לברון: "AD עושה דברים שכמה מהגדולים ששיחקתי עמם לא יכולים"

אנתוני דייויס | Joe Murphy/NBAE via Getty Images

אנתוני דייויס זכה לשבחים אחרי שחיפה על משחק חלש של ג'יימס והוביל את הלייקרס לניצחון על פורטלנד. לילארד הבטיח כי ישחק במשחק הבא למרות הפציעה באצבע. וגם: ההתעלות של אנטטוקומפו והשיפור בהגנת מילווקי

(גודל טקסט)

בכל הקריירה שלו, לברון ג'יימס מעולם לא קלע פחות נקודות במשחק פלייאוף שלו שהקבוצה שלו ניצחה. 10 בלבד כאלה היו ל"מלך", שגם איבד שישה כדורים, אז איך לוס אנג'לס לייקרס טיילה הלילה (בין חמישי לשישי) לניצחון 88:111 על פורטלנד טרייל בלייזרס? לתשובה יש שם ושם משפחה – אנתוני דייויס. 31 נקודות היו ל-AD, שקלע בכל הצורות והדרכים ועשה זאת ב-29 דקות בלבד, ובכך הפך לשחקן הראשון במועדון שקולע 30 ומעלה בפחות מ-30 דקות מאז כרים עבדול ג'באר, ב-1975.

"הוא אחד מחדי הקרן האלה והוא עושה דברים שכמה מגדולי חבריי לקבוצה הקודמים לא היו מסוגלים לעשות", אמר ג'יימס על דייויס, "אבל באותה מידה, שיחקתי עם דוויין ווייד והוא היה יכול לעשות דברים ש-AD לא יכול. שיחקתי גם עם קיירי אירווינג וגם הוא מסוגל לדברים שדי-ווייד ו-AD לא מסוגלים להם. היה לי את הלוקסוס לשחק עם כמה שחקנים גדולים ואלה רק שלושה מתוכם. עצם זה שאני יכול לנהל את ההתקפה ואת הקצב ולתת את זה לדייויס, זה לוקסוס עבורי ועבור הקבוצה שלי".

על ההופעה הלא כל כך מרשימה שלו, לברון הוסיף: "אני משחק בלי לחץ. אם יש לי הזדמנות לזריקה או לחדירה, אני לוקח אותה. היום לא נדרש ממני לעשות הרבה בהתקפה או להכריח הרבה. AD נכנס לקצב וכך גם הקלעים שלנו. הספסל הרים אותנו בגדול". דייויס עצמו הגיב לתצוגה האישית המצוינת, שעזרה לסגולים-זהובים לרשום ניצחון פלייאוף ראשון מאז 2012 ולהשוות את הסדרה מול פורטלנד ל-1:1: "רק רציתי לצאת באגרסיביות ולעזור לקבוצה שלי בשני הצדדים של המגרש, לעשות את כל מה שצריך כדי לנצח".

בצד של הבלייזרס, אחרי ניצחון יפה במשחק הראשון, הדברים הלכו הרבה פחות טוב ואף החמירו במהלך הרבע השלישי עם פציעתו של דמיאן לילארד. "דיים" פרק אצבע בכף ידו השמאלית ולא חזר לשחק, אך הבטיח כי ישתתף במשחק הבא: "זה רק כואב וקצת עדין למגע. הצוות הרפואי היה צריך להחזיר את האצבע למקום והייתי מתוסכל מהתזמון הגרוע. אני מחזיק הרבה בכדור, אז אני יודע שארגיש קצת לא בנוח". המאמן טרי סטוטס הבהיר כי מוקדם לקבוע את מידת כשירותו למשחק השלישי בסדרה, אם כי בבדיקת הרנטגן נשלל נזק חמור.

ההתעלות של יאניס וההגנה של מילווקי

גם המדורגת הבכירה במזרח, מילווקי באקס, התעשתה אחרי הפסד במשחקה הראשון בפלייאוף וקבעה שוויון 1:1 בסדרה שלה נגד אורלנדו מג'יק, אחרי ניצחון 96:111. כמובן שכדי לעשות זאת היא הייתה זקוקה ליכולת גדולה של הכוכב שלה, יאניס אנטטוקומפו, שתרם 28 נקודות ו-20 ריבאונדים. אף שחקן לא רשם 25 נקודות ומעלה ו-20 ריבאונדים ומעלה בפחות דקות ממה שהפריק היווני שיחק הלילה, 32 בסך הכל, כאשר קווין גארנט עשה זאת בזמן הקצר ביותר עד כה, 36 דקות.

"הייתה תחושת דחיפות. לא אגיד שיש אפקט של פחד מזה שירדנו לפיגור, אבל אתה יודע שצריכה להיות דחיפות ואני חושב שכל הקבוצה הייתה מוכנה למשחק הזה", אמר אנטטוקומפו לאחר הניצחון, "אתה חייב להבין שאתה לא רוצה להיות בפיגור 2:0, במיוחד בתחילת הפלייאוף. ידענו שצריך לשחק חזק כדי לנצח ואין צורך לדבר על זה, אלא פשוט לעשות את זה".

אחרי שספגה 122 נקודות בהפסד למג'יק, ההגנה של מילווקי הייתה המפתח לניצחון הלילה. הבאקס כפו על אורלנדו 21 החטאות מתוך 24 זריקות ברבע הראשון, שווה ל-12.5% אחוזי דיוק: הנתון השני הכי גרוע של איזושהי קבוצה בפלייאוף ב-20 השנים האחרונות. "אם אנחנו רוצים להגיע רחוק ולהיות אנחנו, צריך לשחק הגנה. לא עשינו את זה במשחק הראשון", הוסיף יאניס, "אני יודע שכולם לקחו את זה באופן אישי ולא אהבו את זה, לכן כל הקבוצה שיחקה חזק הערב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי