ג'וקוביץ': "הייתי בהלם מהרמה שלי, אחד המשחקים הגרועים בקריירה"

המדורג 1 בעולם לאחר ההפסד לסינר בחצי גמר אליפות אוסטרליה: "הוא התעלה עליי לחלוטין". האיטלקי עשה היסטוריה והתגאה: "למדתי מההפסדים לנובאק, הרגשתי שלא נוח לו"

(גודל טקסט)

המסע של נובאק ג'וקוביץ' לעבר תואר הגרנד סלאם ה-25 שלו בקריירה, נבלם הבוקר (שישי) על ידי יאניק סינר, שניצח את הסרבי 1:6, 2:6, 7:6 (6), 3:6 בחצי גמר אליפות אוסטרליה והעפיל לראשונה בקריירה לגמר גרנד סלאם. האיטלקי (4 בעולם) נמצא ברצף של 11 ניצחונות, מאז שהפסיד לג'וקוביץ' בגמר טורניר טורינו, והוא מנע המדורג מספר 1 להפוך לשיאן הבלעדי של המייג'ורס (כרגע 24 זכיות, כמו מרגרט קורט) וגם היה הראשון שמנצח אותו במלבורן אחרי שש שנים ו-2,195 ימים.

ג'וקוביץ' ההמום הודה במסיבת העיתונאים לאחר המשחק: "הייתי בהלם מהרמה שלי. בקושי עשיתי משהו נכון בשתי המערכות הראשונות. זה היה אחד ממשחקי הגרנד סלאם הכי גרועים שלי בקריירה. לא תחושה ממש נעימה לשחק כך, אבל באותה נשימה הקרדיט לסינר שעשה הכול נכון וטוב יותר ממני. הוא ראוי להיות בגמר, הוא התעלה עליי לחלוטין".

נובאק ג'וקוביץ' טניסאי סרבי לאחר הדחתו מאליפות אוסטרליה
השליט של אוסטרליה נפרד | רויטרס
נובאק ג'וקוביץ' עם יאניק סינר
"אתה צריך רק לנסות להחזיר כמה שיותר כדורים". יאניק סינר עם נובאק ג'וקוביץ' | רויטרס

סינר בן ה-22 הוא בסך הכול השחקן השלישי בהיסטוריה שמנצח את ג'וקוביץ' בגרנד סלאם, גביע דייויס ובגמר בסבב ה-ATP – כולם בחודשיים האחרונים. קדמו לו רק רוג'ר פדרר ורפאל נדאל כמובן. האיטלקי התגאה בסיום: "התחלתי מצוין. הוא הפסיד את שתי המערכות הראשונות והרגשתי שלא ממש נוח לו. במערכה השלישית פספסתי חבטת כף יד בשובר השוויון ואיבדתי את המערכה. ניסיתי להיערך כבר למערכה הרביעית והאווירה פה הייתה מדהימה. חיכיתי למשחק הזה, תמיד נחמד ללמוד משחקן כמו נובאק. הפסדתי לו בחצי גמר ווימבלדון ולמדתי מזה המון".

כאשר נשאל איך מנצחים את ג'וקוביץ', השיב בחיוך: "אני לא יודע, תשאלו אותו! יש לנו סגנון דומה, אתה צריך רק לנסות להחזיר כמה שיותר כדורים. הוא מגיש בלתי רגיל, צריך לדחוף ולזוז ככל האפשר. אני מקווה להתמודד איתו שוב. צברתי ביטחון מסיום השנה שעברה והמשכתי להאמין שאני יכול להתמודד עם השחקנים הטובים בעולם. אני שמח מאוד שאוכל לשחק בגמר הראשון שלי".

טניסאי העבר טים הנמן החמיא למנצח: "כשהייתה לו נקודת המשחק הזו במערכה השלישית, הוא נראה קצת קפוץ בחבטת כף היד ואיבד אותה. ואחרי שכבר איבדת יתרון 0:2 מול ג'וקוביץ' בווימבלדון, אתה מתחיל לחשוב האם ההיסטוריה הולכת לחזור על עצמה? אבל הוא שחקן טוב יותר עכשיו, יותר בוגר ולא נכנס לפאניקה. הוא עשה עבודה פנומנלית והישג פנומנלי. אהבתי את הדרך בה הוא הגיב לאחר הניצחון – בלי חגיגות פרועות. הוא מבין שזה חלק מהמסע, הוא רוצה גרנד סלאם ראשון בקריירה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי