הגיע תורו? סרחיו ראמוס עלול למצוא את עצמו מגורש מריאל מדריד

אם העונה של ריאל מדריד תתרסק בכל החזיתות, המועדון עשוי לבצע מהפכה כדי לצאת לדרך חדשה

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

סרחיו ראמוס היה אמור להשתתף אתמול במסיבת העיתונאים הרשמית של נבחרת ספרד לקראת הקרב הגדול מול גרמניה, בו יוכרע הערב (שלישי החל מ-21:35, ישיר בספורט3) גורל המקום הראשון בבית 4 בליגת האומות. גורמים מסוימים גרסו שהוא ישתמש בבמה הזו על מנת לבשר על הישארותו בריאל מדריד, אך הם טעו. הקפטן הודיע כי כלל לא יגיע, על מנת לא למשוך תשומת לב מיותרת לפני המשחק החשוב. החוזה החדש שלו בסנטיאגו ברנבאו ימתין בינתיים, ועתידו ימשיך להיות מעורפל. הוא רוצה לעשות כותרות רק על המגרש, והכותרות האלה רבות ומגוונות גם כך.

בשבת ערך ראמוס את משחקו ה-177 במדי ספרד. יותר מ-15 שנה חלפו מאז הבכורה שלו במרץ 2005, במשחק ידידות מול סין שנערך ממש לפני יום הולדתו ה-19 – והנה לכם, הוא שבר את שיאו של ג'יג'י בופון, וטיפס למקום הראשון בהופעות הבינלאומיות לשחקן אירופי בכל הזמנים. השיא העולמי, ששייך לאחמד חסן המצרי, עומד על 184. לאיש אין ספק שראמוס יחלוף בקלילות גם מעליו, והוא צפוי לסיים את הקריירה עם יותר מ-200 הופעות במדי ספרד. אולי אפילו הרבה יותר. בגיל 34, עם זקן עבות חדש, הוא נראה כמו ויקינג בלתי ניתן להכנעה. אלא שהוא לא כל יכול. יש גם לא מעט מעידות, ושני המשחקים האחרונים לא היו פשוטים בלשון המעטה.

במחזור האחרון בליגה הספרדית, התפרקה הגנת האלופה לחתיכות והובסה 4:1 בוולנסיה, כאשר כל שחקן ברביעייה האחורית אשם בספיגה אחת. לחובתו של ראמוס נרשמה נגיעת יד ביזארית ולא מובנת ברחבה – טעות שגם שחקנים חסרי ניסיון לא צריכים לעשות. זו לא היתה הכנה אידיאלית לפגרת הנבחרות, והמפגש מול שווייץ הפך לחלום בלהות עבור הקפטן הנערץ. הוא איבד את בריל אמבולו כאשר החלוץ מסר לרמו פרוילר בדרך לשער היתרון, ואז החמיץ שני פנדלים מול יאן זומר במחצית השניה. ראמוס, שתמיד היה סקורר מדופלם, מבצע את הבעיטות מהנקודה הלבנה בריאל מאז עזיבתו של כריסטיאנו רונאלדו, ולא פספס ב-25 הניסיונות הקודמים. הפעם, הוא פישל פעמיים, דווקא במשחק השיא שלו.

בטחונו העצמי לא נפגע, כמובן. למעשה, דווקא ההחמצה השניה הדגישה זאת – ראמוס ניסה להטעות את זומר באמצעות בעיטת פאננקה, אך הביצוע היה חלש מדי. היתה זו בעיטת פאננקה שמינית מתוך 27 הפנדלים האחרונים שלו, ושבע הקודמות נכנסו פנימה. הוא לעולם לא היסס לקחת סיכונים מחושבים, והכישלון האחרון לא ישנה דבר. באופן טבעי, יש לו גם גב מהמאמן. "אם היינו מקבלים פנדל שלישי, ראמוס היה בועט גם אותו", הצהיר לואיס אנריקה. מרטין פאלרמו הארגנטיני, האיש שחתום על שלוש החמצות פנדלים במשחק אחד מול קולומביה בקופה אמריקה ב-1999, ממש מצטער שזה לא קרה.

בינתיים, התקשורת מנסה לחמם את האווירה בכל הקשור לסוגיית החוזה, אשר עשויה להפוך למרתקת במיוחד. לפי הדיווח באס, מציעה פריז סן ז'רמן לבלם הוותיק חוזה לשלוש שנים עם שכר עתק שנתי בגובה 20 מיליון יורו. זה מרגיש כמו ברווז, קל וחומר בימי קורונה, ולכסף לא צריכה להיות השפעה גדולה במיוחד על עתידו של הכוכב. מבחינה כלכלית, הוא מסודר בכל מקרה. ואולם, מבחינת היוקרה, המאבק מול הנשיא פלורנטינו פרס מסתמן כמאתגר. ראמוס יודע כי רונאלדו קיבל בזמנו חוזה לשלוש שנים על אף שהיה מבוגר מגיל 30. הוא רואה את עצמו כשווה ערך לפורטוגלי במונחי המועדון, אם לא מעבר לכך –  הוא הרי הסמל האולטימטיבי שנמצא שם מאז 2005 והנהיג את הקבוצה באש ובמים. חוזה חדש לעונה אחת בלבד לא מוצא חן בעיניו, ומנגד ריאל מהססת משום מה להחתימו לשנתיים.

מדוע? אולי כי הנשיא לא מסמפט במיוחד את הכוח העצום שצבר הקפטן. היחסים ביניהם ידעו מספר משברים, במיוחד כאשר ראמוס עמד לצידו של איקר קסיאס בסכסוך המתוקשר והארוך נגד ז'וזה מוריניו בתחילת העשור. המשקעים נותרו מאז, וכדאי לזכור כי פרס הראה לבסוף לקסיאס את הדרך החוצה. פרס היה גם זה שהעזיב את ראול, וב-2003 הוא ביצע את הצעד המדהים ביותר כאשר זרק מהקבוצה את פרננדו היירו האגדי שעות ספורות אחרי הזכיה באליפות, יחד עם המאמן ויסנטה דל בוסקה.

סרחיו ראמוס | JOSE JORDAN/AFP via Getty Images

כן, קפטנים לא תמיד מסיימים את דרכם בריאל בדרך נאותה. למעשה, הם בדרך כלל מגורשים. האם גם תורו של ראמוס הגיע? אין עוררין על השפעתו האדירה בחדר ההלבשה, אין גם ספקות לגבי העובדה כי הוא היה ונשאר הבלם הטוב ביותר של הקבוצה. ובכל זאת, הגיל עושה את שלו, ואם העונה של ריאל תתרסק בכל החזיתות, המועדון עשוי לבצע מהפכה כדי לצאת לדרך חדשה. המהפכה יכולה לכלול, באופן תיאורטי, אפילו את ראמוס – והוא עצמו יכול לנהל משא ומתן עם קבוצות חדשות כבר בינואר הקרוב.

אז גם אחרי שהוא ביטל את מסיבת העיתונאים, כל העיניים נשואות אליו. ספרד חייבת לנצח את גרמניה כדי להעפיל לחצי הגמר, וראמוס טרם הפסיד ליואכים לב במשך כל הקריירה. למעשה, בשני המשחקים החשובים ביותר – גמר יורו 2008 וחצי גמר מונדיאל 2010 – הוא ניצח 0:1, תוך שהאדומים שומרים על רשת נקיה. המשחק הרשמי השלישי שלו מול הגרמנים היה בשטוטגרט במרץ האחרון, וספרד חילצה בו תיקו 1:1 דרמטי עם שער שיוויון בדקה ה-90. עכשיו, לראשונה בחייו, הוא מארח את גרמניה על אדמת ספרד במשחק תחרותי, וזה קורה בעיר הקרובה ביותר לליבו, סביליה. אם יישרק פנדל מול מנואל נוייר, הוא יקח אותו. ואל תופתעו אם יבקיע עם פאננקה.

סרחיו ראמוס
סרחיו ראמוס | Dean Mouhtaropoulos/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי