חייבת להכניע את האריה: גם ברק בכר לא מצליח לנצח את מכבי ת"א

8 וחצי שנים עברו מאז הניצחון הביתי האחרון של מכבי חיפה על הצהובים בליגה, וגם המאמן (הנהדר) שהגיע בקיץ עם הרבה תקוות לא מצליח לגבור על האלופה למרות שהוביל 3 פעמים. אורי אוזן מנתח את ה-1:1 במשחק העונה

(גודל טקסט)

ברק בכר הגיע למכבי חיפה עם הרבה תקוות. מעבר לעובדה שהוא מאמן נהדר, בכר הוא גם המאמן היחיד שהצליח להתמודד עם מכבי תל אביב ואף לגבור עליה מאז הגיע ג'ורדי קרויף והחל עידן המאמנים הזרים בצהוב. הפעם האחרונה שמכבי חיפה ניצחה בביתה את מכבי ת"א במסגרת הליגה הייתה אי שם ב-17 בדצמבר 2012, עונת הבכורה של ג'ורדי קרויף. אז, בקריית אליעזר ז"ל, שער דחיקה של וויאם עמאשה בדקה ה-80 העניק לירוקים של אריק בנאדו שלוש נקודות.

העונה אכן מרגיש שקורה משהו אחר בחיפה. בכר בנה קבוצה חזקה, מסודרת, מאוזנת, שברוב מוחלט של משחקיה העונה מייצרת עליונות על היריבות. אבל דבר אחד בכר לא הצליח לעשות – להכניע את האלופה, מה שהוא כן הצליח לעשות בעונתו הראשונה בב"ש. אז, הוא הגיע לבלומפילד, לקח שלוש נקודות וניצחון שסימן את העברת הכתר מת"א לבירת הנגב. אתמול (שלישי) זה נגמר רק ב-1:1 במשחק העונה.

מכבי חיפה פתחה בהרכב שמכיל ארבעה שחקני התקפה – צ'רון שרי מאחורי דולב חזיזה, עומר אצילי וניקיטה רוקאביצה. שני קשרים מרכזיים שיחקו מתחתיהם – נטע לביא ומוחמד אבו פאני. בכר השאיר את חוסה רודריגס על הספסל וניסה לשדר לקבוצה שלו שאין ממי לחשוש ושהוא הולך על כל הקופה. פטריק ואן לוון, מנגד, אשר סבל מחיסורים של שחקנים מרכזיים כמו יונתן כהן, אייל גולסה ואלכסנדר פשיץ', העדיף את ניק בלקמן בחוד כשטל בן חיים ומתן חוזז פתחו באגפים. אבי ריקן התחיל בעמדה מספר 10 ושרן ייני שוב שיחק כקשר אחורי לצדו של דור פרץ.

צ'רון שרי, דור פרץ | מאור אלקסלסי

המחצית הראשונה הייתה שקולה, כשמכבי ת"א החזיקה מעט יותר בכדור אבל לא הייתה מדויקת (7 איומים לשער, 0 למסגרת). מכבי חיפה הייתה קצת יותר מסוכנת והצליחה בפעם השלישית ברציפות העונה לעלות ליתרון מול מכבי ת"א, כששוב זה קרה ממצב נייח, כמו במשחק הקודם בבלומפילד. ואן לוון שינה במחצית, הכניס את אדוארדו גררו במקום חוזז, שחקן שהוא עצמו הביא לנוער כחלוץ. הפנמי פתח תחתיו רק במשחק אחד, אבל הבקיע בפעם הקודמת ששיחק מול מכבי חיפה בסמי עופר. אז, זה היה תחת הדרכתו של גאורגיוס דוניס והוא הוחלף במחצית.

כניסת גררו נתנה דיבידנד מיידי. האלופה פתחה נפלא את המחצית השנייה והבקיעה בדקה ה-50 אחרי מהלך אדיר של השחקן הטוב בליגה, דור פרץ, שהחל 17 מטר מהשער שלו בדאבל פס עם ריקן, המשיך עם דריבל של 60 מטר, נגיעה קסומה עם הצד החיצוני של הרגל וסיום נהדר של גררו. בכר ניסה בהמשך לשנות מערך, עבר ל-3:4:3, כשרמי גרשון הצטרף לעופרי ארד ובוגדן פלאניץ' וגודסוויי דוניו החליף את רוקאביצה ושיחק כחלוץ שמאחוריו שרי וחזיזה. המערך הזה מותאם יותר טוב לשיטה של ואן לוון ואכן המשחק התאזן ואף התהפך לטובת הירוקים, כשבלקמן קיבל שני צהובים תוך 2 דקות והשאיר את מכבי ת"א עם עשרה שחקנים. לצערם של הירוקים, אגם זה לא עזר להם לשבור את הרצף השלילי והמשחק הסתיים בחלוקת נקודות.

מכבי חיפה יודעת שכדי להחזיר את התואר לכרמל היא תהיה חייבת להכניע את האריה. שלוש פעמים העונה היא הובילה, בפעם הראשונה בשני שערים, בפעם השנייה מול הרכב חסר וללא השחקן הכי טוב של היריבה ובפעם השלישית שיחקה כמעט 18 דקות עם שחקן יותר. בכל אחד מהמקרים היא לא ניצחה. משהו במאצ' אפ הישיר בין הקבוצות מייצר קושי גדול לירוקים, וזה לאו דווקא משהו מקצועי. בכר ניסה לשחק במערכים שונים, הרכבים שונים, אופי שונה של שחקני קישור – ועד כה אין לו פתרונות.

המפגש הבא בין הקבוצות, בסיבוב השני של הפלייאוף העליון, ייערך בבלומפילד. זה יהיה מפגש שאם גם בו מכבי חיפה לא תצליח לנצח, וכרגע לא נראה שזה משהו שהיא מסוגלת לעשות, היא כנראה תסיים את העונה הכי טובה שלה בעשור האחרון כשתאוותה בידה והיא תצטרך להמשיך להמתין לתואר האליפות, אותו לקחה בפעם האחרונה ב-2010/11.

אבי ריקן, נטע לביא | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי