הדרמות ביורוליג לא פוסקות. קאמבק גדול ציער את מכבי תל אביב

אולימפיאקוס סגרה פיגור דו-ספרתי ברבע האחרון עם 69:74 על פרטיזן. 79:87 לברצלונה על באיירן, אנאדולו מחצה את באסקוניה ועלתה למקום 10, בשל תבוסת הבאסקים: מכבי תל אביב הבטיחה לכל הפחות את המקום השמיני. יעקב לא קלע בהפסד וילרבאן למונאקו

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

המחזור ה-32 ביורוליג שהחל עם ניצחונה של מכבי תל אביב על ולנסיה, נמשך הערב (חמישי) עם חמישה משחקים, עם משמעויות גדולות על קרבות הפלייאוף והפלייאין.

אשר לצהובים – הם הבטיחו לכל הפחות את המקום השמיני בטבלה, אך התרחקו מהטופ 6. הדברים לא תלויים בקבוצה של עודד קטש, שתהיה חייבת לנצח את צמד המשחקים שנותרו לה ולקוות למעידה של ברצלונה במחזור הסיום. יש לציין שלפנרבחצ'ה, אולימפיאקוס ומונאקו יש שובר שוויון עדיף על הצהובים, בעוד זה מול הקטלאנים טרם הוכרע (92:94 לברצלונה במשחק הראשון).

על כן, סביר להניח שהאלופה הישראלית תסיים בפלייאין. המדורגת 7 בתום העונה הסדירה תפגוש את המדורגת 8, כשהמנצחת תסיים במקום השביעי בטבלה ותעפיל לפלייאוף. המפסידה תקבל צ'אנס נוסף להשיג את הכרטיס לרבע הגמר, כשתפגוש את המנצחת במשחק של מקומות 9-10.

טבלת היורוליג, נכון ל-28 במרץ
| צילום מסך, אתר היורוליג

באיירן מינכן – ברצלונה 87:79

אחרי ההפסדים הכואבים לפנאתינייקוס ומונאקו, שעלו לה במקום השני, ברצלונה התאוששה אך הכרטיס לפלייאוף טרם הובטח. הקטלאנים נטלו את ההובלה בפתיחה ודהרו קדימה ברבע השני, כשאלכס אברינס קבע 19:38 מוחץ. ברבע השלישי היתרון צמח, ומשם כל שנותר לבווארים לעשות זה לנסות ולהמתיק את הגלולה, אך מהמירוץ לפלייאין הם כבר יכולים להיפרד לשלום. פארקר הוביל עם 15 נקודות, ניקו לפברוביטולה הוסיף 14. ניק ווילר באב סיים עם 17 אצל המפסידה.

ז'לגיריס – מילאנו 73:87

ניצחון רביעי ברציפות לליטאים על האיטלקים, וכעת גם הם חזרו למאבק הלוהט על המקום העשירי והכרטיס האחרון לפלייאין. אחרי מחצית ראשונה צמודה ברחה המארחת מול הקבוצה המאכזבת של אטורה מסינה, שלא מצאה תשובות לקינן אוואנס המצוין (20 נקודות), שלקח פיקוד במאני טיים וסגר עניין. אדמונד סאמנר הוסיף 17 (6 מ-6 מהשדה). ניקולה מירוטיץ' סיים עם 19 שלא הספיקו מנגד, וכעת לשתי הקבוצות מאזן זהה – 14 ניצחונות, 18 הפסדים. ז'לגיריס מחזיקה כעת בשובר השוויון על האיטלקים.

באסקוניה – אנאדולו אפס 74:97

ניצחון רביעי בחמשת המחזורים האחרונים החזיר את אנאדולו לתמונת הפלייאין – ובגדול. הטורקים פתחו היטב, קלעו 32 נקודות כבר ברבע הראשון (12 מתוכן של וויל קלייברן) וברחו ליתרון דו-ספרתי. הבאסקים הורידו ל-49:45 עם תום המחצית הראשונה, אלא שאפס טסה קדימה עם ריצת 2:15, ברבע השלישי, ברחה ל-52:74 וסגרה עניין. באסקוניה ממשיכה לאבד גובה עם הפסד רביעי ברציפות. שיין לארקין הצטיין עם 28 נקודות, קלייברן הוסיף 20 ואפס חטפה מפרטיזן בלגרד את המקום העשירי. קודי מילר מקינטייר סיים עם 13 מנגד.

שחקן אולימפיאקוס אלק פיטרס מול שחקן פרטיזן בלגרד ברונו קאבולקו
שחקן אולימפיאקוס אלק פיטרס מול שחקן פרטיזן בלגרד ברונו קאבולקו | אימג'בנק GettyImages, Nikola Krstic/MB

פרטיזן בלגרד – אולימפיאקוס 74:69

סגנית אלופת אירופה חזרה מבור גדול, לצערה הרב של מכבי תל אביב, וכעת לאולימפיאקוס מאזן 12:20 לעומת 13:19 של הצהובים. ההתחלה הלכה צמוד, לפני שהמארחת ברחה ל-30:40 עם הירידה לחדרי ההלבשה בניצוחם של קווין פאנטר, PJ דוז'ר וברונו קאבולקו. פרנק קמינסקי קבע 46:59 עם העליה לרבע המכריע, אלא האורחת חזרה עם ריצת והפכה ל-61:62. פרנק קמינסקי השווה ל-69:69, אך בהתקפה הבאה הוא ודוז'ר החטיאו, ומנגד סגר נייג'ל וויליאמס-גוס (16 נקודות) עניין מהקו. פאנטר סיים עם 19 אצל המפסידה, שאיבדה את המקום העשירי לאנאדולו אפס.

וילרבאן – מונאקו 87:77

קל זה לא היה, אך בסופו של דבר הצליחו מייק ג'יימס וחבריו להתאושש מההפסד הביתי המביך מול מילאנו בשבוע שעבר כדי לחגוג ניצחון עשירי ברציפות על וילרבאן בכל המסגרות ולהישאר במאבק אחר המקום השני, אף שהמקום בפלייאוף טרם הובטח רשמית. האורחת פתחה היטב וסגרה את הרבע הראשון ביתרון 12:23, אך וילרבאן לא ויתרה, חזרה ברבע השני ובשלישי ברחה בעצמה ל-50:61. גמור? ממש לא: דונטה הול הוריד ל-66:65 בלבד, אלי אוקובו השלים מהפך, ועד הסיום היתרון כבר נותר בצד של הפייבוריטית, ורק הלך וצמח. אוקובו הוביל עם 16 נקודות, אלפה דיאלו הוסיף 15, ג'יימס הסתפק ב-11. בצד השני סיים טימותי לואאו קבארו עם 20 נקודות, נועם יעקב קיבל 14 דקות אך לא קלע (0 מ-4 מהשדה), לצד שלושה אסיסטים.

שחקני ז'לגיריס קובנה
שחקני ז'לגיריס קובנה | אימג'בנק GettyImages, Nikola Krstic/MB

מה נשאר לקבוצות שנאבקות על המקום השישי?

* מכבי תל אביב – ברצלונה (חוץ), מילאנו (בית)

* אולימפיאקוס – הכוכב האדום בלגרד (חוץ), פנרבחצ'ה (בית)

* פנרבחצ'ה – אלבה ברלין (בית), אנאדולו אפס (בית), אולימפיאקוס (חוץ)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי