אח על מלא: הקשר הייחודי בין שני כוכבי בילבאו

play
איניאקי וויליאמס שחקן אתלטיק בילבאו עם אחיו ניקו וויליאמס | GettyImages, David S. Bustamante
אתלטיקו מדריד הובילה עד הדקה ה-77, אך הודחה מהסופר קאפ 02:32

איניאקי וויליאמס חוזר על ידי יונייטד וליברפול אך האריך את חוזהו בתשע (!) שנים כדי לדאוג לאחיו ניקו, שכבר מסומן כפוטנציאל גדול לא פחות. אחרי הדמעות של אמא שלהן בסעודיה, ברצלונה מחכה להם (22:30, ספורט4) עם לא מעט סיוטים מהמשפחה

(גודל טקסט)

בשבת האחרונה הופיעה מריה וויליאמס בעמוד השער של מארקה. היא צולמה מחזיקה את חולצות שני בניה, וצוטטה: "ניקו כבש. ראיתי אותם מתחבקים והתחלתי לבכות". מתי בפעם האחרונה ראיתם תמונה של אמא בעמוד הראשון של עיתון ספורט מוביל? זה אומנם חריג, אבל הבחירה בוויליאמס היתה טבעית לחלוטין. סיפור חייה מהווה השראה עבור רבים, ועכשיו יש לה שני ילדים שביססו את מעמדם ככוכבי אתלטיק בילבאו. הם מגשימים את החלומות ביחד.

החלום הראשון של מריה ובעלה פליקס היה לברוח מהעוני בגאנה. היה זה ב-1994, כאשר הם יצאו למסע רגלי ארוך במדבר, כמעט ללא מים ואוכל, ביחד עם פליטים רבים נוספים. לא כולם שרדו את הדרך, והמאמץ הפיזי שנדרש מהם היה עצום – קל וחומר כאשר מדובר באישה בהריון.

לבסוף, הם טיפסו מעל הגדר של המובלעת הספרדית מלייה, שיקרו שהם ברחו ממלחמת האזרחים בליבריה כדי לא להיות מגורשים מיידית, ונקלטו כמחווה הומניטרית. משפחת וויליאמס נשלחה לבילבאו, שם קיבל את פניה כומר בשם איניאקי, לקח אותה תחת חסותו והעניק להם בגדים ומזון. ולכן, לבן שנולד זמן קצר לאחר מכן, הוחלט לקרוא איניאקי.

החלוץ לא ידע את פרטי המסע המפרך הזה עד גיל 20, אז הושיבה אותו מריה על הספה וסיפרה את הכל. "לעולם לא אוכל לעשות בשבילם את מה שהם עשו למעני, כי הם סיכנו את חייהם. אבל זה מעניק לי מוטיבציה מיוחדת להילחם על המגרש, ואני גאה שאני מסוגל להעניק להם את איכות החיים לה הם ראויים", אמר איניאקי לא מכבר.

הצלחתו בכדורגל באמת סידרה את המשפחה כלכלית, והמצב היה שונה בתכלית קודם לכן. כאשר איניאקי היה בן 12, נאלץ אביו לעבור ללונדון ולבצע עבודות מזדמנות על מנת להתפרנס קצת יותר טוב, והמשפחה ראתה אותו פעם בשנה. בזמן הזה, הפך איניאקי ליד ימינה של מריה, במיוחד בטיפול באחיו ניקו, הצעיר ממנו ב-8 שנים. הקשר ביניהם היה חזק גם כך, אבל הוא התהדק מאוד בשנים מכוננות אלה, והוא השפיע עמוקות גם על בחירת המסלול המקצועי. ניקו החליט שהוא חייב להיות כדורגלן כמו איניאקי, ואיניאקי ידע שהוא חייב להמתין ולשחק עם ניקו באותה קבוצה.

המשפחה היא הסיבה המרכזית להישארותו בשורות אתלטיק. כאשר פרץ איניאקי וויליאמס לתודעה כנער מהיר, זריז ותחבולן בתחילת 2015, הוא משך אוטומטית תשומת לב מיוחדת, בהיותו השחקן השחור השני בלבד בתולדות אתלטיק, אבל כישרונו בלט אף יותר. כבר ב-2016 נפוצו הדיווחים על כך שיורגן קלופ רוצה מאוד לראות אותו בליברפול, וגם ארסנל היתה חזק בתמונה. בתגובה, חתם איניאקי על חוזה חדש עד 2021 עם סעיף שחרור של 50 מיליון יורו. ואז, ב-2019, בדיוק כאשר מנצ'סטר יונייטד שקלה לשלם את הסעיף הזה, הוא האריך את החוזה עד 2028, עם סעיף שחרור של 135 מיליון יורו.

שחקן אתלטיק בילבאו איניאקי וויליאמס
השחקן השחור השני בתולדות בילבאו. איניאקי וויליאמס | רויטרס

ראיתם פעם כוכב צעיר חותם על חוזה ל-9 שנים? המעשה היה חריג אפילו במונחי בילבאו, בה הנאמנות לסמל, לדגל ולזהות הבאסקית חזקה בקרב בוגרי האקדמיה. איניאקי פשוט הוציא את עצמו מהשוק, בכוונה תחילה – הוא רצה להישאר ולהוריד את הסוגיה הזו מהפרק באופן מוחלט וטוטאלי. הוא השיג שקט תעשייתי, לא רק כדי לפרוח בקבוצה בעצמו, אלא כדי שניקו ירגיש בטוח לחלוטין לגבי עתידו. הנער שגדל באותם ימים בעצמו באקדמיה ידע בוודאות כי אחיו הבכור תמיד יהיה שם לצידו, פיזית ונפשית.

מבחינת התפתחות מקצועית נטו, ייתכן שהבחירה הזו הגבילה אותו במובן מסוים, ועובדה היא כי ההופעה היחידה של איניאקי במדי ספרד היתה במשחק ידידות ב-2016. מאידך, היא הועילה לו מאוד מקצועית במובנים אחרים, כי הביטחון התעסוקתי שלו איתן לחלוטין בקבוצה מצוינת בליגה הספרדית.

אתלטיק לא נלחמת על האליפות, אבל היא מעניקה אפשרות לשחק כדורגל ברמה גבוהה על בסיס שבועי. במקרה של וויליאמס זה באמת על בסיס שבועי – הבחור לא החמיץ משחק ליגה מאז 2016, קבע בדצמבר האחרון שיא כל הזמנים במשחקים רצופים בספרד. השיא הזה רק ממשיך לצמוח, כמובן, ועומד כיום על 216 הופעות. בלי פציעות, בלי השעיות, בלי ירידה בכושר – וויליאמס הוא מכונה.

ניקו וויליאמס שחקן אתלטיק בילבאו
צפוי להשתדג במהירות. ניקו וויליאמס | אימג'בנק GettyImages, David S. Bustamante

אז העונה הצטרף אליו גם ניקו, וגם האח הצעיר נטל חלק בכל 21 משחקי הליגה של בילבאו. איניאקי כמעט תמיד פותח בהרכב, ניקו בדרך כלל נכנס כמחליף כי הוא רק בן 19, אך זה קצת פחות קריטי בשלב זה. הנקודה החשובה ביותר היא שהם משחקים ביחד, בדיוק לפי התוכניות והשאיפות, וגם את החלום המופלא הזה הם הצליחו להגשים.

ניקו עדיין קצת מגושם, וחייב לשפר מאוד את קבלת ההחלטות שלו על הדשא, אבל עם מנטור צמוד בדמותו של איניאקי הוא צפוי להשתדרג במהירות. יש באקדמיה מאמנים שטוענים כי מבחינת השליטה בכדור והסיומת, כישרונו הבסיסי של ניקו גבוה יותר. ימים יגידו אם הם צודקים.

שערי ליגה עדיין אין לניקו וויליאמס, אבל הוא התרגש לכבוש מול יריבה זוטרה בגביע בתחילת ינואר, ואז הגיע חצי גמר הסופרקופה מול אתלטיקו מדריד. אמא מריה עשתה את הדרך הארוכה לסעודיה כדי לראות את הבנים משתפים פעולה במעמד החשוב, ודמעות זלגו מעיניה אחרי שניקו הפציץ את שער הניצחון הדרמטי לרשתו של יאן אובלק בדקה ה-81. כיבוש מול אחד השוערים הטובים בעולם בהחלט לא יזיק לקורות חיים בשלב זה.

איניאקי וויליאמס שחקן אתלטיק בילבאו
אוהב לפגוש את ברצלונה. איניאקי וויליאמס | אימג'בנק GettyImages, David S. Bustamante

התקווה היתה לחגוג תואר ביחד בגמר מול ריאל מדריד ביום ראשון, אבל זה לא קרה – הלבנים ניצחו 0:2, ובאופן כללי המאזן של איניאקי נגדם לא מזהיר, עם שער אחד בכל הקריירה. המצב מול ברצלונה שונה, ואין קבוצה מולה הבקיע וויליאמס יותר מאשר ספינת הדגל הקטלאנית. יש לו 6 כאלה, כולל הטיל המרהיב לחיבורים שהביא נצחון בגמר הסופרקופה, 2:3 בהארכה, בדיוק לפני שנה. במסגרת גביע המלך, מצא איניאקי את הרשת מול בלאוגרנה 4 פעמים, ובשני מקרים זה אף נגמר בניצחונות. בקיצור, זו היריבה המועדפת מבחינתו במסגרת הזו.

אז הנה לכם – אחרי שקיבלה המשפחה את כל הכותרות, ואחרי שאמא מריה הגיעה לעמוד הראשון של מארקה, יש הזדמנות להמשיך לכתוב את האגדה מול ברצלונה בגביע. אתלטיק בילבאו מארחת הערב את הקבוצה של צ'אבי בשמינית הגמר, ובמצב העניינים הנוכחי יש שיגדירו אותה כפייבוריטית במבצרה. והפעם יש לבארסה עסק לא עם וויליאמס אחד אלא עם שניים. האם זה יהיה קשה כפליים?

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי