הקרחת שהפכה לקמע והגשמת החלום של אבא: סבאלנקה חוגגת זכייה

אלופת אוסטרליה ומאמנה הסבירו את הריטואל בדרך לתואר, שמימש את חזון אביה המנוח. רוד לייבר בירך: "אי אפשר לעצור אותך, כמו טיל!". מספרי ההישג של הבלארוסית

(גודל טקסט)

ארינה סבאלנקה החלה את 2024 בדיוק כמו את 2023: עם זכייה באליפות אוסטרליה הפתוחה. הבלארוסית בת ה-25 השיגה הבוקר (שבת) את תואר הגרנד סלאם השני שלה בקריירה, בזכות ניצחון 3:6, 2:6 על הסינית צ'ינוון ז'נג בדרך להנפה שנייה ברציפות במגרש על שם רוד לייבר. לאחר ההישג, מאמנה של המדורגת 2 בעולם הסביר את הריטואל שליווה אותם כל הטורניר וסבאלנקה נזכרה באביה המנוח.

לפני המשחק, האלופה כתבה את שמה על ראשו הקירח של מאמן הכושר האוסטרלי שלה, ג'ייסון סטייסי, ומיד בסיום ניגשה לתת לו "כאפה" קטנה על הקרחת. "זה היה הקטע שלנו בטורניר. ביום הראשון, ילד ביקש ממנה חתימה על כדור והיא בתגובה ענתה לו 'אין בעיה', וחתמה על הראש שלי במקום, כבדיחה", סיפר סטייסי. סבאלנקה צחקה: "הוא לא שמח על זה. אני חושבת שנעשה את זה לאורך כל השנה".

הבלארוסית סיפרה במסיבת העיתונאים כי הזכייה השנייה שלה בתואר גרנד סלאם הגשימה את החלום של אביה, שהלך לעולמו בגיל 43 בלבד ב-2019. "איבדתי את אבי לפני ארבע שנים. היה לנו חלום אחד, שעד גיל 25 אזכה בשני גרנד סלאמים", שיתפה.

זוכת אליפות אוסטרליה ארינה סבאלנקה חוגגת עם צוות האימון שלה
סבאלנקה והקרחת שהפכה לקמע | אימג'בנק GettyImages, Cameron Spencer
ארינה סבאלנקה, אלופת אוסטרליה
תואר שני רצוף באוסטרליה לבלארוסית | אימג'בנק GettyImages, MARTIN KEEP/AFP

סבאלנקה היא השחקנית השנייה במאה ה-21 שלא שומטת מערכה בדרך לזכייה באוסטרליה. רק אשלי בארטי, ב-2022, הפסידה משחקון אחד פחות (30) מהבלארוסית השנה. סבאלנקה היא גם השנייה בעידן הפתוח ששני תארי הגרנד סלאם הראשונים שלה הושגו במלבורן, אחרי שויקטוריה אזרנקה הניפה את הגביע שם ב-2012 וב-2013.

ב-20 השנים האחרונות, רק סרינה וויליאמס (2007) הצליחה להשלים ניצחון בגמר באוסטרליה מבלי שישברו את ההגשות שלה – הישג נוסף שסבאלנקה השוותה היום. בסך הכל, הבלארוסית היא השחקנית השלישית בעשור האחרון שזוכה באותו גרנד סלאם שנתיים ברציפות – סרינה (ווימבלדון 2015-16) ואיגה שביונטק (רולאן גארוס, 2022-23) עשו זאת לפניה.

ארינה סבאלנקה, אלופת אוסטרליה
ארינה סבאלנקה, אלופת אוסטרליה | אימג'בנק GettyImages, Julian Finney

"אני מכירה את ההרגשה, קשה מאוד להפסיד בגמר אבל את שחקנית אדירה, את בחורה כל כך צעירה ואת תשחקי בעוד הרבה גמרים ותשיגי את זה", ניחמה סבאלנקה את יריבתה, צ'ינוון ז'נג, בנאום ההנפה שלה על המשטח. בהמשך הודתה לצוות שלה: "תודה ענקית שאתם לצדי לא משנה מה, בלעדיכם לא הייתי מצליחה להשיג כל כך הרבה בענף הזה. היו שבועיים מדהימים ולא יכולתי לדמיין את עצמי מניפה את הגביע הזה שוב". למשפחתה מסרה: "אני אוהבת אתכם כל כך ואתם ההשראה הכי גדולה שלי, כל מה שאני עושה הוא למענכם. לסיום, אמרה לקהל: "אוהבת אתכם כל כך, ולא יכולה לחכות לחזור".

בעולם הטניס בירכו את האלופה הטרייה, בין היתר בת ארצה הבלארוסית ויקטוריה אזרנקה, כמו גם אונס ג'אבור, פאולה באדוסה ושחקניות העבר אנה איבנוביץ' וקונצ'יטה מרטינס. מעל כולם הייתה הברכה של רוד לייבר, טניסאי העבר האוסטרלי האגדי, שעל שמו כאמור קרוי המגרש המרכזי בתחרות: "ברגע שטעמת את ההצלחה הכי גדולה, קשה לעצור. ברכות על תואר שני באליפות אוסטרליה, ארינה סבאלנקה. אי אפשר לעצור אותך, כמו טיל!".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי