מה הלחץ? היסטריה מיותרת יכולה רק להרוס להפועל תל אביב

הפועל עד כדי כך בלחץ, שהיא התחילה לרמוז שהמשחק של בני יהודה מול בית"ר ירושלים יהיה לא כשר. מאור זכריה מציע לאחים ניסנוב להתחיל לתרגל נשימות

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

פתאום, משום מקום, הפועל ת"א והניסנובים בלחץ. לא ברור למה, אגב, אבל הם בלחץ אמיתי מכך שהקבוצה עלולה לרדת ליגה. זה מוזר מאוד, כי בתכל'ס הדבר היחיד שהשתנה בין המחזור ה-27, שבו הם כמעט סופית נשארו בליגה, לבין המחזור ה-28, שבו הפועל נכנסה לסרט שהיא עלולה לרדת ליגה, היה הקטנה של הפער מהקו האדום בנקודה אחת. מחמש לארבע, כשבכל מקרה מחכה להפועל עוד משחק מול שתי הקבוצות שמתחת לקו, וברור שניצחון על אחת מהן (שלא לומר, על שתיהן – בכל זאת מדובר בבני יהודה ובכפ"ס המתמסרות) – יסגור סופית את הסיפור.

אבל הפועל בלחץ. עד כדי כך בלחץ, שהתחילו לרמוז שהמשחק של בני יהודה מול בית"ר ירושלים ביום שני יהיה לא כשר. למה? כי בית"ר גמרה את העונה ובני יהודה חייבת את הנקודות. אף אחד שם לא נתן לעובדה שגם הפועל משחקת במחזור הזה מול קבוצה שגמרה את העונה בעוד היא עצמה חייבת את הנקודות – לבלבל אותו. ובכלל, יש לאדומים שבוע אינטנסיבי מאוד, עם שינוי בהרכב הבעלים שגרר אחריו לא מעט סתלבט. די בטוח ששקט זה לא מוסיף למועדון ולשחקנים.

אבל הלחץ של הפועל עוד עלול לעבוד לה הפוך וכדאי לאדומים להיזהר שזה לא יקרה. הרי בתכל'ס, יש לה משחק די פשוט מול מכבי נתניה (שבת החל מ-17:45, ישיר בספורט1) שעשוי לסגור בעצמו את הסיפור. זה לא רק שהפועל כבר ניצחה את נתניה פעמיים העונה ויודעת להציב פתרונות לכל האתגרים (המוגבלים, יחסית) שמציב ריימונד אטוולד. זה גם העובדה שנתניה, הלכה למעשה, בים. והיא גם מגיעה אחרי שני ניצחונות רצופים בפלייאוף, מה שמבטיח שקט מופתי ונחת רוח מוגזמת מצד שחקניה. קשה לדמיין את הפועל לא משייטת לניצחון, עם כל הכבוד ללחץ ולהיסטריה שמשום מה מושפרצים החוצה מוולפסון.

דן איינבינדר , ניר קלינגר | אודי צטיאט

בכלל, יש להפועל שבוע די קריטי מבחינת הניסנובים, שמחזיקים את הקבוצה כבר ארבע שנים, מאז הפירוק בינואר 2017: מילא הבטחת ההישארות בליגה המסורתית בליגה אחרי הניצחון המתבקש על נתניה, ביום שלישי הם אמורים לנצח את הפועל כפר שלם ולהעפיל לחצי גמר גביע המדינה אחרי שנים ארוכות מאוד שקבוצת הגביע הטיפוסית המכונה הפועל ת"א נעדרה מהמעמד. זה כולה שני משחקים מהגביע האחרון שיעניק רובי ריבלין כנשיא, והריח של הישג אפשרי – בטח אחרי שברק אברמוב ברק ויואב כץ כבר עשו את זה בשנים האחרונות – מן הסתם מטריף את הניסנוביה (וגם את ניר קלינגר, שעשה את זה עם יואב כץ ב-2018).

כך שבסופו של דבר, ביום רביעי השבוע הפועל ת"א אמורה להיות עם 33 נקודות שהן 97.4 אחוז הישארות בליגה (על פי חישוב מדעי מהודק ביותר) ובחצי גמר גביע המדינה, שזה 25 אחוז לקחת את הגביע. היסטריה מיותרת יכולה רק להרוס, ואולי כדאי לניסנובים להתחיל לתרגל נשימות. בכל זאת, כדי להניף את הגביע צריך למלא את כל בית החזה באוויר.

שרון ניסנוב
שרון ניסנוב | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי