מהפך מושלם: נבחרת הדייויס הפכה ל-2:3 גדול על יפן

ניצחון גדול לנבחרת הישראלית: אחרי עוד קאמבק של צוקרמן, ישי עוליאל ניצח במשחק החמישי והמכריע והשלים שלושה ניצחונות עם חזרה מפיגור

(גודל טקסט)

נבחרת הדייויס של ישראל השלימה הערב (שבת) ניצחון גדול על נבחרת יפן, 2:3 דרמטי, אחרי יום מוצלח לטניס הישראלי, בסדרת משחקים שבה טניסאינו הוכיחו ווינריות ואופי. אחרי היום הראשון, שהסתיים בשוויון 1:1, ישראל נקלעה לפיגור 2:1, אבל אז הגיע עוד קאמבק של דניאל צוקרמן – בדומה לחזרה המרשימה שלו אתמול – והוא איזן ל-2:2 נגד שו שימבוקורו.

במשחק החמישי, בין ישי עוליאל לשינטרו מוצ'יזוקי, הישראלי שוב חזר מפיגור אחרי שנכנע במערכה הראשונה, והצליח לנצח 1:2 במערכות כדי להשלים 2:3 גדול. עוליאל, שנהנה מתמיכה של הקהל הישראלי, השיג ניצחון שלישי לנבחרת שלנו – כאשר כל שלושת הניצחונות הושגו בזכות קאמבק ומהפך, אחרי הפסד במערכה הראשונה.

בזכות הניצחון ישראל העפילה למשחק העלייה לטורניר הגמר של גביע דייויס (טופ 16), בעוד יפן נשרה למשחקי ההישרדות בבית 1.

דניאל צוקרמן טניסאי ישראלי
דניאל צוקרמן טניסאי ישראלי | אתר רשמי, איגוד הטניס בישראל

דניאל צוקרמן ועידן לשם – בן מקלאקלן וקאיטו אואסוגי 6:2, 7:6 (2)

היפנים אמנם רשמו ניצחון מוצדק ומשכנע, אך לאור המערכה השנייה הצמודה, הזוג הישראלי מסיים את המשחק בתחושת פספוס. לצוקרמן ולשם לקח הרבה זמן להיכנס למשחק, מקלאקלן ואואסוגי ניצלו זאת עד תום עם מערכה ראשונה מוחצת. הם שברו את ההגשות כבר במשחקון ההגשה הראשון של המארחים, ובמשחקון האחרון סגרו סיפור עם שבירה נוספת ו-2:6 אחרי חצי שעה.

המערכה השנייה נראתה אחרת לגמרי, כאשר לכל אורכה לא נרשמה שבירה אחת של ההגשות. היפנים כבר הובילו 4:5 ו-0:40, אך צוקרמן ולשם נחלצו משלוש נקודות המשחק עם קאמבק הירואי במשחקון. לישראל היו שלוש נקודות שבירה במשחקון הבא, אך הן לא נוצלו והמשחק נגרר לשובר שוויון שבו היפנים שייטו ל-2:7.

דניאל צוקרמן – שו שימבוקורו 6:2, 1:6, 6:7 (4)

צוקרמן עלה למשחק שלישי בתוך כ-24 שעות וגבר על המדורג 146 בעולם. שימבוקורו גילה עליונות במערכה הראשונה ועם הרבה אנרגיה וזריזות, ניצח אותה בקלות. בסט השני צוקרמן נכנס לעניינים, שמר בקלות יחסית על חבטות ההגשה, שבר פעמיים וניצח 1:6 במהירות ויעילות.

שימבוקורו חזר לעניינים במערכה השלישית ועלה ל-2:4 כשחבטות ההגשה שלו, אבל כאן צוקרמן שבר ואחרי משחקון ארוך השווה ל-4:4. ההמשך היה צמוד, כששני הטניסאים נלחמים בשיניים על כל נקודה. היפני עלה ל-5:6 ולנקודת משחק, אבל צוקרמן שמר על קור רוח ואיזן ל-6:6. בשובר שוויון היפני הוליך 3:4, אבל ביצע טעות אחר טעות וצוקרמן רשם ניצחון גדול.

ישי עוליאל – שינטארו מוצ'יזוקי 6:2, 5:7, 0:6

איזה ניצחון, איזה מהפך, כמה זה מתוק. היפני היה זה שפתח טוב יותר, עם 0:4 מהיר וניצחון 2:6 במערכה הראשונה, מוצ'יזוקי אף הוליך 4:5 במערכה השנייה והיה קרוב משחקון אחד מניצחון, אבל עוליאל היה זה שהתעלה מול יריבו הצעיר שאיבד ביטחון ולקח שלושה משחקונים רצופים כדי לכפות מערכה מכרעת.

בשלב הזה המומנטום היה כולו ישראלי, ועוליאל היה זה שעלה ל-0:5 עם שלוש שבירות, כשהוא משלים ניצחון בשמונה משחקונים ברציפות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי