גורבנקו: "יש השלכות לכך שמצפים ממני, אני מתרגלת לזה"

אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו | איגוד השחייה בישראל

השחיינית הצעירה, עדיין לא בת 16, סיפרה לספורט1 לפני היציאה לאליפות אירופה לנוער בשחייה: "המטרה שלי היא אליפות העולם בדרום קוריאה, אבל אני כן רוצה להשיג תוצאות טובות. לא מפחדת מכך שפרצתי מוקדם"

(גודל טקסט)

בחודש אוגוסט תחגוג הכישרון הגדול של איגוד השחייה, אנסטסיה גורבנקו, יום הולדת 16. בשנה החולפת הספיקה השחיינית הצעירה לשבור את שיאה של עמית עברי במשחה 200 מטר מעורב אישי מספר פעמים וכמו כן לזכות במדליית זהב במשחקים האולימפיים לנוער, לזכות בשתי מדליות כסף באליפות אירופה לנוער ולהתברג לחצי גמר באליפות אירופה לבוגרים לראשונה בחייה.

בשנה האחרונה התרגלה גורבנקו גם לאור הזרקורים. ענף השחייה צמא להישגים, והמים שבבריכה לא מספיקים עדיין כדי להרוות את התחושה. כשהחלו ההישגים של השחיינית הכישרונית, מיהרו בענף לשווק אותה כאחת שאולי תצליח לקיים את ההצהרה שהוכרזה ב-2016: מדליה אולימפית ראשונה לישראל בשחייה בפריז 2024. "קצת קשה עם זה שכולם מסתכלים עלי. אני לומדת להסתגל לכך. אני מתרגלת לזה לאט לאט. הקטע שמצפים הוא חלק מהעניין וברור שיש השלכות לכך," היא מספרת ערב היציאה לאליפות אירופה לנוער, "יש לי פסיכולוג שעוזר לי להתמודד עם הדברים האלה".

"אני לא חושבת שהגיל שלי הוא זה מה שמשנה. זה שאני צעירה לא אומר הרבה. אין דבר כזה צעיר או בוגר. בשחייה הכל לא משנה, אלא ההישגים", הוסיפה גורבנקו טרם נסיעתה לקאזאן, שם קטפה שתי מדליות כסף במשחים ל-50 מטרים גב ו-200 מעורב אישי. "המטרה שלי היא אליפות העולם בדרום קוריאה, אבל אני כן רוצה להראות תוצאות טובות באליפות אירופה לנוער", הישג שכאמור כבר עשתה בעבר.

השאלה העיקרית שמרחפת סביבה היא האם קיים החשש שתיעצר או תתקע, כמו שקרה לשחיינים רבים ומבטיחים. "אני לא מפחדת מכך שפרצתי מוקדם מדי," היא משיבה בביטחון, "אני חושבת שאם מתחילים מוקדם, אז צריך לדעת איך לעשות את זה. אני מתכוונת שלמשל להיות בקבוצה טובה או חברה טובה כן דוחף קדימה. אין סיבה שארד אם אני נמצאת בסביבה הזו עכשיו. עברתי לגור בפנימייה בווינגייט ואלה התנאים שהייתי צריכה. זאת הייתה בחירה טובה".


סגל וגורבנקו. "רוצה להשיג תוצאות טובות" (באדיבות הוועד האולימפי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי