שוכחת מהר מדי: כך מכבי ת"א ספגה עוד הפסד קריטי

שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים | דני מרון

בקבוצה מתעקשים כי חשוב להשאיר כל משחק מאחור מיד בסיומו, אך בינתיים הבעיות חזרו על עצמן גם ב-89:87 לאולימפיאקוס. האנטר ביקר (רמז למאמן?): "לא הסכמתי עם חלק מהמהלכים". דורסי: "זה היה בידיים שלנו וברח"

(גודל טקסט)

עוד חוזר הניגון: מכבי תל אביב הגיעה אמש (שלישי) לסיום צמוד במשחק יורוליג, בפעם המי יודע כמה העונה, ולאחר שנתנה למשחק שהיה בשליטתה במחצית הראשונה לחמוק ופספסה מספר הזדמנויות להכריע אותו לטובתה, ספגה הפסד ביתי קריטי 89:87 לאולימפיאקוס. בסיום המשחק טען המאמן יאניס ספרופולוס כי קבוצתו לא סובלת מבעיה מנטלית או מקצועית, מה שמשאיר הרבה מקום לתהייה – מה בעצם הבעיה של הצהובים, שמציגים את אותם הדפוסים אשר מובילים להפסדים צמודים פעם אחר פעם?

הגנה חזקה ברבע הראשון, בו עצרה את היוונים על 13 נקודות, אפשרה למכבי תל אביב לבסס יתרון ולהחזיק בו במשך שני הרבעים הראשונים, אלא שגם אז הייתה תחושה שהמשחק מתנהל על מי מנוחות וגם כשפתחה פער של תשע נקודות, המארחת לא הצליחה "לחסל" את יריבתה ולברוח להפרש גדול. אז אולימפיאקוס ראתה כי טוב, עלתה אחרת לגמרי למחצית השנייה בהובלת קוסטאס סלוקאס וניצלה החטאות קריטיות של הצהובים מקו העונשין בשניות ההכרעה של הרבע הרביעי וההארכה כדי להשלים סוויפ עונתי על האקס ספרופולוס והשחקנים שלו.

זה היה עוד ערב שבו האלופה הישראלית תלתה תקוותיה אך ורק בסקוטי ווילבקין, שלצד 25 נקודות רשם גם שיא מועדון שלילי לשחקן אחד, עם שמונה איבודי כדור, כאשר בדקות ההכרעה ההתקפות הסתכמו בכדרורים ובזריקות שלו בלבד. עוד ערב שבו טיילר דורסי, אחרי הופעה מצוינת בניצחון על אלבה ברלין, חזר לסורו עם 1/5 מחוץ לקשת וקבלת החטות בעייתית, כמו למשל ההעבירה ששלחה מהר מדי את סשה וזנקוב לקו העונשין, כאשר מכבי הובילה 69:71 עם 24 שניות לסיום הזמן החוקי.

ווילבקין. התלות בו נמשכת | דני מרון

ספרופולוס אמנם סירב לשים את האצבע על הבעיות שמובילות להפסדים צמודים פעם אחר פעם, אך בניגוד אליו, אות'לו האנטר השמיע ביקורת בסיום המשחק: "זה היה קרב צמוד, היינו יכולים לנצח. לא הסכמתי עם חלק מהמהלכים. מה לא עובד במשחקים צמודים? זו שאלה טובה. המון איבודי כדור, הרבה חוסר ריכוז. בסופו של דבר מנצחים חלק מהמשחקים ומפסידים חלק. העיקר שנמשיך להילחם ולא נוותר, יש עוד הרבה משחקים לפנינו והכי חשוב שנמשיך להשתפר כדי שנהיה מוכנים להיאבק על מקום בפלייאוף".

דורסי, שסיים עם שמונה נקודות והשאיר שתיים חשובות על הקו, סימן זאת כאחד הגורמים להפסד: "החטאנו הרבה זריקות עונשין, כולל אותי, אנחנו חייבים להשתפר. זה הפסד קשה נוסף עבורנו. אלה החיים, לא כל יום הוא מוצלח. אני אישית חייב לקלוע את הזריקות שלי ואני שם על עצמי את הלחץ, אהיה חייב להשתפר ולעבוד על העקביות שלי. לא הייתי אומר שאנחנו לא יציבים, הפסדנו משחקים על דברים קטנים בסיום. המשחק היה בידיים שלנו ונתנו לו לברוח".

במכבי תל אביב מקפידים לומר אחרי כל משחק, ניצחון או הפסד, שחייבים לשכוח מהתוצאה ולהתקדם הלאה משחק הבא. יכול להיות שאחרי הפסד קריטי לסיכויי ההעפלה לפלייאוף, שנראה כמו שידור חוזר של הפסדים קודמים, בקבוצה צריכים דווקא לשנות מנטליות לקראת משחק ביתי חשוב נוסף נגד באסקוניה מחר.

האנטר. לא הסכים עם חלק מהמהלכים | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי