מוקי הודיע כי יתחרה באולימפיאדה בפריז: "ג'ודו זה ספורט אכזרי"

הג'ודוקא המאוכזב לאחר ההדחה מטוקיו: "הדברים לא הסתדרו לי, פתאום מצאתי את עצמי בחוץ. אין ספק שאני מסוגל לזכות במדליה אולימפית". על מולאי שזכה במדליית כסף: "מגיע לו, הוא מעורר השראה"

(גודל טקסט)

חמש שנים חיכה הג'ודוקא הבכיר של ישראל, שגיא מוקי, לאולימפיאדת טוקיו. היום (שלישי) עלה מוקי לראשונה לזירת הג'ודו במשחקים האולימפיים בטוקיו, ועל אף פתיחה טובה, שכללה ניצחון קליל באיפון על אדוארדו סנטוס הברזילאי בסיבוב הראשון, הוא הודח מהטורניר האולימפי אחרי הפסד בשמינית הגמר ליריב אוסטרי, בסיומו של קרב מתיש שהגיע לניקוד הזהב.

"הדברים לא התחברו לי", הודה מוקי. "בקרב האחרון שנינו נלחמנו עד הסוף ונתנו הכול, אבל זה לא הסתדר. לא רציתי לסיים ככה, מאוד רציתי לנצח. הוא זרק אותי בתרגיל עם חיבוק ומצאתי את עצמי בחוץ פתאום. יום אחד אתה אלוף עולם, יום אחרי אתה בחוץ. הרבה דברים קרו בשנה האחרונה, המשכתי להתאמן חזק כדי להגיע מוכן אבל זה לא הסתדר לי. אחזור לארץ, נעכל ונמשיך הלאה. מה עובר בלב? זה לא פשוט, הייתי במעמדים האלה וביכולות שלי אין ספק שאני מסוגל להביא מדליה אולימפית אבל ג'ודו זה ספורט אכזרי וידעתי את זה. אני אקח את הכל בפרופורציות ונמשיך הלאה.

"רציתי להגיע הכי רחוק שאפשר. היום הזה לא קל לי, אבל זה הספורט. יום אחד אתה מנצח, ויום אחד אתה יכול להפסיד. אני מתכוון להמשיך קדימה לפריז. זה לא הזמן להסתכל על הדברים ולהריץ אותם אחורה. התחרות רק הסתיימה, ואני צריך להירגע ולתכנן קדימה את הצעדים הבאים".

שגיא מוקי מול שמיל בורכאשווילי | עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל

"היה יום לא פשוט", אמר מוקי. "בסופו של דבר לא הצלחתי לחבר את הדברים כדי לנצח. בג'ודו, שנייה אחת של חוסר ריכוז ואתה נופל, ואז אתה מחוץ לתחרות. כמובן שלא רציתי לסיים כך, אבל אני יודע שנתתי את כל כולי. אני צריך לראות את הקרב שוב כדי להבין מה היה לא בסדר. לנתח את הקרב עכשיו זה לא נכון. לאט לאט".

מוקי הוסיף: "באתי במטרה להילחם, לא לוותר ולתת את כל כולי. לצערי זה לא הספיק, וזה חלק מהספורט. אל תדאגו, הכול בסדר וממשיכים קדימה. יום אולימפי הוא יום מיוחד ואחר, שקורים בו המון דברים. לאט לאט אפענח את כל היום הזה בשביל להמשיך קדימה".

"לא רציתי לסיים כך את היום, אין ספק", ציין מוקי. "ספורטאי שמדורג שני בעולם יש ממנו המון ציפיות, והוא בעיקר מצפה מעצמו. בסופו של יום, כשאני מחוץ לתחרות, זה לא המקום שרציתי להגיע אליו וזה קרה. פעם אתה מנצח ופעם אתה מפסיד. ברגעים האלו הכי חשוב להרים את הראש, לזכור מי אתה ולהמשיך קדימה. הטלפון שלי מנותק כבר שבוע וחצי, אני לא מעודכן במה שהיה וברעש מסביב".

שגיא מוקי
שגיא מוקי | עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל

הג'ודוקא סיכם: "אני רוצה לחזור לכפר האולימפי ולאט לאט לעכל את הכול. אורן סמדג'ה? עדיין לא דיברתי איתו. מה הלאה? אחזור לארץ וכמובן שאמשיך קדימה בכל הכוח".

על סעיד מולאי שזכה בכסף: "אני סופר שמח בשביל סעיד. אני יודע מה הוא עבר, וכמה הוא רצה את זה. מגיע לו, הוא מעורר השראה, ואני שמח שהוא הגשים את החלום שלו"

מאמנו של מוקי, אורן סמדג'ה, הוסיף: "תוצאה מאכזבת במיוחד אל מול הציפיות והשאיפות. יחד עם זאת ההפסד היום לא גורע ממה ששגיא עשה עד היום, מהספורטאי הגדול שהוא ומהאדם שהוא. אני גאה בו. עכשיו הצוות ואני מתמקדים בהמשך התחרות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי