שער האליפות, הפציעה בחיפה והטיפ מגרנט: לאן נעלם אלון ברומר?

אלון ברומר | ברני ארדוב, וואלה! ספורט

כמעט 20 שנה אחרי הפרישה, הקשר נזכר באירוע הטראומתי בקריית אליעזר ומספר האם סלח לאלון חלפון, הנגיחה בווסרמיל לעיני אלפים רבים של אוהדי מכבי ת"א וההיסטוריה שעשה בנבחרת עם אחיו התאום גדי

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

התאומים המוכרים ביותר בכדורגל הישראלי, בוודאי עבור חובבי הכדורגל הצעירים יחסית, הם אלון וגדי ברומר. כוכבי מכבי ת"א בעבר, ילידי דרום אפריקה שעלו מיוהנסבורג לישראל בילדותם, חגגו לפני חודש את יום הולדתם ה-47. הם היו מהשחקנים הבולטים בישראל ושיתפו פעולה יחד גם בנבחרת ישראל, כמו התאומים עודד וגד מכנס, אבל בעוד גדי עובד בשנים האחרונות כמאמן נערים של נבחרות ישראל, אלון מעט נעלם מהנוף.

אלון ברומר אימן את קבוצת נערים א' של מכבי תל אביב אך הרגיש תחושת מיצוי. אז היכן נמצא אלון ברומר בימים אלה? שוחחנו איתו על עבודתו בימים אלה, העבר המפואר במכבי ת"א, הפציעה שלא תישכח לעולם, שער האליפות בווסרמיל וגם על הקשר עם אחיו, גדי.

שלום אלון. לפני הכל, ספר לנו מה אתה עושה בימים אלה?

"אני מתגורר בהוד השרון ומשמש כמנהל המקצועי של מחלקת הנוער בעירוני הוד השרון לילדים מגיל 12 עד 18. אני גם מאמן קבוצת ילדים ב' וחי סביב הכדורגל, מחובר ותמיד כך אהיה תמיד".

אלון ברומר | ברני ארדוב, וואלה! ספורט

אחרי מכבי תל אביב אתה עוקב? הולך למשחקים?

"אני לא הולך לראות משחקים מליגת העל, אבל הייתי בעונה שעברה באחד ממשחקי הדרבי. יש בי תשוקה טוטאלית לעבודה ולעשייה. יש לי שתי בנות בוגרות ואני יכול להגיד שהזמן ממש טס, עף במהירות".  

לאלון ברומר יש שלוש אליפויות, שני גביעי מדינה וגם גביע טוטו אחד ועל אותם ימים הוא מספר בערגה: "עליתי לקבוצה הבוגרת של מכבי תל אביב שנה אחת אחרי גדי, המאמן היה אברהם גרנט והייתי שותף מזערי לאליפות כי בקושי שיחקתי, אבל זו הייתה העונה שזכיתי להתאמן ולשחק לצדו של אורי מלמיליאן. אלו דברים בלתי נשכחים. גרנט הבהיר לי בשיחות ארוכות שבשביל להפוך לשחקן משמעותי בקבוצה אני חייב ללמוד לשחק במספר עמדות על המגרש, ואכן הפכתי לשחקן שמשחק כמגן, בלם ובעיקר בקישור".  

אלון ברומר וגדי ברומר | בן אוסקר
אלון ברומר וגדי ברומר | עדי אבישי

אתה בקשר עם שחקנים מתקופתך?

"המפגשים הם בעיקר כשיש אירועים אליהם מגיעים שחקני העבר שלנו. אני בקשר עם ניר סביליה, אורן רותם וזהו. כמובן שגם עם אחי גדי".  

איך אפשר לא לשאול אותך על שער האליפות ההיסטורי ב-1994/95

"כמובן שזה רגע בלתי נשכח עבורי ועבור האוהדים. זה היה במשחק החוץ נגד הפועל באר שבע, בדקה ה-45 הגביה ניר קלינגר כדור נייח מצד שמאל לתוך הרחבה ומשם שלחתי אותו עמוק לפינה הרחוקה עמוק לרשת. שער אליפות באצטדיון וסרמיל וערמה של חבר'ה על הדשא".  

מה אתה זוכר מאותו משחק אליפות חוץ מהעבר?

"אלפי אוהדים עשו את הדרך משעות הבוקר לבאר שבע, הייתה תחושה שזה משחק האליפות. המגרש היה צבוע בצבע צהוב והחגיגות בסיום היו מרגשות. אלפי אוהדים יצרו כאילו שרשרת של שמחה מבאר שבע עד תל אביב".

מכבי תל אביב עונת 1995-96 | מכבי תל אביב, רשמי

שער האליפות של אלון ברומר (החל מ-05:42)

יש הבדל בין האוהדים של שנות התשעים לאלו שפקדו את המגרשים עד לפני חצי שנה?

"האוהדים השתנו. אני לא זוכר שהיו מחנות אוהדים סביב המועדון, לא זוכר את האולטראס. היה גרעין אוהדים שחיבק את הקבוצה והיום הם האוהדים הוותיקים של הקבוצה".

זה אולי לא קל לך גם היום, אבל צריך לשאול אותך על הפציעה הקשה בקריית אליעזר

"זה היה בעונת 1995/6, במחזור השלישי. חוויה כואבת ולא נעימה. שברתי את הרגל לאחר תיקול של אלון חלפון, עברתי תהליך שיקום ארוך וחזרתי לשחק רק לקראת סיום העונה. הספקתי לשחק בגמר גביע המדינה נגד הפועל ראשון לציון וגם להבקיע שער בדרך לניצחון 1:4 בבלומפילד".

צפו: הפציעה הקשה של אלון ברומר

איך הגיב אלון חלפון?

"חלפון התנצל על הפגיעה ואני המשכתי הלאה בחיים, בלי להאשים אף אחד".

היית אז בשיא, זומנת לנבחרת זמן קצר לפני כן וזכית לשחק

"בספטמבר 1995 היה משחק הוקרה לאלי אוחנה בטדי המלא באוהדים נגד נבחרת אורוגוואי. ניצחנו 1:3 משערים של אלי אוחנה, ראובן עטר ואלי דריקס ואני שיחקתי בהרכב לצדו של אחי גדי, כמחליפו של ניר קלינגר במחצית השנייה. חוץ מהתאומים עודד וגדי מכנס, אני לא חושב שהיה צמד תאומים יחד בהרכב הנבחרת הלאומית.  הפציעה בחיפה עצרה את את ההתקדמות שלי, אבל הייתה לי עוד הופעה בנבחרת בדצמבר כעבור שנה, שיחקתי שתי דקות כמחליפו של אלי אוחנה נגד נבחרת לוקסמבורג".

אלון ברומר באימון נבחרת ישראל | עדי אבישי

פספוס נוסף שלך היה עם מכבי ת"א – כמעט הייתם הראשונים שעלו לליגת האלופות

"אי אפשר לשכוח את המשחקים נגד גראסהופרס, זו בפירוש אכזבה ענקית לי ולמועדון. דרור קשטן היה המאמן והגענו למשחקי מכריע אחרי שעשינו תוצאה מעולה, 1:1 בשווייץ. ההכרעה עברה לאצטדיון בלומפילד, אבל הפסדנו 1:0 והאכזבה הייתה ענקית. מכבי ת"א מתמודדת היטב באירופה כיום וגם אז היינו שם".

עד כמה השפיעה הפציעה על המשך הקריירה שלך?

"היו המון בעיות במבנה הפיזיולוגי, חוויתי קשיים וכאבים. הפציעה הקשתה עליי מאוד. במכבי ת"א החליטו להעביר אותי להפועל ראשון לציון בהשאלה, אימן אותה אז אלישע לוי והייתה קבוצה טובה עם שחקנים איכותיים כמו ניסן קפטה, אבי פיטוסי, אורן רותם והחלוץ רפי כהן שכיכב במכבי חיפה".

אלון ברומר ועמיר תורג'מן | עדי אבישי

ובשנת 2000 שלמה שרף מחזיר אותך למכבי ת"א, למעשה עונת פרישה

"חזרתי למכבי ת"א ולקריית שלום, בהתחלה עם שרף ואחר כך תחת ניר לוין. לצערי, כבר הרגשתי שהגוף לא עמד במאמצים, היו לי בעיות קרסוליים וברכיים והרופאים שפניתי אליהם אמרו לי שאין מה לעשות חוץ מלתלות את הנעליים ולפרוש מכדורגל. לא הצלחתי לחזור למה שהייתי ונאלצתי להפסיק לשחר את המשחק שמילא את כל חיי".

מי היו השחקנים שהכי נהנית לשחק איתם? אפילו מולם

"הרשימה ארוכה. אתחיל עם אורי מלמיליאן הבלתי נשכח על הדשא, כמובן אבי נמני, טל בנין, איל ברקוביץ' הענק, לראובן עטר ולחיים רביבו הייתה יכולת נפלאה. מבין החלוצים אציין את אלי אוחנה, אלי דריקס ורונן חרזי".    

מה דעתך על נבחרת ישראל הנוכחית?

"העבודה חייבת להתחיל מלמטה, בפיתוח והשקעה בשחקנים הצעירים. נדרשת חשיבה מקצועית, התוצאות בנבחרות הצעירות פחות חשובות אלא להקנות להם מנטליות נכונה ותרבות ספורט".  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי