לבחור נכון: הקבוצות שיכולות להתאים לסולומון אחרי שחטאר

מנור סולומון | האתר הרשמי של שחטאר דונייצק

ההצגה של סולומון מול ריאל העלתה מחדש את העניין בו והפיתוי לצאת להרפתקה חדשה בינואר עשוי להיות חזק מאוד. יוכין עם ארבעה מועדונים שעשויים להיות היעד הבא של כוכב שחטאר דונייצק

(גודל טקסט)

ההצגה של מנור סולומון במחזור הפתיחה בליגת האלופות והשער הנאה לרשת ריאל מדריד העלו מחדש את העניין בקשר הישראלי, שיתמודד הערב (שלישי ב-20:00) מול אינטר ויקווה למצוא את הרשת פעם נוספת מול יריבה מהטופ העולמי. הבחירה בשחטאר דונייצק התבררה כמוצלחת מאוד, וכדאי לכוכב בן ה-21 להמשיך בהתקדמות המקצועית בקבוצה שמאמינה בו, אבל הפיתוי לצאת להרפתקה חדשה עשוי להיות חזק בחלון ההעברות הקרוב. איזה אופציות יכולות להיות רלוונטיות עבורו?

אטאלנטה

זה לא סוד שהמועדון מברגאמו, הלהיט הגדול של הכדורגל האיטלקי, עוקב כבר מזמן אחרי סולומון. בקיץ האחרון הגישה אטאלנטה הצעה של 12 מיליון יורו, אשר נדחתה בבוז על ידי שחטאר. אם התנופה של מנור תימשך מחירו עשוי להאמיר, והקבוצה האיטלקית בהחלט מסוגלת לעמוד בסכומים גבוהים יותר, בין היתר בזכות ההכנסות מההשתתפות בליגת האלופות.

הקבוצה של המאמן ג'אן פיירו גאספריני עשויה להיות אטרקטיבית מאוד עבור סולומון. מדובר במאמן שדוגל בכדורגל התקפי מובהק ומשדרג מאוד את חניכיו – במיוחד קשרים וחלוצים. בזכותו, הפך דובאן ספאטה הקולומביאני לאחד החלוצים המסוכנים בליגה, וקשר התקפי כמו רומן מלינובסקי האוקראיני מקבל ממנו אשראי נרחב.

מנור סולומון חוגג מול אטאלנטה | Emilio Andreoli/Getty Images

רכישתו של אלכסיי מירנצ'וק הרוסי מלוקומוטיב מוסקבה מקטינה במידה מסוימת את הסיכוי להגעתו של סולומון לברגאמו, אך לא מדובר בעמדה זהה. גאספריני מעדיף לרוב מערך 3-4-3, עם שחקני אגף מובהקים לאורך כל הקו. הוא לא אידיאלי עבור סולומון, שרגיל יותר להיות הקיצוני קלאסי ב-4-3-3, או קשר התקפי ב-4-2-3-1, אך הישראלי בהחלט מסוגל להשתלב גם כשחקן התקפה מגוון באטאלנטה. גאספריני לא היה מאשר לנסות להחתימו לו היה סבור אחרת. העובדה כי כבש מול אותה אטאלנטה שער ניצחון בסן סירו בליגת האלופות בעונה שעברה בהחלט מעלה את מניותיו.

מנצ'סטר סיטי

זו אופציה יומרנית מאוד, אבל ידוע היטב כי סגנית אלופת אנגליה ניהלה בזמנו משא ומתן מתקדם עם מכבי פתח תקווה לגבי צירופו של סולומון. השחקן עצמו סיפר על כך בראיון באוקראינה: "בהתחלה דובר על מחיר של חמישה או שישה מיליון יורו, וסיטי הייתה מוכנה לשלם את זה. לאחר מכן, המחיר עלה ל-10 או 12 מיליון, וסיטי הפסיקה את המגעים". כך או כך, היה ברור לפני שנתיים כי סיכוייו של סולומון להשתלב בסגל הראשון של התכולים לא היו גבוהים, וסיטי הייתה עלולה לשלוח אותו להתחשלות בהשאלה. הישראלי העדיף מסלול המראה הדרגתי יותר – ובא על שכרו. כעת, אם וכאשר יבשיל המהלך, הוא עשוי להגיע למנצ'סטר על תקן כוכב גדול הרבה יותר, ולא רק כישרון צעיר ומבטיח.

באופן סמלי למדי, סולומון הבקיע אשתקד בליגת האלופות גם במשחק החוץ מול מנצ'סטר סיטי והעניק לשחטאר תיקו 1:1. הוא הרשים מאוד בכל ההזדמנויות שקיבל על הבמה הגדולה, והמועדון האנגלי נוהג להמר על שחקנים עולים עם פוטנציאל צמיחה גבוה, כפי שיעיד המקרה של אולכסנדר זינצ'נקו. האוקראיני טופח על ידי פפ גווארדיולה ואף הוסט על ידו ממרכז המגרש לעמדת המגן השמאלי. סולומון מתאים כמו כפפה ליד ל-4-3-3 הקלאסי של המאמן הקטלוני, אך מובן מאליו כי התחרות על המקום בהרכב תהיה קשה – במיוחד אחרי החתמתו של הספרדי הצעיר פראן טורס שמשחק במשבצת של מנור.

מנור סולומון, אולכסנדר זינצ'נקו | Matt McNulty – Manchester City/Manchester City FC via Getty Images

נכון לעכשיו, ניכרים ניצנים של משבר במנצ'סטר סיטי אחרי פתיחת עונה בינונית מינוס, ואם המצב יחמיר – ייתכן שיוחלט על עיבוי הסגל בינואר. האם יעלה שמו של סולומון שוב כאלטרנטיבה אפשרית לחיזוק? ימים יגידו.

וולפסבורג

הנה לכם עוד קבוצה נגדה הבקיע סולומון – הפעם בשמינית גמר הליגה האירופית באוגוסט. וולפסבורג היא מועדון מכובד ויציב עם שאיפות לא מבוטלות בצמרת הכדורגל הגרמני. אם יעבור לקבוצה בסדר גודל זה, לא ישחק סולומון בקביעות בליגת האלופות כמו בשחטאר, אך יהפוך לשחקן מפתח בסגל מכובד בחלק העליון של הטבלה בבונדסליגה – וזה עשוי להועיל מאוד להתפתחות הדרגתית, כי בקבוצתו הנוכחית לא פוגש הישראלי יריבות ראויות בליגה האוקראינית על בסיס שבועי.

לוולפסבורג יש חלוץ מרכזי מצוין, פיזי ורב גוני בדמותו של ואוט וחהורסט ההולנדי, אך הצוות המסייע בעייתי ומבוגר יחסית. למעט היהלום הקרואטי יוסיפ ברקאלו, אין למאמן אוליבר גלסנר אופציות איכותיות במיוחד באגפים במערכים 4-3-3 ו-4-2-3-1 שהוא מעדיף. הזאבים מתקשים ביצירת הזדמנויות הבקעה, והדבר מנע מהם לייצר מומנטום בצמרת בעונה שעברה. העונה, אחרי חמישה מחזורים, יש להם חמישה שערי זכות בלבד – על אף שהקבוצה עדיין לא הפסידה. עם חיזוק יצירתי בדמות סולומון לצד ווחהורסט וברקאלו, המאמן האוסטרי יוכל ליהנות ממשחק התקפה משובח יותר. עבור סולומון, זה עשוי להיות צעד הגיוני אשר יתאים לקצב ההתפתחות בשלב זה של הקריירה.

מנור סולומון חוגג מול וולפסבורג | הטוויטר הרשמי של שחטאר דונייצק

ריאל בטיס

גם מועדון בסדר גודל בינוני פלוס בליגה הספרדית עשוי להיות קרש קפיצה מעניין ושדרוג מבחינת סולומון. המאמן הצ'יליאני הוותיק מנואל פלגריני יכול להיות מנטור מצוין ולקבוצה חסרים שחקני התקפה צעירים, למעט הכישרון המקסיקני דייגו לאינס, שמתקשה להוכיח את עצמו ולקבל דקות משחק. חואקין בן ה-39 הוא עדיין הלב והנשמה של בטיס, וגם כריסטיאן טייו, אקס ברצלונה בן ה-29, מקבל דקות משחק לא מבוטלות.

אם בטיס מסתכלת קדימה, פרופיל השחקן של סולומון עשוי להתאים לתכניותיה בטווח הבינוני. היא מסוגלת לשלם סכומים מכובדים עבור שחקנים שמשדרגים אותה באופן משמעותי, כמו נביל פקיר שהוחתם במפתיע לפני שנה מליון הצרפתית תמורת 22 מיליון יורו, אחרי ששמו קושר במשך זמן רב לליברפול. שיטת המשחק של בטיס מבוססת על מעבר מהיר מהגנה להתקפה, וסולומון עשוי להשתלב מצוין ב-4-2-3-1 של פלגריני ולזכות לחשיפה גדולה הרבה יותר על בסיס שבועי ברחבי אירופה בהשוואה לשחטאר.

מנואל פלגריני | Maria Jose Segovia/NurPhoto via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי