הלייקרס והקליפרס הצביעו נגד חידוש העונה, לברון: "דורשים שינוי!"

מילווקי נגד אורלנדו מג'יק, המשחק שבוטל | Joe Murphy/NBAE via Getty Images

לאחר סירובם לשחק, שחקני מילווקי שברו שתיקה וקיבלו תמיכה מהמועדון: "נמשיך לעמוד לצדם, רק כך נוכל לשפוך אור על הגזענות". כוכבי הליגה גיבו לחלוטין את ההחלטה. בעלי ה-NBA יפגשו ביום שני. העונה תסתיים?

קבוצות: מילווקי באקס
(גודל טקסט)

"למרות הבקשה המוחלטת לשינוי, לא הייתה שום פעולה, ולכן המיקוד שלנו היום לא יכול להיות בכדורסל", כך אמרו שחקני מילווקי באקס שסירבו לעלות לשחק נגד אורלנדו מג'יק הלילה (בין רביעי לחמישי) במשחק החמישי של סדרת הפלייאוף, מה שהביא לדחיית המשחק. מה שגרם לסערה, כמובן – השוטרים שירו ביום שני האחרון שבעה כדורים בגבו של אדם שחור בשם ג'ייקוב בלייק.

בקבוצה כמובן גיבו את ההחלטה: "אנחנו תומכים לחלוטין בשחקנים שלנו ובהחלטה שקיבלו. למרות שלא ידענו על כך מראש, אנחנו איתם לחלוטין. הדרך היחידה לעשות שינוי היא לשפוך אור בצורה כזו על העוולות הגזעניות שקורות מולנו. השחקנים שלנו עשו את זה ונמשיך לעמוד לצידם. אנחנו דורשים שכולם יקחו אחריות ויעשו שינוי".

הלילה נערכה שיחה גורלית בין כל שחקני הליגה שנמצאים בבועה ולפי הדיווחים שטרם אושרו, שחקני הלייקרס והקליפרס הצביעו נגד חידוש העונה. נכון לכתיבת שורות אלה עדיין אין החלטה ממשית. אין מה לעשות – המשך עונת ה-NBA בסכנה גדולה. ביטול העונה ישאיר צלקת גדולה כמובן עבור אדם סילבר הקומישינר. "אם לא יחול שינוי אמיתי הכדורסל לא יחזור בבועת אורלנדו", נטען. ביום שני יפגשו בעלי ה-NBA כדי לחפש פתרונות להפגנת השחקנים.

המחאה לא נעצרה כאן אלא התפשטה בארצות הברית. ג'וזי אלטידור, חלוץ טורנטו ונבחרת ארצות הברית, הפציר בהנהלת ה-MLS לא לקיים את המשחקים הקרובים בצעד של הפגנת סולידריות. אינטר מיאמי הייתה אמור לפגוש את אטלנטה, דאלאס את קולורדו ובסך הכל חמישה משחקים נדחו.

השחקנים מיהרו לצייץ ברשתות החברתיות וחיבקו למעשה את מילווקי. לברון ג'יימס כהרגלו לא חסך במילים והיה הבוטה מכולם: "פאק, אנחנו צריכים שינוי, לעזאזל!". "גאה בכם, אחים שלי", כתב פאו גאסול. "אנחנו דורשים שינוי, מצדיע לכם", כתב דונובן מיטשל. "יש לנו את הליגה החזקה והמאוחדת ביותר בעולם", סיכם קווין לאב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי