מסתמן: הוועד האולימפי הבינלאומי ידחה את טוקיו 2020

טוקיו 2020
טוקיו 2020 | KAZUHIRO NOGI/AFP via Getty Images

הארגון בראשותו של תומאס באך קיים ישיבה והציב לעצמו אולטימטום להחליט סופית תוך ארבעה שבועות, כשהלחצים מצד ספורטאים והתאחדויות בעולם צפויים לעשות את שלהם

(גודל טקסט)

למרות המאמצים הרבים להמשיך בתכניות כרגיל, מסתמן כי הוועד האולימפי הבינלאומי ייכנע ללחצים שהופעלו עליו בימים האחרונים וידחה את אולימפיאדת טוקיו 2020 בעקבות מגפת הקורונה. היום (ראשון) אחר הצהריים התקיימה ישיבת חירום בה חברי הוועד, בראשותו של תומאס באך, דנו לראשונה באפשרות לדחות את האירוע שאמור היה להיפתח ב-24 ביולי והציבו לעצמם אולטימטום לקבל החלטה סופית תוך ארבעה שבועות.

ישיבה נוספת אמורה להיערך בהמשך השבוע ובה יוצגו תכניות אלטרנטיביות לקיום המשחקים, כשאופציית הביטול כלל לא באה בחשבון. בין השאר, הוועד יצטרך למצוא תשובות לשאלות כמו, למשל, מה יקרה עם התושבים שאמורים לאכלס את דירות הכפר האולימפי לאחר שהספורטאים יפנו אותו ב-9 באוגוסט.

כזכור, ספורטאים רבים והתאחדויות רבות בספורט העולמי דרשו בימים האחרונים לדחות את המשחקים האולימפיים, כיוון שההגבלות שהוטלו עליהם בעקבות התפשטות הקורונה מונעות מהם להתכונן כראוי או אפילו להתמודד בתחרויות להשגת הקריטריונים להתמודדות בטוקיו. למרות הלחצים, עד לאחרונה התעקש באך כי האירוע יתקיים כמתוכנן וטען שאין צורך לקבל החלטות דרמטיות ארבעה חודשים לפני תחילת המשחקים.

הוועד האולימפי הבינלאומי (FABRICE COFFRINI/AFP via Getty Images)
הוועד האולימפי הבינלאומי (FABRICE COFFRINI/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי