לייקרס ומילווקי בחצי הגמר, ווסטברוק חזר בניצחון יוסטון

אנתוני דייויס
אנתוני דייויס | Jesse D. Garrabrant/NBAE via Getty Images

הבאקס השלימו 1:4 על אורלנדו, יאניס (28 נק', 17 ריב') להט והגיע לדאבל-דאבל בחצי הראשון. ג'יימס סיים עם טריפל דאבל ב-122:131 על פורטלנד שקבע 1:4 בסדרה, 43 נקודות לדייויס. וגם: הרוקטס ב-2:3 על אוקלהומה

(גודל טקסט)

בצל המחאות והשבתת הליגה, משחקי פלייאוף ה-NBA חזרו הלילה (בין שבת לראשון) כאשר מילווקי השלימה ניצחון רביעי ברציפות בסדרה על אורלנדו והפכה לקבוצה האחרונה שעלתה לחצי גמר המזרח, שם תפגוש את מיאמי היט.

לאחר מכן עלתה לפרקט יוסטון רוקטס, עם ראסל ווסטברוק ששב מפציעה, וניצחה 80:114 את אוקלהומה סיטי ובכך עלתה ליתרון 2:3 בסדרה. את הלילה סגר המפגש החמישי בסדרה בין לוס אנג'לס לייקרס לפורטלנד טרייל בלייזרס, בסיומו גם לברון ג'יימס – עם טריפל דאבל ענק ומשחק נפלא של חברו אנתוני דייויס – עלה לחצי הגמר עם 1:4 בסיכום המשחקים.

לוס אנג'לס לייקרס (4) – פורטלנד טרייל בלייזרס (1) 122:131

סדרה נוספת שהוכרעה, הפעם במערב, מבטיחה מקום ללברון ג'יימס בחצי הגמר. במשך ארבעה רבעים הצליחו הטרייל בלייזרס להישאר במשחק, גם ללא דמיאן לילארד שנקע את הקרסול ולא הצליח להתאושש בזמן למרות שהמשחק נערך באיחור של יומיים, אבל יכולת שיא של סי.ג'יי מקולום (36 נקודות, 13 מ-25 מהשדה, שבעה אסיסטים ושש חטיפות) לא הספיקה.

גם ביכולת שיא וסיוע ניכר מהחברים, בעיקר כרמלו אנתוני שהוסיף 27 נקודות, קשה לנצח שני סופרסטארים כמו אנתוני דייויס וללברון ג'יימס. AD קלע 43 נקודות בלילה אדיר בו סיים עם 14 מ-18 מהשדה ו-4 מ-6 מחוץ לקשת לצד תשעה ריבאונדים וג'יימס קלע 36 נקודות ב-14 מ-19 מהשדה ולהשלים טריפל דאבל אדיר עם 10 ריבאונדים ו-10 אסיסטים.

לברון ג'יימס
לברון ג'יימס | Andrew D. Bernstein/NBAE via Getty Images

יוסטון רוקטס (3) – אוקלהומה סיטי (2) 80:114 (2:3)

בזכות מחאת שחקני ה-NBA, הרוויח ראסל ווסטברוק עוד כמה ימי התאוששות. הלילה הוא עלה לפרקט לראשונה בסדרת פלייאוף עם יוסטון רוקטס, להופעה ה-99 שלו בפלייאוף אחרי 98 הופעות ב-11 שנים באוקלהומה, ומבחינת הטקסים הוא שב בדיוק בזמן כדי לסייע לחבריו לנצח ולשוב ליתרון בסדרה – 2:3 שמציב אותם ניצחון אחד מעלייה לחצי הגמר במזרח.

עד המחצית היה משחק צמוד והפכפך, לראיה תוצאת המחצית הייתה 45:48 לרוקטס, אלא שיוסטן יצאה מהרבע השלישי בסערה ועם ריצת 2:19 כבר בדקות הראשונות הכריעה את המפגש, כשנראה היה ששתי הקבוצות כבר חושבות רק על המשחק השישי בסדרה, בלילה שבין שני לשלישי.

ג'יימס הארדן שיחק רק 28 דקות, זכה למנוחה ברבע האחרון, אך בכל זאת סיים עם 31 נקודות באחוזים נפלאים מהשדה (11 מ-15), ואילו ווסטברוק קלע שבע נקודות בלבד ב-24 דקות (3 מ-13 מהשדה), אך עד שהוא יאפס את הידית היו אלה אריק גורדון (20 נק') ורוברט קובינגטון (22 נק') שסייעו ל"כוכב המזוקן". מנגד, דניס שרודר הוביל את קלעי אוקלהומה עם 19 נקודות מהספסל ואחריו ניצב כריס פול עם 16.

ראסל ווסטברוק
ראסל ווסטברוק | Garrett Ellwood/NBAE via Getty Images

אורלנדו מג'יק (1) – מילווקי באקס (4) 118:104

נראה שהרבה מאוד זמן חלף מהמשחק הראשון בסדרה, בו אורלנדו היממה את מילווקי עם ניצחון מפתיע במיוחד. מאז, הטוענת לכתר התעשתה על עצמה משמעותית והערב הסדרה גם הגיע לסיומה, כאשר הבאקס השלימו 1:4 ב"בועה" ועלו לשלב הבא.

נראה שממשחק למשחק יאניס אנטטוקומפו משפתר עוד יותר, כאשר במשחק היום היווני עשה כל העולה על רוחו במחצית הראשונה, ורשם דאבל-דאבל מרשים בשלב מקודם. הכוכב הגדול סיים את המשחק עם 28 נקודות (11-17 מהשדה, 3-6 משלוש) ולא פחות מ-17 ריבאונדים.

למרות פתיחה צמודה, באמצע הרבע השני החלה הבריחה של מילווקי במשחק, כאשר במהלך הרבע השלישי הפער כבר הראה 21 נקודות לטובת הירוקים-לבנים. במהלך הרבע הרביעי אורלנדו החלה לנגוס בהפרש ולחזור למשחק, כשבשיא היתרון של הבאקס צומק ל-3 נקודות בלבד, אך אז הגיעו מרווין וויליאמס וג'ורג' היל שחתמו את המשחק עבור מילווקי.

יאניס אנטטוקומפו | Kevin C. Cox/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי