דרוש יורש: המועמדים להיכנס לנעליו של אגוארו במנצ'סטר סיטי

פפ גווארדיולה, סרחיו אגוארו
פפ גווארדיולה וסרחיו אגוארו. החלוץ ייעדר | LAURENCE GRIFFITHS/POOL/AFP via Getty Images

הכוכב שיתאים כמו כפפה ליד, היהלום שיכול להגיע ל-100 שערים תחת פפ, השחקן שהכי קרוב בסגנון לאגוארו או אולי בכלל רוד ואן ניסטלרוי החדש? יוכין עם השחקנים שיכולים למלא את החלל בהתקפת סיטי

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)

קון אגוארו מסיים את הקדנציה המפוארת שלו, גבריאל ז'סוס לא לגמרי ממצה את הפוטנציאל, ומנצ'סטר סיטי מחפשת חלוץ חדש שיוביל את החוד שלה בשנים הקרובות. איזה רכש עשוי להתאים לפפ גווארדיולה על מנת לבנות את ההתקפה סביבו?

הארי קיין

למען האמת, זו התשובה האולטימטיבית. בשבועות האחרונים נפוצו בממלכה הדיווחים על כך שקפטן נבחרת אנגליה מרגיש שמיצה את עצמו בטוטנהאם, וברצונו לפתוח דף חדש בקריירה. ביולי יחגוג הסקורר את יום הולדתו ה-28, וזה העיתוי הנכון לעבור למועדון פאר חדש, כאשר הוא בשיא כושרו. עבור גווארדיולה, הוא עונה על כל הדרישות הבסיסיות, ואף מעבר לכך.

ראשית, מדובר בשחקן מנוסה מאוד עם רקורד הבקעה פנומנלי. קיין הוא מכונת שערים יציבה מאוד, שלא יורדת מ-24 כיבושים לשנה. בעונה הנוכחית, כבר יש לו 31 שערים בכל המסגרות, אך לא פחות חשוב מכך – קיין הוא מלך הבישולים בפרמיירליג עם 13 אסיסטים. מאז עזיבתו של כריסטיאן אריקסן, לקח על עצמו החלוץ במידה לא מבוטלת גם את תפקיד עושה המשחק של התרנגולים. הוא שחקן מגוון מאוד, שנע לרוחב המגרש, בעל ראיית משחק פנטסטית ומסירות עומק נפלאות. 

הארי קיין | ALASTAIR GRANT/POOL/AFP via Getty Images

הדבר יאפשר לו להשתלב בקלות במערך של מנצ'סטר סיטי, אשר מוותרת במשחקים רבים העונה על תפקיד החלוץ הקלאסי. אם וכאשר יגיע, קיין לא חייב להיות חלוץ מטרה שגרתי. הוא ישתף פעולה עם קווין דה בריינה, יפחית את הנטל מהגאון הבלגי, ויהפוך את המשחק של גווארדיולה למגוון יותר וצפוי פחות. הוא יבקיע המון מתוך הרחבה, אך יבלה המון באיזור מרכז המגרש ויפנה שטחים לחבריו.

כמעט ואין לו חולשות, ורק הנטייה להיפצע – שהטרידה גם את אגוארו – עלולה להיות לרעתו. מעבר לכך, זוהי פונקציה של מחיר כי נותרו לו שלוש שנים בחוזה בטוטנהאם. אם יש באפשרותה של סיטי לרכוש את אחד החלוצים הטובים בדורו, היא צריכה לעשות זאת. 

ארלינג הולאנד

כולם רוצים את הולאנד, וזה מובן מאליו. הוא החלוץ הצעיר החם ביותר בעולם, יש לו 20 שערים ב-16 משחקים בליגת האלופות, וקצב התקדמותו גרם אפילו לסוכנו מינו ראיולה לקבוע כי שגה כאשר ייעץ לנורבגי לחתום בדורטמונד. מצד שני, בורוסיה ממש לא מתכוונת להיפרד ממנו בקיץ הקרוב, והבהירה זאת לראיולה. גם השחקן עצמו עשוי להמתין עונה נוספת, ובאיירן מינכן מסמנת אותו כיורש האולטימטיבי של רוברט לבנדובסקי אם זה אכן יקרה.

ארלינג הולאנד | Lukas Schulze – UEFA/UEFA via Getty Images

האם הולאנד מתאים לגווארדיולה? זו שאלה מורכבת, כי הקבוצה תצטרך להתאים את עצמה לסגנונו. הוא חלוץ רחבה הרבה יותר "קלאסי" מקיין, מבקיע את רוב שעריו בנגיעה אחת, ומשחקו בנוי על כוח פיזי עצום, מהירות תנועה ללא כדור ותזמון מושלם בהגעה לשטחים הפנויים. הוא קבוצתי מאוד, אבל זקוק שחבריו ישחקו עבורו. הוא משתלב הרבה יותר טוב בסגנון המעבר המהיר של דורטמונד מאשר בהנעת הכדור הסבלנית של גווארדיולה.

ואולם, כאשר יש שחקן בן 20 עם פוטנציאל כה עצום, כדאי להתגמש למענו. פפ נהנה מאוד לעבוד עם לבנדובסקי בבאיירן ותפס את הראש כאשר הפולני הבקיע חמישה שערים בתשע דקות נגד וולפסבורג. גם הולאנד מסוגל לכך. תדמיינו אותו מקבל כדורי זהב מדה בריינה בכל משחק. הוא עוד יגיע ל-100 שערים בעונה. ואבא שלו שיחק במנצ'סטר סיטי, גם אם שניהם אוהדי לידס. רק שהוא עושה עכשיו אודישנים לכל הקבוצות הגדולות. לא רק סיטי צריכה לבחור בו. הוא צריך לבחור בסיטי, וזה הרבה יותר קשה.

לאוטרו מרטינס

אם מחפשים את החלוץ הכי קרוב בסגנון לאגוארו, הרי שלאוטרו הוא התשובה – והוא אפילו ארגנטינאי. מרטינס הוא סקורר נייד, זריז, עם הספק עבודה מכובד, בעל משחק ראש משובח וניתור אדיר למרות שגובהו רק 174 סנטימטרים. הוא שורף שטחים, חרוץ, חצוף, קטלני מול השער. הוא לא ראוותני, אין לו כישורים טכניים יוצאי דופן, אבל הוא יהיה במקום הנכון בזמן הנכון, יעיף הצידה בלם חסון ממנו ויקבור את הכדור ברשת. הוא חכם, פיקח, קבוצתי מאוד, נטול אגו. בקיצור, הוא היורש של אגוארו.

לאוטרו מרטינס חוגג | Marco Luzzani/Getty Images

יש רק שתי בעיות מרכזיות. ראשית, לאוטרו כבר הודיע על כוונתו לחתום על חוזה חדש באינטר, ללא סעיף שחרור. שנית, הנסיון בסן סירו מלמד כי הוא יעיל במיוחד כאשר מצוות אליו חלוץ גבוה – שיתוף הפעולה עם רומלו לוקאקו הפך אותם לאחד הצמדים הטובים בתבל. גם אם יגיע לסיטי, הוא יצטרך להתמודד עם מערך שונה לחלוטין, ללא פרטנר כמו הבלגי האימתני. ולמרות הדמיון לאגוארו, איש לא מבטיח שזה יצליח.

מיירון בואדו

בכל הקשור לעלות-תועלת, בואדו הוא אופציה מזהירה. בהולנד רואים בבוגר האקדמיה של אלקמאר את רוד ואן ניסטלרוי החדש – סקורר רחבה עם חושים מפותחים מאוד ואחוז ניצול הזדמנויות גבוה. היו לו 20 שערים בכל המסגרות בעונה המקוצרת אשתקד, והעונה הוא משחזר את יכולתו, כולל שלושער לרשת פיינורד. יש לו בעיטה מצוינת בשתי הרגליים, נגיחה מעולה, כושר פריצה וכדרור משובח. הוא טרם נוסה בליגה חזקה יותר מהולנד, אבל בגיל 20 השמיים הם הגבול מבחינתו, וכבחור צנוע ללא בעיות משמעת הוא ישמח מאוד ללמוד ממנטור כמו גווארדיולה. בואדו אולי לא יספק את מספרים מפלצתיים באופן מיידי בפרמיירליג, אך התאלקמותו צפויה להיות מהירה יחסית. 

שתי הבעיות המרכזיות ברורה כשמש. ראשית, ייתכן כי מנצ'סטר סיטי לא תרצה להמר ותעדיף חלוץ מוכח. שנית, בואדו הוא אוהד מושבע ומוצהר של מנצ'סטר יונייטד – וחלומו הגדול הוא להגיע לאולד טראפורד דווקא. 

מיירון בואדו
מיירון בואדו | ANP Sport / Contributor

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי