אנטטוקומפו: "המחאה שלנו הייתה גדולה וחשובה יותר מכדורסל"

יאניס אנטטוקומפו
יאניס אנטטוקומפו | Kevin C. Cox/Getty Images

כוכב מילווקי באקס, שהוציאה לדרך את המחאה עקב הירי בוויסקונסין, חשף סיפור מעברו: "השגנו את המספר של המשפחה תוך חצי שעה, זה משהו שנזכור כל החיים". מידלטון: "אנחנו צריכים להילחם עבור אלה שלא יכולים"

קבוצות: מילווקי באקס
(גודל טקסט)

מילווקי באקס, הקבוצה שלמעשה החלה את מחאת שחקני ה-NBA כאשר סירבה לעלות לפרקט בשבוע שעבר, שבה הלילה (בין שבת לראשון) לפרקט וגם השלימה את תמונת העולות לחצי גמר המזרח, כאשר הכניעה 104:118 את אורלנדו והשלימה 1:4 בדרך למפגש עם מיאמי היט.

מיד לאחר המשחק, התייצב הכוכב הגדול, יאניס אנטטוקומפו שכבר בחצי הראשון הגיע לדאבל-דאבל כל הדרך ל-28 נקודות ו-17 כדורים חוזרים, ודיבר על החלטתם למחות בעקבות הירי בג'ייקוב בלאק לעיני משפחתו בוויסקונסין.

""דבר שריגש והניע אותי כבן אדם הוא שאם אתה באמת רוצה להשיג משהו ולבצע אותו, אתה יכול", אמר הגריק פריק, "הצלחנו להשיג את מספר הטלפון של משפחתו תוך חצי שעה והחלטנו יחד, כולנו כקבוצה, לשוחח עם אביו שפרץ בבכי וסיפר לנו כמה חזק היה מה שעשינו באותו יום עבורו ועבור משפחתו. זה גדול יותר מכדורסל".

עוד אמר אנטטוקומפו על המחאה למען שוויון זכויות והקהילה השחורה בדגש על התמיכה במשפחת בלאק: "יש משחקים בהם אתה קולע 25, 35, 50 נקודות, כמה שלא יהיה, שאתה הולך לזכור, אבל את מה שהרגשנו (כשמחו בשבוע שעבר ושוחחו עם המשפחה) אנחנו נזכור כולנו לשארית חיינו".

אנטטוקומפו גם סיפר על המציאות העגומה בארצות הברית וכיצד הבין אותה בשנת הרוקי שלו ב-2013/14, אז שיתף פעולה עם קרון באטלר: "קרון לימד אותי שיעור חשוב. הוא אמר לי שאם אני הולך ברחוב, שאוריד את הקפוצ'ון מהראש. שאלתי אותו למה והוא אמר לי 'פשוט תעשה את זה'. לא הבנתי אז למה הוא אמר לי את זה, אבל עכשיו אני מבין".

גם כריס מידלטון הוסיף: "זה מאוד קשה לי. כולם יודעים שאני בחור שקט, הייתי כזה ברוב הקרירה שלי, אבל יחד עם זאת גם יש לנו אחריות רבה. אנשים רבים מקשיבים לנו, צופים בנו. אני חושב שכולנו מתבגרים ומבינים שאנחנו צריכים לא לתת לכדורסל להשתמש בנו, אלא שאנחנו נשתמש בו. אתה מבין את זה ככל שאתה מתבגר. כל המצלמות, המיקרופונים, הרשתות החברתיות ומה שתרצו, אנחנו מבינים כמה כוח והשפעה יש לנו. כמה אנשים היו רוצים להיות בעמדה שלנו וכמה אחריות יש לנו כדי להילחם עבור אלה שלא יכולים להשמיע את קולם".

כריס מידלטון, יאניס אנטטוקומפו
כריס מידלטון, יאניס אנטטוקומפו | David Dow/NBAE via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי