פספוס שיוליד היסטוריה? החגיגות שהטריפו את מכבי תל אביב

קולסון ראה את התפרצות הרגשות של היוונים בסיום ו"התמלא באנרגיה", קטש משוכנע שמתוך התסכול יכול לצמוח "עוד רגע מיוחד בעונה מטורפת": מכבי תל אביב מתקשה לעכל את גודל הפספוס, אבל כבר מדמיינת הישג חסר תקדים. מסתמן: משחק 5 יוקדם ליום שלישי

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב פספסה אמש (חמישי) הזדמנות גדולה לעלות לחצי גמר הפיינל פור של היורוליג לאחר עשור, כשהפסידה בביתה האירופי שבבלגרד 95:88 לפנאתינייקוס במשחק הרביעי בסדרה. במצב של 2:2 יגיעו שתי הקבוצות ביום רביעי הקרוב לאואקה שבאתונה, שם מכבי תנסה להיות הקבוצה הראשונה שמנצחת את המשחק החמישי בפלייאוף היורוליג מחוץ לביתה, אחרי 19 קבוצות קודמות שהפסידו.

המשחק היה מלא בעליות וירידות עבור הצהובים. זה החל עם פתיחה טובה של פאו, אבל מכבי הגיבה עם תמיר בלאט וג'ון דיברתולומיאו, הפכה את המשחק, אבל אז נפצע שוב ווייד בולדווין שחזר לשחק אחרי שני משחקים בחוץ, והצהובים נעצרו. במחצית השנייה פאו ברחה מעט, אבל מסוף הרבע השלישי יצאה מכבי לריצת 1:14 ובאמצע הרבע האחרון הובילה 75:82. מהשלב הזה פאו רצה 6:20, הצהובים לא פגעו, והיוונים סיימו את המשחק עם ריקודים על הפרקט.

לורנזו בראון הוביל את קלעי מכבי עם 17 נקודות, 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, בונזי קולסון ותמיר בלאט הוסיפו 14 נקודות כל אחד, כשבלאט תורם גם 7 אסיסטים ו-5 ריבאונדים, ג'וש ניבו קלע 12 נקודות וג'ון דיברתולומיאו 10.

שחקני פנאתינייקוס מתיאס לסור, קנדריק נאן חוגגים. ברקע שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים
הצהובים ישתמשו ברגע הזה בתור מוטיבציה. שחקני פנאתינייקוס חוגגים | אימג'בנק GettyImages, Nikola Krstic/MB Media

עוד בנושא

ההכרעה באתונה: פנאתינייקוס גברה 88:95 על מכבי תל אביב קטש: "הפסד כואב, שחקנים כבר נפלו מהרגליים. אנחנו לא נישבר" ווייד בולדווין נפצע ומירר בבכי, צפוי להחמיץ את המשחק החמישי סיכוי של 0 ל-19? ההיסטוריה נגד מכבי תל אביב בדרך לפיינל פור עתמאן אחרי הניצחון: "סלוקאס עשה את ההבדל. לחץ? אולי על מכבי"

בסיום המשחק נראה חדר ההלבשה של הצהובים המום. "הלוואי שיכולנו לסיים את הסדרה עם כל האוהדים שלנו, הם הזינו אותנו והרגשנו את האנרגיה. נסיים את הסדרה בשבילם, זה הזמן שלנו לעשות היסטוריה", אמר בונזי קולסון ופרגן ל-1,700 אוהדים בצהוב שיצרו אווירה מדהימה בפיוניר.

כשקולסון נשאל על חוסר התפקוד בדקות האחרונות הוא אמר: "הם דבקו בתוכנית המשחק שלהם, קלעו זריקות טובות. אנחנו צריכים לעשות הגנה טובה לאורך כל המשחק, ולא לתת להם לקלוע זריקות פנויות מדי ולצאת לריצות. הם שיחקו טוב מאוד, אבל אנחנו צריכים להסתכל על הוידאו ולהבין מה אנחנו אפשר לעשות יותר טוב כדי לנצח את המשחק החמישי".

הפורוורד של מכבי נשאר בסיום להביט על שחקני פאו חוגגים וסיפר: "אני אוהב את זה שפנאתינייקוס חגגו. זה נותן לי יותר מוטיבציה, ואתה יודע מה? הם צריכים להיות שמחים. הרגשנו ככה אחרי שניצחנו במשחק הראשון. לי זה נותן מוטיבציה וממלא אותי באנרגיה לשחק חזק במשחק הבא. צריך להסיר את הכובע בפניהם. הם שיחקו טוב".

בונזי קולסון, מכבי תל אביב
ממשיך להאמין. קולסון | אימג'בנק GettyImages, Nikola Krstic/MB Media

הצהובים כבר נחתו לפנות בוקר בישראל ויקבלו היום יום מנוחה כשכבר מחר (21:00) הם יעלו על הפרקט פעם נוספת, למשחק ליגה נגד הפועל חולון, כשלא ברור כיצד יצליחו להביא את עצמם להתמודדות הזאת.

העובדה כי יש משחק חמישי בסדרה תדחה שני משחקים עבור הצהובים – משחק הליגה נגד מכבי רמת גן יידחה מיום שני למועד מאוחר יותר וחצי גמר גביע המדינה נגד אליצור קרית אתא יזוז מיום חמישי למוצאי שבת.

במכבי תל אביב יחלו ביום ראשון את ההכנות למשחק החמישי נגד פאו, שכפי המסתמן יוקדם מיום רביעי ליום שלישי. הצהובים אמנם יגיעו בתחושה לא פשוטה, אבל עם רצון להיות הקבוצה הראשונה שמנצחת משחק חמישי בפלייאוף היורוליג מחוץ לביתה. "אני חושב שאנחנו לא צריכים לחשוב יותר מדי, אנחנו צריכים להיות יותר טובים בכמה דברים. להמשיך לשחק בדרך שאנחנו משחקים בה. נאן קלע זריקות גדולות, סלוקאס חזר בשבילם, אבל אנחנו צריכים לנצח בדברים הפשוטים – לקחת ריבאונדים, להשיג את הכדורים של ה-50/50, להפעיל לחץ ולשחק אגרסיבי", סיכם קולסון.

עודד קטש הודה במסיבת העיתונאים: "זה לא יהיה קל. הדבר החשוב זה להתאושש ולהחלים. זה טוב להרגיש כמו שאנחנו מרגישים עכשיו, זה חלק מהספורט, הרגשנו שאנחנו ממש קרובים, אבל אנחנו נעשה את מה שעשינו כל השנה. נגד כל הסיכויים ננסה לעשות משהו מיוחד, לשחק עם שפת הגוף הנכונה. אחרי ה-7 באוקטובר לא נתנו לנו צ'אנס, ולא האמינו שנגיע לפה. נצטרך לעשות עוד דבר מיוחד אחד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי