אחרי הכישלון בגביע העולם: מעמדו של ונסן קולה בצרפת התערער

play
ונסן קולה, מאמן נבחרת צרפת | GettyImages, YASUYOSHI CHIBA/AFP
תקציר אליפות העולם בכדורסל: צרפת – לטביה 88:86 01:35

פחות משנה למשחקים האולימפיים בארצו, המאמן מוטל בספק בשל ההדחה בשלב הבתים במונדובאסקט: "לא נטאטא את זה מתחת לשטיח"

(גודל טקסט)

פחות משנה לפני הטורניר הקדם אולימפי שיתקיים על אדמתה, נבחרת צרפת חתמה אתמול (שלישי) הופעה כושלת בגביע העולם בכדורסל עם ניצחון על לבנון במשחק לפרוטוקול בלבד, אחרי שתבוסה לקנדה והפסד ללטביה הביאו להדחתה כבר בשלב הבתים. ההתרסקות ערערה את מעמדו של המאמן ונסן קולה, אליו התייחס היום נשיא האיגוד הצרפתי ז'אן-פייר סיוטאט.

סיוטאט נשאל על עתידו של קולה והשאיר את האפשרות שהמאמן יסיים את דרכו פתוחה: "זה אחד מהתיקים שאנחנו מתכוונים לפתוח. אנחנו נבחן את הכל ולא נטאטא את האבק מתחת לשטיח", אמר.

ונסן קולה מאמן נבחרת צרפת עם שחקניו
ישלם את מחיר הכישלון? ונסן קולה עם שחקניו | רויטרס

מי שהתייצב מול המיקרופונים לצדו של סיוטאט היה המנהל המקצועי של נבחרת צרפת, שחקן העבר המצליח בוריס דיאו, שהוסיף: "עד כה לא התקבלה החלטה לגבי אף אחד, כולל ונסן קולה. האם יש מקום להטיל בו ספק? זה נכון לגבי כולנו, כל אחד מהגורמים בצוות, אבל כרגע זה לא המצב".

החלטה סופית צפויה להתקבל עד ה-10 באוקטובר וההערכות הן שקולה ימשיך בתפקידו, בין השאר בשל ההצלחה הגדולה שרשם ב-14 השנים האחרונות. המאמן, שעומד על הקווים של נבחרת צרפת מאז 2009, הוביל אותה לזכייה בלא פחות משבע מדליות, כולל הזהב באליפות אירופה ב-2013. בנוסף, צרפת השיגה תחתיו מדליות כסף במשחקי האולימפיים בטוקיו לפני שנתיים ובאליפויות אירופה ב-2011 וב-2022, ומדליות ארד ביורובאסקט 2015 ובגביעי העולם ב-2014 וב-2019.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי