"נלך אליו בקלאץ'": על הערב בו בראיינט החליף את ווילבקין

אלייז'ה בראיינט, סקוטי ווילבקין | דני מרון

בחמש דקות של התעלות, הקלע הבטיח למכבי ת"א ניצחון מול הכוכב האדום אחרי שלושה הפסדים ביורוליג והראה שאפשר לסמוך גם עליו בדקות ההכרעה. וגם: השיפור של האנטר, דורסי מקרטע ומה עזר לנצח סוף סוף משחק צמוד?

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב עצרה את רצף ההפסדים ביורוליג אמש (חמישי) עם ניצחון ביתי 76:81 על הכוכב האדום בלגרד, הרביעי שלה במפעל העונה. רוחות הרפאים מהמשחקים הרבים שהסתיימו בהפסדים צמודים של הצהובים ריחפו גם אתמול ביד אליהו בשלב מסוים, כשהקבוצה המארחת שמטה יתרון בן 13 נקודות ברבע השלישי ואף פיגרה בהפרש מינימלי מספר פעמים ברבע האחרון. אלא שבחמש הדקות האחרונות, אלייז'ה בראיינט ירה את כל שלוש השלשות שלו במשחק וקלע 14 נקודות מתוך 17 האחרונות של מכבי ו-18 אישיות שלו במשחק כולו, מה שעזר לאלופת ישראל הכריע סוף סוף משחק צמוד.

בראיינט, שהציג כושר קליעה מצוין בשבוע האחרון (20 נקודות בממוצע ב-78.5% לשלוש בשלושת המשחקים האחרונים, כולל זה שבליגה) ומתחילת העונה הוכיח את עצמו כאחד השומרים הטובים בקבוצה, הראה אתמול שהוא גם יכול לשמש כנשק נוסף לצד סקוטי ווילבקין בדקות ההכרעה. "אלייז'ה היה מדהים", החמיא לו ג'ון דיברתולומאו בסיום. "הוא השתפר מאוד מאז שהגיע למכבי. הוא מייצר המון מיסמאצ'ים ויכול לקלוע בדרכים מגוונות ובהחלט נלך אליו בקלאץ', אבל יש הרבה שחקנים ואנחנו צריכים למצוא את האופציה הכי טובה, הערב זה היה הוא והוא קלע את הזריקות החשובות".

גם אות'לו האנטר חוזר ממשחק למשחק ליכולת שהראה בשנה שעברה, כאשר בשבוע האחרון, כולל המשחק בנהריה, רשם 15.3 נקודות ו-8.3 ריבאונדים בממוצע ויאניס ספרופולוס, שהחמיא לסנטר בסיום, הודה כי היכולת הטובה שלו אמש הייתה הסיבה לכך שאנטה ז'יז'יץ' שיחק רק 10 דקות.

אלייז'ה בראיינט, כריס ג'ונס | דני מרון

מי שפחות מצטיין לאחרונה הוא טיילר דורסי, שבכלל מפגין חוסר יציבות מפתיחת העונה ואמש היה חתום במידה לא קטנה על הקאמבק של הכוכב האדום. הגארד נכנס לשחק כארבע דקות לסיום הרבע השלישי, כשהצהובים הובילו 41:52, אך החלטות רעות שלו ושני איבודים באותן דקות עזרו לסרבים לצמק את הפער לנקודה בסיום הרבע.

דורסי קלע בסך הכל 15 נקודות בארבעת המשחקים האחרונים ביורוליג, אך ספרופולוס, לפחות כלפי חוץ, לא נשמע מודאג: " לשחקנים לא קל לשמור על יציבות ביכולת טובה לאורך 10 חודשים. יש עליות וירידות, וזה הגיוני. כולם יהיו מוכנים כשנצטרך אותם לאורך העונה וכל מי שמשחק צריך לעזור לא רק בקליעה, אלא גם בהגנה ובריבאונד. יגיע גם הזמן של טיילר לקלוע".

כאמור, מכבי ת"א הצליחה להתמודד בהצלחה עם משחק שהפך לצמוד למרות שהובילה בו ב-13 נקודות, ודיברתולומאו סיפר מה עבד שונה הפעם לקבוצה שלו: "כדורסל הוא משחק של ריצות. הצלחנו לסגור עניין בסיום כי נשארנו יציבים ועשינו את המהלכים הנכונים, זה מה שהשיג לנו את הניצחון". בשבועיים הקרובים מחכים לצהובים חמישה משחקי חוץ רצופים, שלושה מהם ביורוליג, והקפטן מקווה שהניצחון על הכוכב האדום יהווה ספתח למומנטום חיובי: "לפעמים צריך רק ניצחון אחד, במשחקים האחרונים אנחנו משחקים יותר טוב ואני מקווה שנשמור על זה להמשך".

ג'ון דיברתולומאו מול טיילור רוצ'סטי | דני מרון
טיילר דורסי, אות'לו האנטר | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי