ברצלונה קבעה שיא יורוליג, שאראס: "לא נשכח את זה הרבה זמן"

הקטלאנים רשמו את הסיבוב הטוב בתולדות המפעל בזכות הקאמבק ההיסטורי נגד קאזאן, המאמן סימן את רגע המפנה: "בא שחקן ועשה תנועת השתקה. זה קרה גם בתל אביב"

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

ברצלונה סגרה אמש (רביעי) את הסיבוב הראשון ביורוליג בצורה מושלמת, כשרשמה קאמבק בלתי נשכח וחזרה מפיגור של 20 נקודות ברבע האחרון לניצחון 109:111 על קאזאן בתום הארכה, שבזכותו קבעה את המאזן הטוב ביותר בתולדות המפעל אחרי סיבוב אחד. הקבוצה של שארונאס יאסיקביצ'יוס שמרה על המקום הראשון בטבלה לאחר שחיברה ניצחון תשיעי ברציפות, כשהיא גם משווה את שיא קליעות העונשין למשחק יורוליג אחד, עם 42 בסך הכל מתוך 44 זריקות (!).

קאזאן הגיעה לקטלוניה כאחת הקבוצות החמות במפעל, אחרי שניצחה בשלושת משחקיה הקודמים וכשהפורוורד שלה מריו הזוניה נחוש להוכיח לבארסה, קבוצתו לשעבר שוויתרה עליו בקיץ האחרון, שהיא טעתה לגביו. הפורוורד הקרואטי, יחד עם צמד ה"בראונים" לורנזו וג'ון, ואייזיאה קנאן, החזיקו ביתרון 57:77 בשניות הראשונות של הרבע הרביעי, אלא שעד סיומו הם ספגו 37 נקודות ונגררו להארכה, שבה לורנזו בראון החטיא מחוץ לקשת בהתקפה האחרונה.

ניקולה מירוטיץ' סיים כקלע הבולט בברצלונה עם 28 נקודות, קייל קוריץ' הוסיף 24 ורוקאס יוקובאיטיס תרם 15. הליטאי אמר בסיום: "אני לא יכול להפסיק לחייך, זו הרגשה מדהימה וניצחון חשוב מאוד. חג המולד היה נהרס אם היינו מפסידים לפניו". גם שאראס התייחס לתזמון של הנס שחוללה קבוצתו: "כל חג מולד הוא כיף, אבל אחרי ניצחון כזה, חג המולד הקרוב יהיה יותר טוב. זה משחק שלא נשכח הרבה זמן".

שחקן מכבי תל אביב ניקולה מירוטיץ'
שחקן מכבי תל אביב ניקולה מירוטיץ' | דני מרון

המאמן סימן את הרגע שגרם לקבוצה שלו להתעורר: לאחר שברצלונה הקטינה את הפער ל-12, קנאן קלע שלשה ואז ביצע תנועת השתקה לעבר הקהל. לטענתו של שאראס, זה כל מה שהיה צריך: "הקבוצה הייתה מתה, המאמן היה מת וגם הקהל היה מת. עד שהגיע שחקן, עשה תנועה והאולם התעורר. הוא עשה את זה גם במשחקים קודמים, ראינו את זה גם בתל אביב. אני לא חושב שזה רע, נורמלי לעשות את זה כשאתה מנצח ככה בפלאו (אולמה של בארסה), זה סגנון של NBA".

מאמנה של קאזאן, ולימיר פראסוביץ', התייחס לאותו רגע: "לא ראיתי את זה, לא אשקר, אבל זה נכון שאם זה קרה – זה היה חסר טעם. הקהל מתעורר וזה נותן מוטיבציה ליריבה, פשוט חסר תועלת".