ותודה למימר: כך הפועל חדרה "חטפה" את הנכס הכי גדול שלה

גוסטבו מרמנטיני | מאור אלקסלסי

גוסטבו מרמנטיני לא היה בין המועמדים לחזק את הקבוצה מהשרון, אך המאמן דאז נתקל בו בסרטון ביצועים של שחקן אחר והבהיר: "אותו אני רוצה". וגם: השכנועים, שיחת הנזיפה, הגעת המשפחה והיעד הבא

קבוצות: הפועל חדרה
(גודל טקסט)

אחת הקבוצות הלוהטות בליגת העל בתקופה האחרונה היא הפועל חדרה. תחת הדרכתו של מנחם קורצקי, הקבוצה מהשרון צברה לא פחות מ-14 נקודות בששת המחזורים האחרונים ופתחה פער משמעותי מאוד מהקו האדום. למרות ההצלחה, לאחר שרבים ניבאו כי תרד, במועדון החליטו שלא לתכנן בינתיים את העונה הבאה, שכן הקבוצה טרם הבטיחה רשמית את הישארותה. עם זאת, מהלך אחד משמעותי כבר נעשה – מימוש האופציה על הקשר הברזילאי גוסטבו מרמנטיני.

הברזילאי בן ה-27 כבש העונה ארבעה שערים, הוסיף חמישה בישולים ונחשב אולי לחלק הכי משמעותי בפאזל של הפועל חדרה. בקבוצה מהשרון ידעו לא מעט הצלחות בשנים האחרונים עם שחקנים זרים, כאשר הרשימה המפוארת כוללת שמות כמו קווין טאפוקו, פרדי פלומיין, לוסיו וג'ונתן סיסה. מרמנטיני, כך טוענים במועדון, איכותי מכולם ועשוי להימכר בסכום הגבוה ביותר. כזכור, השבוע פורסם לראשונה בספורט1 כי בית"ר ירושלים ומכבי פ"ת כבר הביעו עניין ובחדרה אף אישרו את הפרטים.

אז איך מרמנטיני הגיע לישראל? בחדרה מספרים שהברזילאי כלל לא היה מועמד, אלא נבחר במקרה על ידי המאמן דאז, שרון מימר. באחת מהפגישות שנערכו בקיץ, הגיע סוכן השחקנים שחר גרינברג למשרדי המועדון והביא עמו מספר סרטוני ביצועים של שחקני התקפה, בהם צפו מימר והיועץ המקצועי אורן גולן. המאמן, שהתלהב ממרמנטיני שכלל לא היה באותה רשימה אך הופיע במקרה באותו סרטון, הבהיר מיד לגרינברג: "אותו אני רוצה".

גוסטבו מרמנטיני | מאור אלקסלסי

לאחר שנפל הפור, גרינברג הפעיל את קשריו עם סוכנים ברזילאים והחל במסע שכנועים מול ראשי הקבוצה של מרמנטיני דאז, אלאשקרט ירבאן. הפנייה הראשונה לקבוצה הארמנית נענתה בשלילה, שכן הקבוצה לא רצתה לוותר על הכוכב שהיה מעורב במדיה ב-19 שערים בעונה שעברה. הסוכן וראשי חדרה לא ויתרו ולאחר מגעים מייגעים השלימו את המשימה והנחיתו את השחקן בישראל.

"מדובר בשחקן שיכול לשחק בכל קבוצת צמרת בליגת העל", מספר גרינברג לספורט1, "יש לו כישרון מטורף שלא נופל מהזרים של המועדונים הגדולים בליגת העל ואני בטוח שהוא יצליח לבלוט בכל קבוצה שבה הוא יהיה בעתיד". מימר, שכאמור היה הראשון לזהות את הפוטנציאל, מוסיף: "שלחו לי חלוץ אחר ופתאום ראיתי את גוסטבו והתחלתי לברר לגביו. זו לא הפעם הראשונה שדבר כזה קורה לי. באותו שניה ביקשתי ליצור איתו קשר מיידי ולשמחתי הצלחנו להשלים את העסקה. מרמנטיני הוא שחקן של מספרים, בעל רגל שמאל מצוינת, שזה מצריך די נדיר כיום. הוא מאיים על השער, רואה ומבין את המשחק ויכול לשחק בכל עמדות ההתקפה", סיכם.

תחילת דרכו של מרמנטיני בחדרה הייתה קשה מאוד והשחקן היה בדרך החוצה. בשל התפרצות נגיף הקורונה, אשתו ובתו של הברזילאי לא הגיעו איתו לישראל והגעגוע ניכר בצורה דרמטית. בחודש אוקטובר זומן השחקן לשיחה אישית שבמהלכה הובהר לו על ידי ראשי הקבוצה כי אם לא יתאפס, ישוחרר מיידית. הברזילאי, בכנות יוצאת דופן, השיב עם דמעות בעיניו כי המרחק ממשפחתו מקשה עליו להתאקלם ולהתנהל. במועדון לא נשארו אדישים ופעלו מול משרד הפנים ושגריר ברזיל בישראל, שסייע להנחית את משפחת מרמנטיני בארץ. "הפרק של גוסטבו בישראל מתחלק ללפני ואחרי הגעת משפחתו", הודה בקבוצה. "מאז הגעתם קיבלנו שחקן אחר".

גוסטבו מרמנטיני, טל בן חיים, רועי ריינשרייבר | אריאל שלום

"בניגוד לחלק מהברזילאים, מדובר באדם מופנם, אך גם מאוד חיובי ומחויב", מוסיף מימר. אורן גולן מצטרף לשבחים: "אני כבר יותר מחמש שנים כאן בהפועל חדרה וראיתי מעט מאוד שחקנים עם רמת מחויבות כמו של גוסטבו. מדובר בבחור צנוע שרוצה להצליח, ווינר בנשמתו וזו הסיבה שמיהרנו להבטיח את השארתו".

ניר סביליה, פרשן ספורט1, ניתוח: "העונה הראשונה של שחקן זר במדינה חדשה היא תמיד לא פשוטה. עם זאת, המספרים של מרמנטיני מדברים בעד עצמם ומעידים על אופיו. אני חושב שחדרה פעלה נכון כששמרה על הנכס שלה, כי בעונה הבאה היא תוכל למכור אותו לקבוצה גדולה בסכום משמעותי".

בשבת (החל מ-17:00, ישיר בספורט1) , עם מרמנטיני הלוהט בהרכב, חדרה תארח את הפועל תל אביב ותקווה לעשות צעד גדול נוסף אל עבר המטרה הגדולה – הישארות בליגת העל. לברזילאי, אם וכאשר, יהיה חלק גדול בהישג הלא המבוטל של הקבוצה שסומנה כמועמדת ודאית לירידה.

גוסטבו מרמנטיני
גוסטבו מרמנטיני | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי