"אף אחד לא ריגש אותי כמו פדרר": נדאל שוב עקץ את ג'וקוביץ'

play
דג'וקוביץ' ונדאל | רויטרס
נדאל ייצא מהטופ 10 לראשונה מ-2005: "נס שנשארתי שם כ"כ הרבה זמן" 02:08

הספרדי התייחס לסוגיית הטניסאי הגדול אי פעם, וטען: "נובאק לא צריך היה להמציא את עצמו מחדש כמונו, הוא לא נפצע כל כך הרבה"

(גודל טקסט)

רפאל נדאל ישוב היום (שלישי) לשחק טניס מקצועני לראשונה זה שנה, כשיפגוש את דומיניק תים בטורניר בריסביין המהווה הכנה לגרנד סלאם הראשון של השנה – אליפות אוסטרליה הפתוחה.

לקראת פתיחת 2024, שהיא שנת הקאמבק שלו לסבב, העניק השור ממאיורקה ריאיון במולדתו ובו התייחס בין היתר ליריבו האגדי רוג'ר פדרר, וגם לנובאק ג'וקוביץ' שעקף אותו בדרך לפסגת הזכיות בגרנד סלאמים בכל הזמנים. "רוג'ר הרשים אותי יותר מכולם", סיפר. "הוא ריגש אותי יותר מכולם. לראות אותו משחק ריגש אותי יותר מאשר ג'וקוביץ', וטניס, בסופו של דבר, זה עניין של רגש. זה הרגש שמושך אותך פנימה".

כשהתבקש להכריע בסוגיית הטניסאי הגדול בכל הזמנים, טען כי "יש מספר פקטורים, על חלקם אני לא יכול לדבר כי זה קשה לי מדי, וזה לא מקומי, אבל מבחינת טניס – זה ברור. רוג'ר היה מושלם מבחינת אלגנטיות וטכניקה, הוא עשה דברים מופלאים. כולנו היינו צריכים להמציא את עצמנו מחדש, ובגלל זה זו היתה יריבות כל כך אינטנסיבית. נובאק לא ממש היה צריך לשנות את הסגנון שלו. הוא לא נפצע כל כך הרבה כמונו. הדבר היחיד שאילץ אותו לשפר את המשחק שלו היה היריבים, לא עניינים גופניים. זה שונה".

רפאל נדאל טניסאי ספרדי עם נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי
רפאל נדאל טניסאי ספרדי עם נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי | רויטרס

נזכיר: ג'וקוביץ' מוליך את הרשימה ההיסטורית עם 24 גרנד סלאמים, ואחריו נדאל (22) ופדרר (20). בחודש שעבר הודה הסרבי שהוא, נדאל ופדרר "לא חברים", והיחסים בינו ובין השור ממאיורקה היו מתוחים, לפי דיווחים, בשנים האחרונות.

"עבורו זה היה הרבה יותר מתסכל אם הוא לא היה מצליח להגיע ל-24, ואולי בגלל זה הוא הגיע לשם", אמר נדאל על נובאק לפני מספר חודשים. "זו תמיד היתה השאיפה שלו. גם לי היו שאיפות, אבל שאיפות בריאות, שאפשרו לי לראות דברים בפרספקטיבה אחרת, ולא להיות מתוסכל או כועס כשדברים לא מסתדרים". ג'וקוביץ' ראה בכך ביקורת ברורה וסגר חשבון: "אני הולך על כל השיאים, כל השיאים שאני יכול לשבור", הבהיר. "מעולם לא היתה לי בעיה להגיד את זה, ובגלל זה אנשים לא אוהבים אותי. לא העמדתי פנים כמו אחרים, שאמרו שזו המטרה שלהם ואז התנהגו בצורה אחרת. אני תמיד הייתי ברור בשאיפות שלי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי