אחרי האליפות: נבארו נגד מירוטיץ', שאראס זועם על הגזענות

play
עוד מופע שלו, עוד ניצחון של ברצלונה. מירוטיץ' | אימג'בנק GettyImages, Sonia Canada
ברצלונה אלופת ספרד: תקציר הניצחון 82:93 על ריאל מדריד 02:56

המנהל הבכיר סתר את דבריו של כוכב ברצלונה, שחוזהו הותר: "סירב בתוקף להפחית בשכרו". המאמן ביקר את הקריאות נגד שחקן בקבוצה: "שמענו הרבה על ויניסיוס, עכשיו תורנו לדבר"

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

ברצלונה זכתה אמש (שלישי) באליפות ה-20 בתולדותיה בליגה הספרדית בכדורסל עם ניצחון 82:93 בחוץ על ריאל מדריד שהשלים 0:3 בסדרה, ובכך סגרה חשבון עם הבלאנקוס שגברה עליה בחצאי הגמר בפיינל פור היורוליג הן השנה והן אשתקד, וכן בסדרת הגמר בספרד בשנה שעברה. אלא שלצד החגיגות, במועדון עסוקים יותר בפרידה הלא נעימה ממי שהוביל אותם לתואר: ניקולה מירוטיץ'.

חוזהו של הפורוורד שנבחר ל-MVP של סדרת הגמר והיה חתום עד 2025, הותר באופן חד צדדי בעקבות הצרות הכלכליות בהן נתון המועדון. "לא הסבירו לי למה נפרדים ממני. הייתי רוצה שיגידו לי את הדברים בדרך אחרת, בזמן אחר, על ידי מישהו בכיר יותר. הסוכן שלי ישב איתם ואמר להם שאם הסיבה הכלכלית – אפשר לדבר על זה – אבל לא. בשום שלב לא דיברו איתי על קיצוץ, אז מי שאומר שפנו אליי וסירבתי, משקר", סיפר מירוטיץ' בריאיון לפני תחילתה של סדרת הגמר.

אמש הגיעה גרסה סותרת של מנהל מחלקת הכדורסל בברצלונה, שחקן העבר האגדי חואן קרלוס נבארו, שהתראיין לרדיו הקטלאני ואמר: "מירוטיץ' סירב בתוקף להפחית בשכרו. דיברנו המון פעמים עם הסוכן, הפתיע אותי מה שהוא אמר בריאיון כי אלה היו דברים קשים מאוד. אין דרך חזרה איתו, ההחלטה התקבלה, נלך בדרך אחרת ואנחנו רגועים".

בשבוע שעבר נטען ב"ספורטאנדו" שמירוטיץ' הגיע לסיכום עם אולימפיה מילאנו, אולם אתמול פרסם העיתונאי היווני כריסטוס הרפידיס שהכוכב האדום בלגרד הציעה לפורוורד חוזה לעונה אחת עם אופציה לשנה נוספת, כשבכל אחת מהן ירוויח השחקן 3 מיליון יורו. גם מונאקו הוזכרה בדיווחים לאחרונה כמי שמנסה להחתים את הכוכב הספרדי-מונטנגרי.

באשר למאמן שרונאס יאסיקביצ'יוס, נבארו אישר שברצלונה מנסה להגיע עמו להבנות על חוזה חדש והוא אמור להמשיך על הקווים, זאת לאחר שבשלב מוקדם יותר של העונה דווח כי הוא ישוחרר אם לא יצליח לזכות ביורוליג.

עוד אירוע שהעיב על שמחת הזכייה בתואר, לפחות מבחינתו של שאראס, היו הקריאות הגזעניות שספג ג'יימס נאג'י הצעיר. אוהדי ריאל מדריד חיכו לאוטובוס של שחקני היריבה לפני המשחק ובנוסף למתקפה נגד הסנטר הניגרי בן ה-18, צעקו: "בארסה גזענית, ספרד אוהדת את מדריד", "בני ז***ת", "כלבים", "עכברים מגעילים".

המאמן ביקר את התנהגות זו במסיבת העיתונאים לאחר הניצחון, והזכיר שממש בימים האחרונים התחוללה סערה גדולה בספרד – ובפרט מצד אנשי ריאל מדריד ואוהדיה – על רקע הגזענות נגד כוכב קבוצת הכדורגל של הבלאנקוס, ויניסיוס ג'וניור.

"מה שקרה כאן מצער. זה לא יכול להיות. שמעתי הרבה על ויניסיוס ועכשיו הגיע התור שלנו לדבר", אמר הליטאי. "זה חייב להיעצר מיד. אני מניח שזה לא תואם את הערכים של ריאל מדריד ואוהדיה. אנחנו זועמים. מחר ישכחו את זה, וזה לא ייתכן. נילחם בזה. אנחנו מאוד אוהבים את ג'יימס, הוא נער יוצא דופן. זה יותר חשוב מהתואר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי