התעלות הקרואטים ותמיכת הקהל: מכבי ת"א סיכמה ניצחון על ברצלונה

אנטה ז'יז'יץ'
אנטה ז'יז'יץ' | Seffi Magriso / Contributor

ז'יז'יץ' ובנדר סיפקו את היכולת שציפו מהם מתחילת העונה ב-94:99 על הבלאוגרנה, הסנטר שכיכב הודה: "לא שמעתי את הביקורות. האוהדים - סיבה מרכזית לכך שניצחנו". קלויארו: "האוהדים עשו הבדל גדול"

(גודל טקסט)

עם תמיכה של 3,000 אוהדים שהחזירו את הביתיות להיכל ושוב בחסות השחרור ממאבקי הכניסה לפלייאוף, מכבי תל אביב השלימה אמש (שלישי) סוויפ עונתי על ברצלונה כשגברה עליה בפעם השנייה – 94:99 בתום הארכה באחת התצוגות המרשימות של הצהובים ב-2020/21.

מכבי תל אביב הציגה את משחק הפנים שקיוותה להראות מתחילת העונה. שבעה משחקניה קלעו בספרות כפולות ומעל כולם הצטיינו שני הקרואטים, אנטה ז'יז'יץ' ודראגן בנדר שספגו לא מעט ביקורת על אי עמידה בציפיות לאורך העונה. בנדר סיפק את הוורסטיליות לה ציפו ב-NBA כשנבחר רביעי בדראפט ומילא את טורי הסטטיסטיקה ב-16 נקודות (השווה שיא קריירה ביורוליג שנקבע במחזור הקודם), שישה ריבאונדים, ארבע אסיסטים וארבע חסימות. ז'יז'יץ', שבניגוד לחברו מספליט מחזיק בחוזה לעונה הבאה, נתן למקבלי ההחלטות במועדון סיבות לשקול יותר בחיוב את הישארותו, עם 24 נקודות ב-80% מהשדה, שמונה ריבאונדים ושתי חסימות.

"לא שמעתי את הביקורות", סיפר ז'יז'יץ' אחרי המשחק הכי מרשים שלו בצהוב, "רק ניסיתי להישאר מרוכז במשחק שלי ובלהשתפר בכל יום. ידעתי שבאיזשהו שלב אכנס לכושר טוב ולאחרונה אני משחק טוב. לשחקנים יש עליות וירידות וזה נורמלי, כי הם בני אדם".

ספרופולוס הודה אמש כי בקבוצה חשים גם החמצה, שכן הניצחון על מועמדת בכירה לתואר כמו ברצלונה הראה שאלופת ישראל הייתה יכולה לעשות עונה טובה יותר ולעלות לשלב ההצלבה. ז'יז'יץ' הוסיף על כך: "הפסדנו הרבה משחקים צמודים ואם תסתכלו על הטבלה, תראו שהיינו צריכים להיות במקום הרבה יותר גבוה. במשחקים האחרונים הראנו אופי ויכולת להתמודד עם כל יריבה".

מתחילת העונה דיברו במכבי תל אביב על כמה שהקבוצה נפגעה מאירוח המשחקים ללא קהל. אמש אווירת היורוליג המוכרת חזרה ליד אליהו, אפילו כשרק כשליש מההיכל היה מלא. אנג'לו קלויארו שחזר לעצמו אחרי תקופה פחות טובה וקלע בספרות כפולות (12 נקודות) לראשונה אחרי 12 מחזורים, התייחס לחזרת האוהדים וליכולת שלו: "הרגשתי בסדר גמור בתקופה האחרונה, אני תמיד מוכן להתחרות ולעבוד קשה כדי לעזור לקבוצה לנצח. הפסדנו משחקים מהסוג הזה לאורך העונה, אני לא יודע כמה. הערב האוהדים היו איתנו וזה עשה הבדל גדול".

גם ז'יז'יץ' התייחס לתמיכה מהיציעים: "שיחקתי ביורוליג לפני שיצאתי ל-NBA אז ידעתי איך זה לשחק עם קהל, אבל אוהדי מכבי הם בין הטובים ביותר שיש והם היו השחקן השישי שלנו ונתנו לנו דחיפה. הם אחת הסיבות המרכזיות לכך שניצחנו. אני תמיד אומר שבמשחקים צמודים, התמיכה של האוהדים מקלה עליך, נותנת ביטחון ומלחיצה את היריב".

דראגן בנדר | דני מרון

הצהובים יתארחו מחר בבלגרד אצל הכוכב האדום, לפני שיחזרו למשחק ביתי נוסף ביורוליג ביום ראשון, נגד וילרבאן. בקבוצה מקווים לאסוף כמה שיותר ניצחונות בארבעת המחזורים שנותרו באירופה, מתוך אמונה שיצירת מומנטום חיובי תשפיע גם לקראת שלבי ההכרעה בזירה המקומית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי