שתיקה רועמת: למה כדורגלני העל התעלמו מהטבח המזעזע בישראל?

play
מסי, רונאלדו | אתר רשמי, צילום מסך
תיעוד של תושבת כיסופים של כל השעות בתופת עד החילוץ 15.10.23 04:07

בזמן שאחד מגדולי הכדורסלנים בהיסטוריה הביע עמדה נחרצת ומפורסמים רבים גינו את המתקפה הרצחנית של ארגון חמאס, האם שחקני הצמרת שומרים על דממה מחשש לאבד מעריצים ומפרסמים?

(גודל טקסט)

אלפי מפורסמים ומשפיעני רשת מהארץ והעולם גינו בשבוע האחרון את מתקפת הטרור הבזויה של חמאס, אך דווקא השמות הבולטים ביותר בעולם הכדורגל שומרים על שתיקה. כריסטיאנו רונאלדו, ליאו מסי, קיליאן אמבפה, ארלינג הולאנד וניימאר מחזיקים יחד במאות מיליוני עוקבים, הכוח שלהם עצום, אך הם בחרו שלא לגנות את הטרור ואת מעשי הזוועה והעדיפו לא להתייחס למרות המחרידים בישראל.

רונאלדו וניימאר כידוע משחקים במדינות ערב כך שגם אם בסתר ליבם הם תומכים בישראל, כנראה שזו אחת הסיבות שהם בוחרים שלא לפרסם דבר. בנוסף, באופן אירוני, בתו של ניימאר וברונה ביאנקרדי נולדה באותה שבת שחורה שתיזכר לעד, כך שהברזילאי היה עסוק בעצמו ובחייו הפרטיים. אחרי הפאדיחה שעשתה ג'ורג'ינה רודריגס. שהעלתה פוסט, מחקה אותו לאחר מבול ביקורות ופירסמה אחד חדש, ייתכן כי רונאלדו – לו מעריצים מכל הדתות בכל העולם – מעדיף "לשכב על הגדר.

ניימאר, שחקן אל הילאל | אימג'בנק GettyImages, FAYEZ NURELDINE/AFP

ומה לגבי הולאנד, מסי ואמבפה? האם הם מעדיפים להישאר נייטרלים? אולי הם חוששים לאבד עוקבים, מעריצים, מפרסמים וכסף אם יתפסו צד? ואולי הם בכלל תומכים בפלסטינים? כשמדובר בארגון טרור רצחני כמו דאעש, כולנו מצפים מאושיות כל כך מפורסמות להביע את דעתם ולהתייצב לצד האנושיות.

לגבי מסי, למרות שקיבל פנייה מאביו של רון שרמן – אחד החטופים מעזה המחזיק באזרחות ארגנטינאית – שרק מתפלל לפתרון שישיב את בנו הביתה, כוכבה של אינטר מיאמי עדיין דומם. "הפרעוש" לא התייחס עד כה לפנייה של אלכס שרמן ולא הביע שום התייחסות למצב הכואב של מדינתנו בה ביקר בשנה שעברה. 

ליאונל מסי שחקן נבחרת ארגנטינה | רויטרס

ומה עם הולאנד? אחרי שהנהלת הפריימרליג הוציאה הודעה עלובה וכך גם המועדון שלו מנצ'סטר סיטי, סביר שגם החלוץ העדיף לשמור על נייטרליות ולא להיכנס לזה.

אי ההתייחסות של אמבפה לזוועות צורמת מאד גם היא, ואולי חמשת כוכבי הכדורגל הגדולים בעולם יכולים ללמוד מהמלך של ענף הכדורסל, לברון ג'יימס, שהוא הספורטאי הבכיר ביותר שהתייצב לצד ישראל עד כה.

מי שעוד מאכזב הוא הטניסאי הסרבי המדורג ראשון בעולם, נובאק דג'וקוביץ', שהגיע לישראל כל כך הרבה פעמים והקפיד לספר כמה הוא אוהב את המדינה וכמה חברים יש לו פה. למרות זאת, "נולה" בחר לשתוק. "עם כוח גדול, מגיעה אחריות גדולה", כמו שאמר ספיידרמן.

נובאק דג'וקוביץ' | רויטרס

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי