גרג פופוביץ' על טראמפ: המדינה שלנו מובכת מול כל העולם

גרג פופוביץ'
גרג פופוביץ' | AFP

מאמן סן אנטוניו הצטרף גם הוא לגל המחאה הרחב נגד נשיא ארה"ב. מייקל ג'ורדן ניסה לפייס, סטיב קר פרסם מכתב נדיר ושחקני NFL רבים המשיכו להפגין כנגד המדיניות במדינה

(גודל טקסט)
המלחמה בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לשחקני ה-NFL לא נרגעת. חלק גדול מקבוצות ליגת הפוטבול הביעו את מחאתן אמש (ראשון) ושחקניהן כרעו ברך בזמן ההמנון.


כוכב גולדן סטייט ווריירס קווין דוראנט הביע תמיכה בשחקני ה-NFL: "הספורט הוא מה שמאחד אותנו באמריקה. שחקני ה-NFL עושים עבודה נהדרת בהעברת המסר ואנחנו ניצבים לצידם ותומכים בהם". המחאה התפשטה גם לליגת ה-WNBA כששחקניות לוס אנג'לס ספארקס נותרו בחדר ההלבשה בזמן ההמנון. "הבענו אחידות וסולידריות", אמרה שחקנית הקבוצה נקה אוגומיקה.



טראמפ המשיך להגיב בחריפות בחשבון הטוויטר: "אוהדי ספורט לא צריך למחול לשחקנים שלא גאים בהמנון הלאומי שלהם ובמדינה שלהם. ה-NFL צריכה לשנות את המדיניות ולכבד את ההמנון, הדגל והמדינה. כריעת ברך אינה קשורה לגזע זה או אחר. הרבה אנשים שרקו בוז לאחוז הקטן של השחקנים שכרעו ברך, אלו אוהדים שדורשים כבוד לדגל שלנו". בנוסף הוסיף הנשיא מחמאות נגדיות: "גאה כ"כ באוהדי ואנשי הנאסקר (המקבילה לפורומולה1 בארה"ב) שלא מוכנים להשלים עם זלזול במדינה ובדגל שלנו, הם אמרו זאת בבירור". הדברים הגיעו על רקע דבריהם של מספר בעלי קבוצות בסבב מרוצי המכוניות, שאיימו לנקוט סנקציות נגד נהגים שלא יכבדו את המדינה.


כזכור, מה שהצית את האש היה ביטול ההזמנה של הנשיא לאלופת ה-NBA גולדן סטייט לבית הלבן. מאמן הווריירס סטיב קר פרסם מכתב ב"ספורטס אילוסטרייטד" המיועד לטראמפ. "ידענו שזה יגיע", כתב קר. "היה נראה כאילו הנשיא עשה שבר אותנו לפני שאנחנו עשינו את זה".


Sports fans should never condone players that do not stand proud for their National Anthem or their Country. NFL should change policy!

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) 24 בספטמבר 2017


"חבל. התמזל מזלי לפגוש את רונלד רייגן, את בוש, קלינטון ואובמה. לא הסכמתי עם כולם, אבל היה קל להניח את הפוליטיקה בצד כי לכולם היה כבוד וגם ענווה למרות היותם עובדי ציבור בעמדת כוח מדהימה המייצגת 300 מיליון אנשים, וזו בדיוק הבעיה עכשיו. אמרת לסטף לכבד את הבית הלבן, אבל האם אתה הנשיא עושה את זה? הדרך לעשות את זה היא על ידי חמלה וכבוד ולהיות מעל כל ההתנצחויות, לא לגרום אותן".


"האם היינו הולכים? כנראה שלא. כולנו הקשינו עם הרעיון של לבלות עם אדם שפגע בנו בדבריו ובפעולותיו שוב ושוב אבל אני יכול להגיד שאם היינו הולכים זה לא היה בשביל הטקס והצילומים אלא כדי לדון בנושאים החשובים לנו. כי מה שקורה עכשיו זה לא מצב נורמלי. כנראה שזה לא יקרה. אני בסך הכל מאמן כדורסל, וזה מחוויר ליד מה שאתה עושה. אבל אנחנו לפחות דומים בדבר אחד. כמו שאני צריך לדעת לקבל ביקורת אם היה לי משחק גרוע, כך גם עובד ציבור צריך להיות מוכן לקבל ביקורת. אולי אפשר להגיב בצורה דיפלומטית, אבל צריך לשמור על רמה של כבוד".


סטיב קר. מכתב נוקב (AFP)
סטיב קר. מכתב נוקב (AFP)


גם מייקל ג'ורדן הצטרף לסלבריטאים שהתבטאו בנושא, וניסה להעביר מסרים מפייסים: "אחד היסודות של המדינה שלנו הוא חופש הדיבור. מי שמוחה בשקט לא צריך להיות קורבן לדמוניזציה או להיות מנודה מהחברה. בזמנים של מחלוקת ושנאה גוברת במדינה הזו, אנחנו צריכים לחפש דרכים לעבוד יחד ולתמוך זה בזה ולא לייצר עוד מחלוקות".


מאמן סן אנטוניו גרג פוםוביץ' אף הפליג וירה: "המדינה שלנו מובכת מול כל העולם. אין לנו מושג מה זה אומר להיוולד לבן. 'אם נולדת לבן יש לך יתרון', הרבה אנשים אפילו לא יכולים להסתכל על זה. זה קשה מדי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי