מסי-אלה: מוסיאלה כובש את באיירן ויכול להיות גדול יותר מאמבפה

ג'מאל מוסיאלה | Matthias Hangst/Getty Images

בגיל 18 בלבד, הכישרון נוסק במהירות מדהימה, הפך לשחקן הרכב אצל פליק וכבר ערך בכורה בנבחרת. על ההחלטה לוותר על ייצוג אנגליה, הבגרות והקרח בעורקים. יקרב את קבוצתו לאליפות מול לברקוזן? (21:20, ספורט4)

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

ביוני האחרון נכנס ג'מאל מוסיאלה כמחליף כדי להבקיע צמד מול צביקאו במדי המילואים של באיירן מינכן ולהפוך לאחד הכובשים הצעירים ביותר בתולדות הליגה השלישית. פחות משנה חלפה מאז, והבחור שחגג בפברואר את יום הולדתו ה-18 כבר נחשב לאחד הכישרונות הלוהטים והמבטיחים ביותר בכדורגל העולמי. יש לו מקום של כבוד בסגל של אלופת גרמניה, הוא החליף נבחרות בדרך להשתתפות באליפות אירופה, ומוכיח את עצמו כמי שמסוגל להתעלות במשחקים הגדולים והחשובים. את מהירות נסיקתו אפשר להקביל לזו של קיליאן אמבפה, וייתכן כי מוסיאלה יתפתח לכוכב בקנה מידה משמעותי אף יותר.

"יש לו קרח בעורקים. הוא תמיד מרוכז ורגוע", אמר עליו סבסטיאן הנס, כיום מאמן הופנהיים, אשר הדריך אותו במילואים של באיירן. משחקים ספורים הספיקו להאנזי פליק על מנת לקדם אותו לסגל הראשון של באיירן ולהעניק לו הופעת בכורה קצרצרה. אחרי הרצה בטרום עונה, מוסיאלה כבר היה חלק אינטגרלי בתוכניות, ובבכורה המשמעותית במחזור הפתיחה, כאשר קיבל 18 דקות על הדשא, הוא הספיק גם להבקיע, בחגיגת ה-0:8 על שאלקה.

מבחינת האוהדים, זו הייתה אהבה ממבט ראשון. עם זיק שובב בעיניים, מוסיאלה כובש את הלב, והכישרון המיוחד שלו בולט לעין. יש לו יכולת כדרור מזהירה על שטחים קטנים, הוא מסוגל לשמור על כדור גם כאשר מספר שחקני יריב מקיפים אותו, הוא מוצא את המסירה הנכונה כמעט בכל מצב, יש לו בעיטה מצוינת מכל הטווחים, והעיקר – הוא לא מתרגש מדבר. קחו למשל את קרב הצמרת מול לייפציג בדצמבר. האורחת עלתה ליתרון מוקדם, באיירן התקשתה מאוד, ואז נפצע חאבי מרטינס – ומוסיאלה הוזעק באופן בלתי מתוכנן מהספסל בדקה ה-25. רק 5 דקות חלפו – ובום. הוא כבר השווה בכדור מדויק לפינה, ועד הסיום בלט כאחד המצטיינים על הדשא בדרך ל-3:3 מטורף.

ג'מאל מוסיאלה | ALEXANDER HASSENSTEIN/POOL/AFP via Getty Images

גם ליגת האלופות לא עושה עליו רושם. את הבכורה בהרכב הוא עשה באצטדיונה של אתלטיקו מדריד, ועשה עבודה נהדרת במערך ניסיוני. במשחק תחרותי אמיתי ראשון, בשמינית הגמר מול לאציו באולימפיקו בשלהי פברואר, הוא כבר מצא את הרשת בניצחון 1:4, וכך הפך למבקיע הצעיר ביותר בתולדות באיירן בצ'מפיונס ליג. למחרת, עשה הנער צעד משמעותי פי כמה, כאשר הצהיר על ההחלטה לייצג את גרמניה, לאכזבתם הרבה של האנגלים.

למוסיאלה יש סיפור חיים מיוחד. הוא נולד ליד פרנקפורט לאם גרמניה ואב בריטי ממוצא ניגרי, והתגורר בגרמניה עד גיל 7. אז החליטה אמו לעשות תואר בסוציולוגיה בסאות'המפטון, והמשפחה היגרה לאנגליה. ג'מאל הקטן התאקלם במדינה החדשה בעיקר בזכות הכדורגל, ותוך זמן קצר כבר אותר על ידי סקאוט בר מזל של צ'לסי. הוא התלהב לחתום באקדמיה של הכחולים, ולמד בה במשך 8 שנים תמימות. קאלום הדסון-אודוי, המבוגר ממנו בשנתיים, הפך בשלב מסוים לאחד החברים הטובים שלו, בעוד בנבחרות הצעירות של אנגליה הוא התיידד במיוחד עם ג'וד בלינגהאם, כיום כוכב עולה מזהיר בבורוסיה דורטמונד.

בלינגהאם עבר לבונדסליגה מבירמינגהאם על תקן שחקן בוגר בקיץ האחרון, אבל מוסיאלה חזר למולדתו בשלב מוקדם יותר, ב-2019. באופן אירוני, היה זה אחיו של הדסון-אודוי, אחריו עקבה באיירן, שהפנה את תשומת ליבם של הבווארים לנער המבטיח. "על הצעה כזו אי אפשר לוותר", אמר מוסיאלה, אשר ויתר על חוזה שהוצע לו בצ'לסי לטובת עסקה משתלמת יותר במינכן. היו גם מניעים משפחתיים למהלך, כי אמו העדיפה לשוב לגרמניה לאור מהלכי ברקזיט – וזו אחת הסיבות לכך שאיבדו האנגלים את היהלום.

ג'מאל מוסיאלה, האנזי פליק | Alexander Hassenstein/Getty Images

אחרי שפרץ בהדרכתו של פליק, גם הדרך לנבחרת גרמניה הייתה קצרה. האנזי עבד במשך 8 שנים כעוזרו של יוגי לב, מאמן המאנשאפט, והמליץ לו בחום לקיים שיחות אישיות מעמיקות עם הקשר על מנת לשכנעו. בנוסף, ייתכן כי פליק ידע מראש על כוונותיו של לב לעזוב את התפקיד ועל האפשרות כי ימונה במקומו. ג'מאל, שנהנה מאוד לעבוד עם פליק, יהיה כעת מאושר לעבוד איתו בנבחרת, ויהווה בוודאות בורג מרכזי מאוד בבנייה מחדש. אין לגרמנים פליימייקר טהור צעיד מוכשר כמוהו, שיתוף הפעולה שלו עם קאי האברץ מבטיח להיות חלומי, ומוסיאלה הרב גוני מרגיש נוח מאוד גם באגפים. הוא העתיד, וכך גם הסביר את בחירתו בפברואר: "התלבטתי ארוכות, ושקלתי היכן יש לי הזדמנות להתקדם מהר יותר". התשובה לשאלה זו ברורה.

עם זאת, הוא חש מחובר מאוד גם לאנגליה, והתקשר אישית לגארת' סאות'גייט, אותו כלל לא הכיר, על מנת לבשר לו על בחירתו ולהתנצל. זהו מוסיאלה – הוא לוקח אחריות לא רק על המגרש, וגישתו לחיים בוגרת מאוד. הוא מקצוען שלא סבל מעולם מבעיות משמעת, ורגליו נותרו איתנות על הקרקע למרות העלייה המטאורית בקריירה. גם כאן יש דמיון ברור לאמבפה – הוא פשוט משתלב בטבעיות בכל מעמד, ומפגין יכולת של שחקן מנוסה הרבה יותר מגילו.

מי יודע, אולי אם היה מקבל יותר מ-19 דקות בצמד המשחקים מול פריז סן ז'רמן ברבע גמר ליגת האלופות התוצאה הייתה שונה ובאיירן לא הייתה מודחת. הרי בבונדסליגה הוא הכובש המצטיין של באיירן בימים אלה, בהיעדרו של רוברט לבנדובסקי. מוסיאלה מצא את הרשת ב-1:1 מול אוניון ברלין לפני שבוע וחצי, ובשבת האחרונה, במפגש הצמרת היוקרתי בוולפסבורג שלא נוצחה עד אז בביתה, הפציץ צמד ראשון בדרך ל-2:3 אשר קירב מאוד את הקבוצה לזכייה באליפות תשיעית ברציפות. ב-2013, כאשר חגגה באיירן טרבל עם יופ היינקס, היה מוסיאלה רק בן 10.

אז הערב (שלישי, החל מ-21:20, שידור ישיר בספורט4) יש לו משחק מסקרן חדש, נגד באייר לברקוזן, והוא יפתח כנראה בהרכב גם הפעם כדי להמשיך להפציץ. וכן, כשהוא עובר ללא מאמץ שחקן אחרי שחקן על מטר מרובע, כבר אפשר להדביק לו כינויים. תקראו לו מסי-אלה.

ג'מאל מוסיאלה במדי נבחרת גרמניה | INA FASSBENDER/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי