פנאתינייקוס הביסה את אלבה ברלין, ברצלונה שרדה קאמבק של הכוכב

היוונים קלעו שיא של 60 נקודות במחצית הראשונה וחגגו בגרמניה עם 85:99. הכוכב חזרה מפיגור 17, אבל נכנעה 86:81. מונאקו גברה על וילרבאן

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

המחזור השביעי של היורוליג נמשך היום (שישי) כשפנאתינייקוס חזרה למסלול הניצחונות וגברה בחוץ על אלבה ברלין. ברצלונה ניצחה את הכוכב האדום של יאניס ספרופולוס ומונאקו גברה כצפוי על וילרבאן בדרבי הצרפתי.

אלבה ברלין – פנאתינייקוס 99:85

הפרויקט המסקרן של פאו קיבל תפנית מפתיעה נוספת כשקנדריק נאן חתם בשורות המועדון היווני, וערך את הבכורה שלו במשחק הזה עם שש נקודות. אלא שעם כל הכבוד לנאן, קונסטנטינוס מיטוגלו וקוסטאס סלוקאס סחפו את היוונים לניצחון עם הצגה בעיקר במחצית הראשונה, שבה קבעה פאו שיא יורוליג לעונה הסדירה עם 60 נקודות. אלבה ניסתה לחזור במחצית השנייה ושלשה של מאט תומאס ברבע הרביעי צימקה את הפיגור של המארחים ל-84:78 בלבד. אלא שאלבה נתקעה ומנגד נאן ולסור החזירו את פאו ליתרון 10, ממנו אלבה לא הצליחה לחזור. קונסטנטינוס מיטוגלו הוביל את המנצחים עם 22 נקודות, רובן במחצית הראשונה. סלוקאס תרם 14 ו-6 אסיסטים ומריוס גריגוניס להט עם ארבע שלשות ו-16 נקודות. יונאס תימאן (16) וסטרלינג בראון (17) הובילו מנגד, אבל זה לא הספיק.

קוסטאס סלוקאס, שחקן פנאתינייקוס
ההחטאה שלו מהקו הייתה קריטית. סלוקאס | אתר רשמי, Paobc

ברצלונה – הכוכב האדום בלגרד 81:86

יאניס ספרופולוס, אקס מכבי תל אביב, רשם את ניצחון הבכורה שלו על הקווים בכוכב האדום ביורוליג עם 68:74 על באיירן מינכן והיה קרוב מאוד לעשות את זה גם בברצלונה, שהובילה כבר ב-17 הפרש באמצע הרבע השני. אלא שהכוכב חזרה בגדול במחצית השנייה כשמהלך שלוש נקודות של לוקה מיטרוביץ' כפה שויון 78 כשנותרו דקה ו-38 שניות לסיום. יאן וסלי קלע בצד השני, תיאודוסיץ' איבד את הראש וג'בארי פארקר קבע 78:83 לברצלונה. הכוכב לא ויתרה. נאפייר החטיא שלשה, אבל תיאודוסיץ' קבר שלשה אחרי החטאה של פארקר וצימק ל-83:81 כשנותרו 12 שניות לסיום. לפרוביטולה קלע מהקו אחרי טכנית של מיטרוביץ' ויאן וסלי הבטיח את הניצחון מהקו. ג'בארי פארקר רשם את משחקו הטוב ביותר מאז שהגיע לברצלונה עם 20 נקודות, ווילי הרננגומס, עוד כוכב NBA שהגיע הקיץ חגג עם 18 נקודות ויאן וסלו הוסיף 14 לבארסה, שעלתה למאזן 1:6 ביורוליג. לוקה מיטרוביץ' הוביל את הכוכב (22), אבל לא מנע עוד הפסד מקבוצתו שדי מאכזבת בינתיים.

יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב
יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב | דני מרון

מונאקו – וילרבאן 70:80

אחרי הניצחון המפתיע בקובנה על ז'לגיריס בבכורה של פוצקו, וילרבאן היתה קרובה מאוד להפתיע שוב בחוץ, אבל הפעם בצרפת במשחק מול יריבה מוכרת בהרבה. נועם יעקב חזר לסגל של האורחים אבל לא היה פקטור ושיחק רק ארבע דקות. המשחק הזה היה הפכפך מאוד. וילרבאן הפתיעה ברבע הראשון, אבל חטפה 27 נקודות ברבע השני ונקלעה לפיגור גדול, אבל חזרה שוב ברבע הרביעי. סל של מייק סקוט כבר קבע שוויון 68 כשנותרו שלוש דקות לסיום המשחק, אבל שתי שלשות רצופות של מייק ג'יימס ואלפה דיאלו הכניעו את וילרבאן. דיאלו הצטיין אצל המנצחים עם 21 נקודות ו-9 ריבאונדים. אלי אוקובו הוסיף 16 ומייק ג'יימס הסתפק ב-15 למונאקו, שנצמדה לצמרת של היורוליג עם ניצחון חמישי. טימוטה קבארו הוביל את המפסידים עם 16 שלא מנעו הפסד שישי בשבעה משחקים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי