מירוטיץ' עלול לפגוש את ברצלונה בבית משפט, וקורץ לאולימפיאקוס

play
עוד מופע שלו, עוד ניצחון של ברצלונה. מירוטיץ' | אימג'בנק GettyImages, Sonia Canada
ברצלונה אלופת ספרד: תקציר הניצחון 82:93 על ריאל מדריד 02:56

הכוכב וסוכנו סירבו למתווים של הבלאוגרנה ודורשים פיצוי מלא, ביטול חוזה חד צדדי עלול להוביל לסאגה משפטית. בינתיים השחקן יצר קשר עם היוונים בתור מחליף אפשרי לווזנקוב

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

ברצלונה אמנם זכתה באליפות ספרד בצורה משכנעת עם 0:3 על ריאל בסדרת הגמר, אך הדרמות סביב הדמויות המובילות במועדון הסיטו את האש אל עבר המתרחש מחוץ למגרש. המאמן שרונאס יאסיקביצ'יוס סיים את תפקידו, והמועדון הבהיר לכוכב ניקולה מירוטיץ' כי גם הוא יצטרך למצוא לעצמו בית חדש בקיץ הקרוב. הפורוורד הנהדר חתום על חוזה עצום, ובמסגרת הקיצוצים בקבוצת הכדורסל של המועדון החליטו בקטאלוניה להיפרד ממנו אחרי ארבע עונות שהסתיימו ללא השגת המטרה המרכזית – זכייה ביורוליג.

כעת נראה שהקרב בין הצדדים יהיה מכוער למדי, כאשר קיימים ויכוחים בין הצדדים בנוגע למתווה הפיצוי וגובהו. המועדון שמקצץ את תקציבו ב-30% רצה להגיע לסיכום עם השחקן על ביטול החוזה עד ה-30 ביוני, כלומר יום שישי הקרוב, אך הסיכויים שהדבר אכן יקרה הם קלושים.

לפי ה"אס" ברצלונה הציעה ארבעה מתווים שונים לביטול ההסכם, אך סוכנו סירב לכולם. הוא מתבצר בעמתדו ורוצה שהלקוח שלו יקבל את הכסף במלואו – 22 מיליון יורו ברוטו על פני שנתיים.

ניקולה מירוטיץ', ברצלונה, מול מריו הזוניה, ריאל מדריד
קיץ גורלי עבורו ועבור ברצלונה. מירוטיץ' | רויטרס

אם הסאגה הזו תיסחב ותגיע למצב שברצלונה תבטל את החוזה באופן חד צדדי, המועדון והשחקן עלולים למצוא את עצמם זה מול זה בבית המשפט. יש לציין כי בברצלונה כבר עובדים חזק על העונה הבאה ולפי דיווחים החתימו את קווין פאנטר שכיכב השנה בפרטיזן בלגרד.

תקציב קבוצת הכדורסל יירד הקיץ מ-40 מיליון יורו ל-27 מיליון, אך תקציב השחקנים שישחקו בברצלונה בפועל בעונה הבאה עלול להיות קטן יותר משום שאותו הסכום אמור לכלול את הפיצוי למירוטיץ'.

סשה וזנקוב, שחקן אולימפיאקוס
תצוגת העל שלו לא הספיקה. וזנקוב | רויטרס

מי שבינתיים עוקבת אחרי המתרחש זו אולימפיאקוס, שמבינה כי היא עלולה למצוא את עצמה בלי ה-MVP של היורוליג בעונה החולפת – סשה וזנקוב. סקרמנטו שמחזיקה בזכויות עליו תציע לו חוזה עצום של 7 מיליון דולר לעונה, כך שמעבר לאתגר המקצועי והאפשרות לשחק בליגה הטובה בעולם, מדובר בהצעה כלכלית גבוהה בהרבה מהמקסימום שהיוונים יכולים לשלם לו – 4.5 מיליון יורו.

השארת וזנקוב עדיין נמצאת בראש סדר העדיפויות של סגנית אלופת אירופה, אך בינתיים קשר ראשוני כבר נוצר עם מירוטיץ', שבעצמו יזם את השיחות. הוא הביע את רצונות לשוחח עם אלופת יוון בנוגע לשיתוף פעולה אפשרי, כשאולימפיאקוס היא מבחינתו המקום האידאלי להגשים את מטרותיו ברמה הקבוצתית.

עם זאת, כדי להתקדם לעבר מה שאולי יבשיל לחיתמה, סוגיית וזנקוב צריכה להיפתר עד ה-15 ביולי, אז תפוג אופציית היציאה שלו ל-NBA. הקינגס טרם הגישו בפניו הצעה רשמית, אך זה אמור לקרות בקרוב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי