ציון 10: מכבי ת"א ופנאתינייקוס בקרב שובר שוויון

נוריס קול
נוריס קול | עדי אבישי

שתי היריבות הוותיקות ייפגשו באואקה הלוהט בפעם ה-21 מאז היווסדה של היורוליג, הצהובים ינסו להנחיל ליוונים הפסד ביתי ראשון העונה. קיין: "מוכנים לאתגר", טיוס: "נצטרך להיות קשוחים"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב תתמודד הערב (שלישי, 21:15) נגד פנאתינייקוס במסגרת היורוליג בניסיון לצאת עם ניצחון מתוק על היוונים בחנוכה. הצהובים מגיעים למשחק לאחר הפסד כואב לצסק"א מוסקבה שגרר תסכול מצד פייר ג'קסון ואלכס טיוס, ובידיעה שההתמודדות הערב תהיה מבחן נוסף עבורם בשבוע שכולל שלושה מפגשי יורוליג מול אריות היבשת, כשביום חמישי ממתינה להם כבר אלופת אירופה – פנרבחצ'ה.

פנאתינייקוס טרם הפסידה בביתה העונה ואולם ה'אואקה' צפוי לגעוש גם נגד הצהובים, איתם התפתחה יריבות ספורטיבית במהלך שני העשורים האחרונים. המאזן בין הקבוצות מאז היווסדה של היורוליג עומד על 10:10 והמשחק הערב יהיה שובר השוויון ביניהן. היוונים יחסרו את ניק קלאת'ס שייעדר מהמשחק עקב פציעה, בעוד מכבי קיבלה בחזרה את מייקל רול שהחלים מהחבלה בכתפו. לעומתו, איתי שגב הסובל מכאבי גב נשאר בארץ ובמקומו ג'ון דיברתולומיאו ישמש כקפטן הזמני של מחזיקת הגביע.

דיאנדרה קיין, האיש למשימות הגנתיות של הצהובים, מוכן כבר למשחק ויודע מה מצפה לקבוצתו הערב: "הולך להיות קרב נהדר, במיוחד שהוא באולם שלהם. הם משחקים ממש טוב בבית לעיני הקהל שלהם, אבל אנחנו מתרכזים בעצמנו ולא בפנאתינייקוס. יש להם הרבה שחקנים טובים שיכולים לעשות הרבה דברים, אבל אנחנו שמים דגש על מה שאנחנו צריכים לעשות כקבוצה ואני חושב שאנחנו יכולים לצאת עם ניצחון".

שחקני פנאתינייקוס. עוד לא הפסידו בבית (אתר היורוליג)
שחקני פנאתינייקוס. עוד לא הפסידו בבית (אתר היורוליג)

הגארד התייחס גם למפתחות להשגת הניצחון: "אנחנו צריכים לשלוט בריבאונד, לקחת את הריבאונדים בהגנה ולרוץ במגרש הפתוח. יש להם שחקנים שמתמחים בריבאונד כמו ג'יימס גיסט וכריס סינגלטון שהם מאוד אתלטיים. נצטרך לרוץ ולהשיג נקודות קלות. אנחנו יודעים שזה הולך להיות מבחן קשה עבורנו, אבל אנחנו מוכנים לאתגר".

אלכס טיוס הוסיף: "נצטרך לשחק קשוח וחכם ולהיצמד לתכנית המשחק שלנו. השחקנים מתרגשים ואנחנו רוצים להביא מרחוק ניצחון לאוהדים שלנו בחנוכה, זה יהיה נהדר. פנאתינייקוס מאוד אתלטים וקולעים טוב מבחוץ. נצטרך להגן טוב מול השלשות שלהם, לקחת את הריבאונדים בהגנה ולשחק את המשחק שלנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי