במחצית הוא לא יכול היה לנשום. את המשחק סיים עם קריאות MVP

לאחר שנעזר במשאף, טייריס הליברטון סיפק עוד הופעה מופלאה, הימם את בוסטון והמשיך את פתיחת העונה ההיסטורית שלו. המספרים והתגובות

(גודל טקסט)

את המשחק הקודם של אינדיאנה החמיץ טייריס הליברטון בשל דלקת בדרכי הנשימה. גם במחצית הראשונה מול בוסטון הלילה (בין שני לשלישי) הוא נראה רחוק משיאו, או כפי שתיאר זאת בעצמו – "במחצית הראשונה הייתי גמור. שיחקתי נורא. לא יכולתי לנשום". המספרים סיפרו הכל: 7 נקודות, 37 אחוז מהשדה, 25 אחוז מחוץ לקשת. בחדר ההלבשה נאלץ כוכב הפייסרס להשתמש במשאף – דבר שלא עשה מעולם בקריירה הצעירה שלו – וההמשך היה מופלא, לא פחות.

הרכז בן ה-23 סיפק טריפל דאבל ראשון בקריירה – 26 נקודות, 10 ריבאונדים, 13 אסיסטים – והוליך את קבוצתו ל-112:122 מרשים על בוסטון, בדרך לחצי גמר טורניר אמצע העונה. הסלטיקס, שמחזיקים במאזן הטוב ב-NBA, היו פייבוריטים ברורים לנצח וגם לזכות בגביע; יש להם שניים מהשומרים הטובים בליגה בעמדות הגארד – דרק ווייט וג'רו הולידיי – אך כל זאת לא שינה מול המופע של הליברטון.

ברבע השלישי, היה אחראי הרכז המסחרר על 19 הנקודות הראשונות של קבוצתו (בין אם בנקודות או באסיסטים). זה כלל בין היתר מהלך של 4 נקודות, שגרם לקהל המקומי לצאת בקריאות MVP. "אני לא חושב ששמעתי קריאות כאלה מאז שוויקטור אולדיפו היה כאן", התמוגג מיילס טרנר. "אני לא זוכר אווירה כזאת בשלוש-ארבע השנים האחרונות".

"נמאס לי להיות לוזר, אני רוצה לנצח", אמר הליברטון אחרי שאינדיאנה הפסידה למיאמי בשבוע שעבר – והוא אכן מנצח. "אף אחד לא ציפה מאיתנו לעשות את זה", אמר הלילה, "אבל המטרה היא לזכות בטורניר".

אף אחד גם לא ציפה מהליברטון עצמו לעשות זאת. נזכיר: הוא שיחק שנתיים סבירות באייווה סטייט, ובדראפט 2020 נבחר במקום ה-12 בלבד – אחרי שמות כמו ג'יימס ווייזמן, פטריק וויליאמס, אייזק אוקורו, אונייקה אוקונגוו, קיליאן הייז, אובי טופין, ג'יילן סמית' וגם דני אבדיה. סקרמנטו נפלה על הפרס שנפל בחלקה, ובכל זאת בחרה בפברואר 2022 לשלוח אותו בטרייד מפתיע לאינדיאנה, תמורת דומנטאס סאבוניס – טרייד שבדיעבד אמנם שדרג את שתי הקבוצות, אך קשה להאמין שהקינגס לא מתחרטים כשהם חוזים ביכולת של הרכז הנפלא.

אשתקד נבחר הליברטון למשחק האולסטאר, אך העונה הנוכחית, שהתחילה עם חוזה מקסימום של 260 מיליון דולר לחמש שנים, היא כבר סיפור אחר לגמרי. בין היתר, נכנס לספרי ההיסטוריה כשהפך לשחקן הראשון אי פעם שקולע לפחות 25 נקודות ומוסר לפחות 15 אסיסטים ללא אף איבוד, בשני משחקים רצופים.

ובכלל, נושא האיבודים הוא תופעה כשלעצמה. גם הלילה לא איבד ולו כדור אחד, אף שכל ההתקפה של אינדיאנה סבבה סביבו – כשם שהיא סובבת כל העונה. הליברטון עומד כרגע על 2.5 איבודים לערב – כשמעליו שמות כמו זאק קולינס, קארל אנתוני טאונס, פאולו באנקרו, ג'ורדן קלארקסון, שיידון שארפ ואחרים. לשם השוואה, קייד קאנינגהאם מאבד 4.4 כדורים למשחק, דריוס גרלנד 4.3 ויאניס אנטטוקומפו 4.3

אם זה לא מספיק, שימו לב לאחוזים: את 27 הנקודות שלו לערב קולע הליברטון ב-51.9 אחוז מהשדה (שיא קריירה), מה שמציב אותו במקום ה-27 בליגה, כשמעליו בעיקר שחקני פנים (ושיי גילג'ס אלכסנדר); הוא מדייק ב-44.7 אחוז מחוץ לקשת (שיא קריירה), מה שמציב אותו במקום ה-15 בליגה, כשמעליו בעיקר שחקני משנה (וקווין דוראנט), ומקנח עם 88 אחוז מהעונשין. מה שמציב אותו במקום ה-21 בליגה. כל זאת לצד 11.8 אסיסטים לערב (שיא קריירה) – יותר מכל שחקן אחר ב-NBA.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי