בעד ישראל, נגד מהגרים? "קונור מקגרגור נחקר במשטרה על הסתה"

play
איור של קונור מקגרגור על רקע אוטובוס בוער | צילום מסך, טוויטר, GoldingBF
קונור מקגרגור שולח מהלומה לראשו של הקמיע של מיאמי היט, ושולח אותו לאישפוז 00:22

הסערה סביב הלוחם המפורסם נמשכת באירלנד אחרי הציוצים שלו נגד מהגרים וראש הממשלה: האם הוא מנהיג עממי אותנטי, או מסית נגד מיעוט ו"גיבור של נאו נאצים"?

(גודל טקסט)

דיווחים באנגליה טוענים כי לוחם ה-MMA קונור מקגרגור נחקר על ידי משטרת אירלנד על "דברי שנאה" והסתה שהפיץ ברשתות החברתיות נגד מהגרים בסוף השבוע שעבר, בעקבות האירוע שבו נדקרו מספר ילדים מחוץ לבית ספר על ידי מהגר מוסלמי.

אחרי האירוע רבים יצאו במחאה לרחובות בירת אירלנד דאבלין והחלו להתפרע. נציב המשטרה האירית, דרו האריס, התייחס להפרות הסדר בדבלין וגינה את "הסצנות המחפירות", שלטענתו נעשו על ידי "פלג חוליגני המונע על ידי אידיאולוגיה של הימין הקיצוני". התוקף היה מהגר אלג'יראי, שפצע בדקירות סכין שלושה ילדים ואישה, בתקרית שעוררה זעם גדול ברחובות.

קונור מקגרגור
"הפך לגיבור של הימין הקיצוני באירלנד". קונור | splash

על אירוע הדקירה שעורר את ההתפרעויות, אמר האריס: "אני לא מתכוון לצאת בהשערות לגבי המניע של פעולת הטרור. עד שנהיה בטוחים מה המניע, עלינו לשמור על ראש פתוח באשר למה זה קרה".

בתגובה לדבריו של האריס, כתב מקגרגור דברים, שעליהם הוא לכאורה נחקר: "ילדים חפים מפשע נדקרו ללא רחמים על ידי אדם מטורף נפשית בדבלין, אירלנד. זה מה שלמפקד המשטרה שלנו היה לומר על ההתפרעויות שלאחר מכן. דרו, זה לא מספיק טוב. יש סכנה חמורה שנמצאת כאן בינינו פה באירלנד, שלא הייתה אמורה להיות כאן מלכתחילה, ולא נעשתה שום פעולה כדי לתמוך בציבור לאור העובדה המפחידה הזו. זה לא מספיק טוב. תעשה שינוי או תפנה את הדרך. אירלנד עד הניצחון, שאלוהים ישמור על אלה שהותקפו".

מקגרגור, שהכריז לפני כן "אירלנד, אנחנו במלחמה", כתב דברים שנתפסו כמסר בוטה שעל פי החשד מסית לאלימות נגד מהגרים: "אנחנו לא נסוגים, אנחנו רק מתחממים. לא תהיה נסיגה עד ששינוי אמיתי ייושם למען ביטחון האומה שלנו. אנחנו לא מאבדים עוד מהנשים והילדים שלנו לאנשים חולים ומעוותים שאפילו לא היו צריכים להיות באירלנד מלכתחילה".

מהומות בעקבות דקירה של ילדים בדבלין, אירלנד, 23 בנובמבר 2023
| רויטרס

כזכור, אתמול קונור גם התייחס לציוץ השערורייתי והמביש של ראש ממשלת אירלנד, ליאו ורדקר – שהתייחס אמש ב-X (לשעבר טוויטר) להשבתה של הילדה אמילי הנד משבי החמאס אחרי 50 ימים. לאמילי אזרחות אירית וראש הממשלה צייץ באופן מכעיס: "זהו יום של שמחה אדירה ואנחת רווחה עבור אמילי הנד ומשפחתה. ילדה תמימה שאבדה ועכשיו נמצאה וחזרה, ואנחנו נושמים לרווחה".

מקגרגור שמתפעל חשבון X עם קרוב ל-10.5 מיליון עוקבים, רתח וצייץ: "היא נחטפה על ידי ארגון טרור אכזרי. מה הסיפור שלך ושל הממשלה שלך והתקשורת המגויסת שלך, שאתם כל הזמן מדחיקים זוועות שעוברים ילדים? אתה בושה. יום אחרי שילדים נדקרו באירלנד, באף אחד מהעיתונים זו לא הייתה כתבת השער. לא נשכח את זה".

בכתבה על מקרגור ב"סאנדי טיימס" נכתב איך הוא "הפך לגיבור של הימין הקיצוני באירלנד" אחרי שעורר מחלוקת, ולטענתם הסית לאלימות. כך למשל פול גולדינג, איש ימין בריטי, קרא לקונור לארגן "צעדת חופש" בדאבלין ולהפוך למנהיג של העם. "העם האירי מאחוריו", הוא כתב.

כמו כן, כדורגלן עבר וכיום פרשן, ג'ו ברולי, תקף את הסגנון של קונור: "התרומה שלו לשנאה היא טיפוסית. קודם כל, תחתם ותצהיר 'אירלנד במלחמה'. איזה שטויות. לאחר מכן, כשזה מתחמם (לא ראיתי אותו שם), מעלה שתי תמונות של אנשים לא לבנים. הוא הגיבור החדש של הנאו נאצים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי