה עשירית ברציפות. היא עושה את זה שנה אחרי שנה מאז 2010/11, אז הגיע אנטוניו קונטה לסגל בעייתי – ולקח אותו לפסגה. במשך העשור הזה, השליטה של יובה הלכה והתעצמה, וכל איטליה מייחלת כעת לסיום התופעה. מישהו חייב להוריד את יובנטוס מהטופ, ויפה שעה אחת קודם – זו הגישה של כל מי שלא אוהד את המועדון בלבן-שחור.

לאיטלקים רבים היו תקוות שזה יקרה בעונה הקודמת. יובנטוס מינתה אז מאמן אשר הוגדר על ידי רבים כלא מתאים למועדון בדמותו של מאוריציו סארי, בעוד אינטר הצליחה לגייס את קונטה. האקס המיתולוגי של הגברת הזקנה, עם המנטליות הווינרית המפורסמת שלו, היה אמור להצעיד את הנראזורי לאליפות הנכספת. במהלך העונה, התברר כי גם ללאציו של סימונה אינזאגי יש שאיפות אמיתיות בצמרת הגבוהה, וגם אטאלנטה קראה תיגר של ממש על יובה – ואף הובילה מולה פעמיים במשחק הקריטי בשלהי העונה – אולם נאלצה להסתפק בתיקו בגלל שתי נגיעות ביזאריות ברחבה שהובילו לשני פנדלים לחובתה.

כולם יודעים איך זה נגמר. אינטר מעדה במשחקים החשובים, ונדמה היה כי המנטליות שלה גברה על זו של קונטה – אם כי היא פיגרה אחרי האלופה בנקודה בלבד בטבלה הסופית בסיום העונה. לאציו קרסה לחלוטין אחרי פגרת קורונה. אטאלנטה, עם מאזן פנומנלי של 98 שערי זכות וסגנון עוצר נשימה במשחקים רבים, נותרה עם המחמאות הגדולות. סארי, עם כל מחדליו הרבים, חגג בכל זאת אליפות – למרות שיובנטוס הפסידה שבע פעמים וספגה 43 שערים בהיעדרו של מעוז ההגנה הפצוע – ג'ורג'ו קייליני. מיד לאחר מכן, סארי פוטר בעקבות הפיאסקו מול ליון בשמינית גמר ליגת האלופות. סביר להניח שזה היה גורלו גם אם יובה הייתה מגיעה לשלבים מתקדמים יותר במפעל.

אנטוניו קונטה | LARS BARON/POOL/AFP via Getty Images

שמות רבים של מחליפים אפשריים נזרקו אז לאוויר, אבל הבחירה של אנדראה אניילי ופאבל נדבד הדהימה את כולם. אנדראה פירלו מונה לתפקיד הנחשק תשעה ימים בלבד אחרי שהחל את עבודתו כמאמן הקבוצה הצעירה. שחקן העבר הפך אוטומטית לסיפור המסקרן והמלהיב ביותר של העונה שבפתח. האם המאסטרו בן ה-41 מסוגל להצליח מיידית כמאמן קבוצת פאר ללא ניסיון כלשהו על הקווים? האם הוא האדם הנכון להוציא את המיטב מרונאלדו בן ה-35? גאונותו על הדשא כשחקן לא הוטלה בספק, והאינטיליגנציה שלו ידועה, אך זה לא מבטיח דבר מראש. המינוי הזה חורג באופן ברור מהמדיניות המסורתית של יובנטוס – אפילו יותר מהבחירה בסארי לפני שנה. זהו הימור בקנה מידה עצום, והיריבות שוב מריחות דם.

בינתיים, פירלו דורש חיזוק בדמותו של חלוץ והמועדון הולך בכיוון ברור של הצערה. חוזיהם של גונסאלו היגוואין ובלז מטווידי בוטלו, והם הצטרפו לאינטר מיאמי. מיראלם פיאניץ' נשלח בעסקה שנויה במחלוקת לברצלונה תמורת ארתור הברזילאי בן ה-23, שהיה אמור להיות היורש של אנדרס אינייסטה בקאמפ נואו, אך עשוי כעת להוביל דווקא את המהפכה של פירלו. דיאן קולוסבסקי, ילד הפלא שפרץ לתודעה במהירות מסחררת בפארמה, הוחתם מראש עוד באמצע 2019/20 ומגיע אחרי עונה חלומית. אליהם צורף קשר אמריקאי רב גוני – ווסטון מקני, אשר הושאל משאלקה עם אופציית רכישה שצפויה להתממש. זה עדיין לא מספיק כדי לבנות סגל שיגשים את חלום ליגת האלופות, אבל האופטימיים יטענו שמדובר בצעדים בכיוון הנכון. מצד שני, הכל רק מתחיל להיבנות בעידן החדש, ויובנטוס היא תעלומה – יותר מתמיד.

האם אפשר לנצל זאת? אינטר שוב מאמינה בעצמה. קונטה שחרר איומים לעזוב בקיץ, אך שוכנע להישאר אחרי שיחות הבהרה עם ההנהלה. עדיין לא ברור אם לאוטרו מרטינס יישאר בסן סירו כדי להמשיך את שיתוף הפעולה החלומי עם רומלו לוקאקו, אך בינתיים הגיע רכש חשוב מאוד בדמותו של אשרף חכימי, משחקני האגף הצעירים הטובים בעולם. הספרדי-מרוקני נרכש מריאל מדריד תמורת 40 מיליון יורו אחרי שנתיים מזהירות בהשאלה בדורטמונד, והוא מתאים כמו כפפה ליד למערך 3-5-2 האהוב של המאמן. באגף השמאלי, הוחתם אלכסנדר קולארוב הוותיק. המאמן רוצה שמות חדשים נוספים, אבל למען האמת, יש לאינטר סגל עמוק ורחב גם כך. המטרה החשובה ביותר שלה היא מציאת האיזון הנכון, כי אם כריסטיאן אריקסן יושב בעיקר על הספסל אחרי המעבר המתוקשר מטוטנהאם בינואר – משהו לא לגמרי מסתדר שם.

אנדראה פירלו | Filippo Alfero – Juventus FC/Juventus FC via Getty Images

את הרכש הגדול ביותר של הקיץ עשתה דווקא היריבה העירונית, מילאן, שעשויה להיות להיט אמיתי בעונה החדשה. הרוסונרי שמו את ידיהם על סנדרו טונאלי, הקשר הנסוג של ברשיה שמכונה על ידי רבים "פירלו החדש".  אוהד מילאן מוצהר ומושבע מגיע תחילה בהשאלה עם אופציית רכישה תמורת 15 מיליון יורו – מחיר מצחיק עבור כישרון ברמתו. תוסיפו אליו את ברהים דיאס, שהגיע בהשאלה מריאל מדריד, ותקבלו חיזוק נהדר. כעת יש לרוסונרי קישור צעיר ואיכותי, עם טונאלי, פרנק קסייה ואסמאעיל בנאסר – וייתכן שתהיה המשכיות להצלחה מהחודשים האחרונים בעקבות ההחלטה להשאיר את המאמן סטפאנו פיולי בתפקידו. אם זלאטן איבהרהימוביץ' יישאר כשיר ויתפקד, וההגנה תגלה יציבות, זה צפוי להיות מעניין במיוחד.

לאציו עדיין לא גיבשה סגל סופי לעונה הקרובה, אך ביצעה רכש חשוב כדי לגבות את מלך השערים צ'ירו אימובילה שלא קיבל מנוחה כלל עד כה. מדובר בוודאט מוריקי הקוסוברי, שהגיע מפנרבחצ'ה תמורת 17 מיליון יורו, והוא עשוי לתרום רבות בסוגיה. אם הקבוצה תשמור על השלד הקיים, ולא תמכור את סרגיי מילינקוביץ'-סאביץ', היא מסוגלת להיאבק שוב בצמרת הגבוהה.

היריבה העירונית רומא יוצאת לדרך חדשה עם הבעלים האמריקאי הטרי דן פרידקין, ונכון לעכשיו התוכניות טרם ידועות – אבל פדרו הוותיק הגיע בהעברה חופשית מצ'לסי, ויהיה מסקרן מאוד לראות אותו בליגה האיטלקית. קולארוב עזב, וגם אדין דז'קו עלול לנטוש לטובת יובנטוס, אך ההנהלה החדשה עשויה לפתוח את הארנק בשבועות הקרובים, וגם כאן רב הנסתר על הגלוי בינתיים.

סנדרו טונאלי | MB Media/Getty Images

ויש, כמובן, גם את אטאלנטה. החבורה מברגאמו התחזקה בעושה המשחק הרוסי אלכסיי מיראנצ'וק שהגיע מלוקומוטיב מוסקבה תמורת 14 מיליון יורו – בדיוק מסוג השחקנים שנהנים בהדרכתו של המאמן ג'אן פיירו גאספריני. הפתעת ליגת האלופות השאירה בשורותיה את הקפטן פאפו גומס שסירב להצעה שמנה מסעודיה, ונכון לעכשיו יש סיבה טובה להאמין כי קצב כיבוש השערים לא ייפגע באופן משמעותי. אחת הקבוצות המהנות ביותר לצפייה באירופה תמשיך לרתק אותנו, והצופים הנייטרלים מאחלים לה הצלחה.  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי